Gå til innhold

vil ikke utbetale sykepenger.er dette lov ?

Anbefalte innlegg

Dette brevet fikk jeg fra arbeidsgiver i dag etter å ha vært sykemeldt i en uke av to.

Der står det : På bakgrunn av mottatte opplysninger angående fraværet ,mener vi bestemt at fraværet ikke skyldes gyldig fraværsgrunn.

Jeg har ikke fortalt grunnen til at jeg er sykemeldt så de kan ikke gå på dette

Da vi ringer til sjefen i firma får vi beskjed om at de kan la være å godta sykemeldingen og at dette står under trygdeetaten sine sider.

Dette klarer vi ikke å finne og lurer på om noen kan hjelpe oss

MVH snart blakk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93362-vil-ikke-utbetale-sykepengerer-dette-lov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest appendix

Hva er disse 'mottatte opplysningene' som arbeidsgiver har mottatt da? Hvis ikke du vet så må du forlange å få vite det.

For du har vel rent mel i posen?

Legen har skrevet ut sykemelding. Han må vel kunne gå god for at du trenger det?

Hva er disse 'mottatte opplysningene' som arbeidsgiver har mottatt da? Hvis ikke du vet så må du forlange å få vite det.

For du har vel rent mel i posen?

Legen har skrevet ut sykemelding. Han må vel kunne gå god for at du trenger det?

Hei

Sjefen har ikke fått vite noe annet enn at jeg er sykemeldt ,og han har ikke krav på å få vite åssen syk jeg er.

Ja jeg har rent mel i posen og er faktisk syk, men jeg har fått høre nå at alle som blir syke i dette firma får samme brev fra sjefen.

Har pratet med arbeidstilsynet og fått beskjed av de om å ringe trygdekontoret i morgen og så sette inn en advokat på dette.

De har tydligvis problemer i dette firma jeg jobber i og flere har ikke fått utbetalt feriepenger når de har sluttet . Pluss at en har fått sparken da han var sykemeldt

Håper noen vet mere om dette problemet og kan hjelpe meg

Mvh snart blakk

• 1 måned senere...
Gjest ikke undertegnet

Firmaet har ingen rett til å overprøve en leges sykemelding.

Dersom du ikke hadde meldt fra om sykefravær, og evt. ikke levert inn sykemeldingen er det _mulig_ at det stiller seg noe annerledes, uten at jeg er sikker på dette.

Her er det nok sjefen som ikke har rent mel i posen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...