Gå til innhold

Ticks-ukonsentrert på skolen

Anbefalte innlegg

moh1365380473

Min sønn på 8år.har i perioder ticks,oftere i skolesituasjonen enn hjemme iflg.frøken.For oss virker han som en "normal" aktiv unge,bortsett fra ticksene.Frøken henviser han nå til PPT pga. konsentrasjons vansker i skolen.Han oppfatter bare en beskjed om gangen,må ha starthjelp for å løse oppg.,følger mye med på de andre,jobber best i liten gruppe, vil gjerne være best.Er iflg. frøken intellegent, ligger på lik linje med de andre faglig.

Har venner, ikke utagerende, sier han trives på skolen.

Har han en sykdom eller kan det ha noe med modning å gjøre?

Har noen råd ang. ticks.(han er ikke utredet for dette)

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93644-ticks-ukonsentrert-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei , det er noe som heter for tourettes syndrom . Dette syndromet opptrer i ulike grader og gir ulike symptomer , har også vært en ofte oppdaget tillegg til adhd. men den røde tråden i tourettes er tics : verbale og motoriske . Disse må da finnes over tid , i begge kategorier og gjerne sammensatte . Du kan lese mere om det på touretteforeningen sine sider.

• 1 måned senere...

Hei på deg.

Jeg beklager og si dette men det er VELDIG sansynlig at din sønn har tourette syndrom.

Når jeg leste din beskrivelse, var det som om jeg kunne skrevet den selv. Jeg hart selv en gutt på 8 år, som akkurat har fått diagnosen.Ønsker du kontakt med meg kan du sende en mail til... [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...