Gå til innhold

Hjelp hun har fått tics! Kan noen svare?

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen som kaller seg star

Min datter på 9 har hatt en liten antydning til tics noen få ganger - men de siste ukene har det blitt veldig mye. Først den ene hånden - som ristet slik at hun måtte holde den for å spise, så gikk det over - men nå er det hodet som rister. Vi var på kino i går kveld og det var vondt å se - hun satt og ristet i 2 timer! Var hos barnelege da hånden ristet som verst - og han har henvist til EEG - for å utelukke at det er epilepsi med full bevissthet. Han mente sikkert at det var tics i tillknytning itl hennes ADHD.

Har noen erfart at dette kommer som "kastet på en"? Går det over? Blir det verre eller bedre av medisineringen (dexedrine)? Hun synes det er fryktelig selv - hjva skal jeg si og gjøre? Er det noe som hjelper?

Håper noen kan svare meg raskt - vi reiser på vinterferie allerede tirsdag!

TAKK!

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest studena

Sitter med en sønn som har fått tics - og jobber med å få utredet dette. Jeg vil anbefale deg å gå inn på www.touretteforeningen.no og se hva du finner der. Ta også kontakt med PPT-tjenesten og hør om de kan vurdere henne og evt. få henne henvist til dem som kan dette. Touretteforeningen har også en film de leier ut, den er norsk og du kan sikkert lære mye der. Det er alltid bedre å vite hva det er det dreier seg om enn å gå rundt og ikke vite. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...