Gjest Til dere ungdommer Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Bare lurer på hvordan kulturen er i ungdomsmiljøene angående det og stjele mobiler!Er det normalt og stjele slike?Også selv om dere vet sånn noenlunde hvem eieren er? Jeg har blitt frastjålet en ganske ny og rådyr mobil, og vet hvem som befant seg der da den "forsvant", de det gjelder(ganske mange) må ha sett hvem som benyttet(eide) denne mobilen.Synes dere ikke slikt er dårlig gjort?Er det normalt at ungdommer videreselger stjålne mobiler?Og er ingen slike tyver redd for og bli tatt? Bare lurer...håper noen kan svare meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turnfrelst Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hei! Vil bare informere deg og andre om at det nå er mulig å gjøre mobilen ubrukelig hvis den blir stjålet. Er ikke helt sikker på hvordan det skjer, men tror det henger sammen med at hver telefon har en viss kode. Hvis dette blir mer kjent blant ungdom, er det snart ikke noe vits å stjele mobiler lenger! Kjipt med mobilen din forresten..... Forresten, har du konfrontert de som var tilstede under stjelingen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-517813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ånei... Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hei! Vil bare informere deg og andre om at det nå er mulig å gjøre mobilen ubrukelig hvis den blir stjålet. Er ikke helt sikker på hvordan det skjer, men tror det henger sammen med at hver telefon har en viss kode. Hvis dette blir mer kjent blant ungdom, er det snart ikke noe vits å stjele mobiler lenger! Kjipt med mobilen din forresten..... Forresten, har du konfrontert de som var tilstede under stjelingen? Heisann du! Det samme skjedde meg da jeg gikk i 10 klasse. (Nå går jeg i 2.) Jeg veit godt hvem det var som stjal mobben min. Han var tyrkisk, ikke at det betyr no, men...... Det du må gjøre er å ta kontakt med det selskapet du har abbonement med, om det er Sense, eller hva. De kommer til å sperre av mobben din, sånn at den blir ubrukelig for de som bøffa den. Jeg hadde forsikring, så det kosta meg 200 kroner å få ny. Ta også kontakt med politiet. Det ingenting de kan gjøre med det, men det er vel mest for statistikkens skyld....Hvis de f.eks ser at det har blitt stjålet 50 mobiltelefoner fra en skole på et par uker, vil de garantert sette inn ressurser der! Ikke ta det så tungt, ta det som en liten lekse. Ta bedre vare på den nesten telefonen din. Det gjør hvertfall jeg! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-518035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Heisann du! Det samme skjedde meg da jeg gikk i 10 klasse. (Nå går jeg i 2.) Jeg veit godt hvem det var som stjal mobben min. Han var tyrkisk, ikke at det betyr no, men...... Det du må gjøre er å ta kontakt med det selskapet du har abbonement med, om det er Sense, eller hva. De kommer til å sperre av mobben din, sånn at den blir ubrukelig for de som bøffa den. Jeg hadde forsikring, så det kosta meg 200 kroner å få ny. Ta også kontakt med politiet. Det ingenting de kan gjøre med det, men det er vel mest for statistikkens skyld....Hvis de f.eks ser at det har blitt stjålet 50 mobiltelefoner fra en skole på et par uker, vil de garantert sette inn ressurser der! Ikke ta det så tungt, ta det som en liten lekse. Ta bedre vare på den nesten telefonen din. Det gjør hvertfall jeg! Vennlig hilsen Jeg fikk også stjålet min telefon i fjor sommer. Mista den på dansegulvet. Jeg syns så helt tydelig at det var noen som tok den opp og stakk den i lomma. Så jeg gikk bort til han å spurte. Han svarte nei, og siden jeg ikke var helt sikker kunne jeg jo ikke akkurat angripe han... Men disse kodene på telefonen(sikkerhetskode??) er jo