isb Skrevet 17. februar 2003 Skrevet 17. februar 2003 Vi skal ha barnevelsignelse til helga...I den anledning syntes vi det hadde vært fint med et colombiansk innslag i menyen. Er det noen som har ei god oppskrift på en typisk "colombia-dessert"? Vi var noen uker i landet....men ingen av dessertene vi spiste var typisk colombiansk...hva nå enn det er da. Noen gode tips????? 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Hei, Jeg syns de bruker mest frukt som dessert, helst naturell som den er uten tilbehør: melon, mango, ananas. Hva med å severe dette pent tilberedt med krem eller vaniljekrem til?? Ellers syns jeg vi fikk (iallefall på Halifax i Bogota) en del puddinger/grøter. Det minnet om risgrøt men var kald og litt stiv, og det virket som de hadde kokt med krydder som kanel (kanksje hel kanel). Hva med å lage risgrøt som du koker med hel kanel i, og lager riskrem av etterpå ??, og gjerne noen hakkede mandler i?? Lykke til med dessert og selskap!! 0 Siter
myrna Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Hei, Jeg syns de bruker mest frukt som dessert, helst naturell som den er uten tilbehør: melon, mango, ananas. Hva med å severe dette pent tilberedt med krem eller vaniljekrem til?? Ellers syns jeg vi fikk (iallefall på Halifax i Bogota) en del puddinger/grøter. Det minnet om risgrøt men var kald og litt stiv, og det virket som de hadde kokt med krydder som kanel (kanksje hel kanel). Hva med å lage risgrøt som du koker med hel kanel i, og lager riskrem av etterpå ??, og gjerne noen hakkede mandler i?? Lykke til med dessert og selskap!! Glemte sign. Myrna. 0 Siter
Wibecke Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Det står noen fin eoppskrifter på Colombiaklubbens sider. Prøv de. http://www.colombiaklubben.no/ gå inn på Colombia, mat og drikke, så finner du hovedretter og desserter. Når vi feiret 1 års dagen for overtagelse for vår lille solstråle spiste vi Ajiaco de pollo Bogotano - Kylling og potetsuppe fra Bogota det var en stor suksess. Lykke til! Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.