Gå til innhold

Lite tid til forberedelser...

Anbefalte innlegg

Det gjorde jeg sist, fikk 2 ukers sykemelding før vi dro. Forklarte litt til legen om det psykiske presset, vi vet jo bl.a at på hentereiser kan ALT, absolutt ALT skje...og han var grei og forstod. Hadde litt dårlig samvittighet overfor kollegene, (bare litt altså) for det er noen ganger i livet en må tenke kun på seg sjøl, og en hentereise er absolutt en slik anledning!

Første hentereisa, da tok jeg ut egenmeldingsdager, avspasering og triksa litt, slik at jeg hadde nesten 14 dager fri før reisa.

Fortsetter under...

Gjest Innspurtstressa

En liten kommentar, du skriver at "De som får "magebarn" permiteres jo 3 uker før, ikke alle har fysiske plager."

Vel du kan jo forsøke å tråkke rundt 24 timer i døgnet med 10-15 kilo festet til mageregionen...Man behøver ikke å ha fysiske plager for å kjenne at det kan være noe fysisk tungt....

Akkuart det blir dere jo spart for. Også kan dere heller revurdere kravet om at alt må være klart før ungen hentes...

Oj, det er vel ingen som ikke unner dere som bærer tungt de tre ukene... Jeg ville bare støtte rumor i at det nok er noe i det å føle seg sliten i denne perioden, - selv om man er lett på tå! For mange setter tildelingen et slags punktum for en veldig lang prosess. I en del tilfeller forsøk på å få det til med IVF inkludert. Jeg tror ikke vi trenger å sette de ulike "gravide" gruppene opp mot hverandre, bare peke på at det skjer en del med oss adoptivmødre også på slutten...

Og :-) det med å ha "alt" klart er det vel flere redebyggere som kjenner seg igjen i? Etterpå ser man jo hva som var påkrevd!

Det har vært veldig til hjelp å få så mange svar, det går mer og mer opp for meg hvor fint dette mediet er - det er nytt for meg å være en aktiv bruker av internett.

Tusen takk alle sammen, det er en gjeng engasjerte, menneskelige, empatiske folk vi har her!

Jeg kommer til å gå på jobb på mandag, og stå løpet ut. Jobben fram til Kina-reise er ikke superkrevende, sjøl om jeg må reise endel.

I natt sov jeg nesten ikke, for når jeg først begynner å tenke på alt som ligger framfor oss, blir jeg helt oppslukt av det. Vanskelig å beskrive, men det kjenner dere til...

Gjest ChiengMai

Det har vært veldig til hjelp å få så mange svar, det går mer og mer opp for meg hvor fint dette mediet er - det er nytt for meg å være en aktiv bruker av internett.

Tusen takk alle sammen, det er en gjeng engasjerte, menneskelige, empatiske folk vi har her!

Jeg kommer til å gå på jobb på mandag, og stå løpet ut. Jobben fram til Kina-reise er ikke superkrevende, sjøl om jeg må reise endel.

I natt sov jeg nesten ikke, for når jeg først begynner å tenke på alt som ligger framfor oss, blir jeg helt oppslukt av det. Vanskelig å beskrive, men det kjenner dere til...

"Jeg kommer til å gå på jobb på mandag, og stå løpet ut."

Ser ut til at det som skulle til var et bittelite avbrekk fra jobben. :-)

Lykke til med innspurten!

Gjest undertegner i dag med NN

Ved sist adopsjon ble jeg sykemeldt fordi vi fikk kort tid fra tildeling til reise. Var ikke syk!!

Nå kommer jeg til å sykemelde meg igjen, denne gangen fordi jeg ikke orker å gå på jobben!

Får uten tvil sykemelding.

Lykke til uansett hva du gjør!

Hilsen

Det var da et trasig nick å velge. Trodde adopsjon var en gledestid, jeg - selv om det nok kan tære på tålmodigheten innimellom...............

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...