der, og de lager jo telefonen nærmest ubrukelig. Mamma hadde sånn på sin telefon, men jeg har ikke fått til å aktivere den. Uansett, husk å sperre abonementet når du ikke har kontroll over telefonen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-518127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til dere u Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Heisann du! Det samme skjedde meg da jeg gikk i 10 klasse. (Nå går jeg i 2.) Jeg veit godt hvem det var som stjal mobben min. Han var tyrkisk, ikke at det betyr no, men...... Det du må gjøre er å ta kontakt med det selskapet du har abbonement med, om det er Sense, eller hva. De kommer til å sperre av mobben din, sånn at den blir ubrukelig for de som bøffa den. Jeg hadde forsikring, så det kosta meg 200 kroner å få ny. Ta også kontakt med politiet. Det ingenting de kan gjøre med det, men det er vel mest for statistikkens skyld....Hvis de f.eks ser at det har blitt stjålet 50 mobiltelefoner fra en skole på et par uker, vil de garantert sette inn ressurser der! Ikke ta det så tungt, ta det som en liten lekse. Ta bedre vare på den nesten telefonen din. Det gjør hvertfall jeg! Vennlig hilsen Det er allerede en politisak!Både meldt savnet og anmeldt forholdet.Har også gitt beskjed om sperring. Du skriver;" Ikke ta det så tungt, ta det som en liten lekse. Ta bedre vare på den neste telefonen din. Det gjør hvertfall jeg!" Svar: Jo, jeg tar det veldig tungt, telefonen kostet nesten 4000 kroner, og jeg hadde ingen forsikring, forde den GJØKEN som skulle fixe forsikring ikke fikk somla seg til det tidsnok : ((( Alt er tapt, og for meg er det et stort tap og tape nesten 4000 kroner.Jeg må låne penger for og kjøpe ny mobil! Vi vet hvilken "gruppe" som tok mobilen, men ikke hvem av dem.Det var mange mennesker der, vet hvem alle er, men _hvem_ tok mobilen?Det tar tid og finne ut! Personen som tok den, vet også garantert hvem som eier mobilen, da alle kjenner alle(og har sett eieren av mobilen brukt mobilen). Men vi får håpe det ordner seg, og at mobilen kommer til rette Kansje noen bare har "lånt" den litt?men det er nålitt alvorlig og tyvlåne en gjenstand til nesten 4000 kr da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-518162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det er allerede en politisak!Både meldt savnet og anmeldt forholdet.Har også gitt beskjed om sperring. Du skriver;" Ikke ta det så tungt, ta det som en liten lekse. Ta bedre vare på den neste telefonen din. Det gjør hvertfall jeg!" Svar: Jo, jeg tar det veldig tungt, telefonen kostet nesten 4000 kroner, og jeg hadde ingen forsikring, forde den GJØKEN som skulle fixe forsikring ikke fikk somla seg til det tidsnok : ((( Alt er tapt, og for meg er det et stort tap og tape nesten 4000 kroner.Jeg må låne penger for og kjøpe ny mobil! Vi vet hvilken "gruppe" som tok mobilen, men ikke hvem av dem.Det var mange mennesker der, vet hvem alle er, men _hvem_ tok mobilen?Det tar tid og finne ut! Personen som tok den, vet også garantert hvem som eier mobilen, da alle kjenner alle(og har sett eieren av mobilen brukt mobilen). Men vi får håpe det ordner seg, og at mobilen kommer til rette Kansje noen bare har "lånt" den litt?men det er nålitt alvorlig og tyvlåne en gjenstand til nesten 4000 kr da. Hvorfor legger du fra deg en telefon til 4000 kr på et sted med mange personer? Da tar du ikke godt nok vare på den. Og siden dette er din telefon er det du som er gjøken som har ansvaret for at forsikringen blir ordnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-518344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest røtta(",) Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Min mobil blei stjelt forigge fredag på ungdomsklubben! Bor på bygda