Gå til innhold

Permisjon ved hentereise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Betty

Ettersom du jobber i staten har du en fordel at du ikke trenger å formulere deg så veldig :o)

Det er muligheter for å søke om 14 dager permisjon med lønn.

Selv jobber jeg også i staten og fikk ikke permisjon med lønn fordi jeg hadde masse feriedager og avspasering tilgode.

Mens min mann som også jobber i sammen etat fikk både 14 dager med lønn og pluss, pluss fra sin arbeidsgiver.

Vil bare belyse at det er flere muligheter.

Jeg vet at "Janita" har dette som fagfelt, kansje hun kan gi deg mere utdybende svar.

Uansett lykke til med søknaden.

Mvh

Hei Betty

Ettersom du jobber i staten har du en fordel at du ikke trenger å formulere deg så veldig :o)

Selv jobber jeg også i staten og fikk ikke permisjon med lønn fordi jeg hadde masse feriedager og avspasering tilgode.

Mens min mann som også jobber i sammen etat fikk både 14 dager med lønn og pluss, pluss fra sin arbeidsgiver.

Jeg vet at "Janita" har dette som fagfelt, kansje hun kan gi deg mere utdybende svar.

Mvh

Hei peetmor - og takk for sist!

Så det lønner seg ikke å ha mye avspasering og ferie tilgode om man søker velferdspermisjon??? Det er jo ennå en stund til med oss, men man må jo tenke på dette med permisjoner og hvor lang tid i forveien skal arbeidsgiver ha søknaden??

Hei peetmor - og takk for sist!

Så det lønner seg ikke å ha mye avspasering og ferie tilgode om man søker velferdspermisjon??? Det er jo ennå en stund til med oss, men man må jo tenke på dette med permisjoner og hvor lang tid i forveien skal arbeidsgiver ha søknaden??

Heia nedtelling

I mitt tilfelle var det ikke lønnt :o)

Jeg hadde 6 ferieuker tilgode pluss 100 t avsp.timer da vi reiste i 2000. (Intern avtale på avdelingen når det gjaldt avspaseringstimene)

Mens min mann hadde brukt det meste av sin ferie og avsp. før reisen.

Og jeg skal søke om permisjon i år også:o)

Tror forøvrig at det har mye å si på hvordan arbeidsgiveren leser/tolker regler og lover. Slik jeg har forstått dette så er det ikke en rett jeg har men en mulighet til å søke permisjon med lønn.

Det jeg opplevde i etterkant var at jeg mistet noen mnd med kontantstøtta fordi jeg startet "permisjonen" med ferie og avspaseringsdager.

Jeg har valgt å informere arbeidsgiver tidlig i prosessen. Dette pga sikkerhetsklaringen vikaren må ha for å jobbe i min etat og dette tar tid.

Det blir litt "mas" til tider på når jeg skal ut i permisjon men det må jeg leve med.

Ha en forsatt fin dag.

Heia nedtelling

I mitt tilfelle var det ikke lønnt :o)

Jeg hadde 6 ferieuker tilgode pluss 100 t avsp.timer da vi reiste i 2000. (Intern avtale på avdelingen når det gjaldt avspaseringstimene)

Mens min mann hadde brukt det meste av sin ferie og avsp. før reisen.

Og jeg skal søke om permisjon i år også:o)

Tror forøvrig at det har mye å si på hvordan arbeidsgiveren leser/tolker regler og lover. Slik jeg har forstått dette så er det ikke en rett jeg har men en mulighet til å søke permisjon med lønn.

Det jeg opplevde i etterkant var at jeg mistet noen mnd med kontantstøtta fordi jeg startet "permisjonen" med ferie og avspaseringsdager.

Jeg har valgt å informere arbeidsgiver tidlig i prosessen. Dette pga sikkerhetsklaringen vikaren må ha for å jobbe i min etat og dette tar tid.

Det blir litt "mas" til tider på når jeg skal ut i permisjon men det må jeg leve med.

Ha en forsatt fin dag.

Er du i god dialog med din arb.giver kan du levere permisjonssøknaden etter godkjenningen fra C slik at det formele er i orden før tildelingen, du har ikke så god tid etter tildeling av barn til du reiser, ca 14 dager og da kan jeg love deg at du har mye annet å tenke på.

Igjen ha en fin dag!

Hei Betty

Mvh

Helt riktig det som peetmor sier.....

Send meg en mail du Betty dersom du vil ha mer info :o)

[email protected]

Annonse

Både jeg og min mann jobber i et statseid foretak.

Vi søkte begge to om lønnet velferds-permisjon til hentereisen til Korea.

Og begge to fikk de 14 dagene vi bad om.

Dette var på begynnelsen av ferieåret og begge to hadde alle ferieukene til gode.

Hos oss var det iallefall avdelingsleder som avgjorde om vi fikk eller ikke lønnet permisjon. Lengre opp i systemet går ikke slike korte permisjonssøknader hos oss. Vi har ikke samme avdelingsleder.

En annen som er ansatt i samme foretak, med en annen avdelingsleder fikk drimot ikke lønna permisjon.

Bare søk du, det skader jo ikke å forsøke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...