og jeg kjenner/veit hvem alle som var der er.. JEg hadde lagt den i en sofa og glømt den, og gikk inn like etterpå og da var den borte. Ikke det atd en mobil bvar så ny å dyr å sånt, betalte en 1000 lapp for den en 6210.. men jeg har mista så mange mobiler på 2 år nå at jeg var temlig lei! (selv omd et var i fylla) Så noen venner sa jeg burde si det til politiet.. han bodde like vesida og ei veninne kjørde meg bort.. Noen andre spurte alle på klubben om det var noen som ha sett/tatt en mobil.. men ingen sa at de hadde det..s elv om jeg hadde mine mistanker.. Politi sa han skulle kome bort om 10 min og høre.. Da vi kom tilbake kikka vi en gang tiul og der låg den oppå et teppe.. som jeg huska og ha rista grundig før.. Dessuten var den slått på igjen.. og den var avslått når vi prøvde og ringe den... Et anrop var registrert men ikke de 2 andre nr, noen som tyder på at de hadde alt tatt ut batteriet og sim kortet imens.... Blei så irritert eg... at det går ann... jævla buveunger... Men men.. slik kan det gikk... fikk den heldigvis tilbake, det gjorde vertfall susen at jeg gikk til betjenten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-519021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til dere u....... Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Min mobil blei stjelt forigge fredag på ungdomsklubben! Bor på bygda og jeg kjenner/veit hvem alle som var der er.. JEg hadde lagt den i en sofa og glømt den, og gikk inn like etterpå og da var den borte. Ikke det atd en mobil bvar så ny å dyr å sånt, betalte en 1000 lapp for den en 6210.. men jeg har mista så mange mobiler på 2 år nå at jeg var temlig lei! (selv omd et var i fylla) Så noen venner sa jeg burde si det til politiet.. han bodde like vesida og ei veninne kjørde meg bort.. Noen andre spurte alle på klubben om det var noen som ha sett/tatt en mobil.. men ingen sa at de hadde det..s elv om jeg hadde mine mistanker.. Politi sa han skulle kome bort om 10 min og høre.. Da vi kom tilbake kikka vi en gang tiul og der låg den oppå et teppe.. som jeg huska og ha rista grundig før.. Dessuten var den slått på igjen.. og den var avslått når vi prøvde og ringe den... Et anrop var registrert men ikke de 2 andre nr, noen som tyder på at de hadde alt tatt ut batteriet og sim kortet imens.... Blei så irritert eg... at det går ann... jævla buveunger... Men men.. slik kan det gikk... fikk den heldigvis tilbake, det gjorde vertfall susen at jeg gikk til betjenten.. Flott at du fikk den att da!Men hvor bor du da, ettersom det var så greie og raskt handlende politifolk der?Bra de tok det på alvor synes jeg.De som tok mobilen vår, har fått "kost" seg med den lenge nå ettersom vi var så seint ute med og sperre av, og saken ligger i kø osv.Så alle som har mistet/fått frastjålet mobilen må huske og SPERRE MOBILEN SÅ RASKT SOM MULIG!!Forde det tar sin tid! Dukker vår ikke opp til uke,blir ressurser satt inn på og spore den.Her i denne linken fra gårdagens VG kan dere lese om hvordan mobiler spores opp, uavhengig av hvilket simkort som brukes i den: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=11204 Selv om du kaster mobilen forde du får kalde føtter, så er samtaler fra andre kort som er brukt i den stjålne mobilen allerede lagret i en basestasjon.På det viset blir tyven avslørt (selv om han skulle sprenger mobilen til himmels), og saken kommer på rullebladet i mange år(som alle andre tyveri).Har du brukt en stjålet mobil, så har du altså allerede lagt igjen dine spor i systemet,og blir avslørt om mobileieren velger og spore opp mobilen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93242-stjeler-dere-mobilerogs%C3%A5-om-dere-vet-hvem-eier-er/#findComment-519930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.