Gå til innhold

Hunnkatt og p-piller.

Anbefalte innlegg

Med fare for å høres arrogant ut, så vil jeg si at jeg ikke ser på norges veterinærforbund som den største autoriteten på dette området.

Jeg velger å legge mer vekt på hva erfarne oppdrettere samt noenlunne erfarne kattefolk (meg selv) sier.

"................"

Jeg er selv erfaren katteeier og stoler mer på veterinærer, undersøkelser og forskning enn deg... ;)

http://home.no.net/huskatt/kastrering.htm

Fortsetter under...

P-piller for katter avbryter en påbegynt løpetid, dersom du gir henne p-pille nå.

Men jeg anbefaler ikke å la henne gå på p-piller fast. Det er noe skikkelig skumle greier, og mange katter får svulster av dem. Det er mye bedre å sterilisere katten.

Hun _skal_ kastreres.. Men akkurat nå passer det ikke, og p-piller vil da være en midlertidig løsning for at hun skal slippe hormon-jaget og for at vi skal slippe hylingen.

Hva er p-pillekattunger??og hvordan ser de ut mener du?

De kattungene som er unnfanget som følge av en pilleglipp ser da akkurat ut som andre kattunger.Mener du at de blir misfostre forde kattemammaen får p-piller inntil svangerskapet blir oppdaget?Det stemmer da ikke, de blir fullstendig normale som andre kattunger!

Sorry men de blir ikke det!

Har du noengang mottatt p-pillekattunger...?

Jeg har mottatt følgende...

En med open hjerne den var heldigvis død...

En med kun en labb En diger klo og et øye... denne levde..

En med tre bein der det skulle ha vært 1...

en med bare halv kropp...

Jeg kan nevne i fleng.....

Men blir desverre kvalm og lei meg når jeg tenker tilbake på det!!!

Vetrinæren som jeg bruker råder alle som har vært uheldige med p-pille tiden tilå få utført abort på kattene sine.... Fordi dette er mest humant....

Må bare få nevne at har ikke tatt imot alle på en gang, men oppgjennom tidene hos mine egne katter, og til venner og bekjente.... (kattejordmora Mistera)

Gjest litt for påståelig!

Sorry men de blir ikke det!

Har du noengang mottatt p-pillekattunger...?

Jeg har mottatt følgende...

En med open hjerne den var heldigvis død...

En med kun en labb En diger klo og et øye... denne levde..

En med tre bein der det skulle ha vært 1...

en med bare halv kropp...

Jeg kan nevne i fleng.....

Men blir desverre kvalm og lei meg når jeg tenker tilbake på det!!!

Vetrinæren som jeg bruker råder alle som har vært uheldige med p-pille tiden tilå få utført abort på kattene sine.... Fordi dette er mest humant....

Må bare få nevne at har ikke tatt imot alle på en gang, men oppgjennom tidene hos mine egne katter, og til venner og bekjente.... (kattejordmora Mistera)

Huff da, dette visste jeg ikke.Har aldri hørt om det før jeg(er det slikt man kansje ikke snakker så høyt om?).

Jeg vet om folk som har hatt katt på p-piller, men der katten har stukket ut og fått løpetid før den fikk i seg pillen.Da har de kuttet ut og gi pillen, og latt svangerskapet gå sin gang.Men dette kan vel neppe kalles p-pillekattunger da?Ettersom katten ikke har fått pillen etter befruktningen,men bare en uke før.Sånn var det visst!

Huff da, dette visste jeg ikke.Har aldri hørt om det før jeg(er det slikt man kansje ikke snakker så høyt om?).

Jeg vet om folk som har hatt katt på p-piller, men der katten har stukket ut og fått løpetid før den fikk i seg pillen.Da har de kuttet ut og gi pillen, og latt svangerskapet gå sin gang.Men dette kan vel neppe kalles p-pillekattunger da?Ettersom katten ikke har fått pillen etter befruktningen,men bare en uke før.Sånn var det visst!

det kan nok stemme ja...

Så gi ALDRI katten din P-Piller for foreksempel til å få den til å abortere... Da ender det slik...

Eller du tror at katten kansje ikke kan være eller er den? Skjønner... Det er et lite vakkert og ganske grusomt syn, som jeg unner ingen å oppleve...

Det er trossalt liv det er snakk om selv om mange vil kalle dem kattekryp...

Jeg gjør ikke, jeg ELSKER dem:)

Gjest Heltxenig

det kan nok stemme ja...

Så gi ALDRI katten din P-Piller for foreksempel til å få den til å abortere... Da ender det slik...

Eller du tror at katten kansje ikke kan være eller er den? Skjønner... Det er et lite vakkert og ganske grusomt syn, som jeg unner ingen å oppleve...

Det er trossalt liv det er snakk om selv om mange vil kalle dem kattekryp...

Jeg gjør ikke, jeg ELSKER dem:)

Enig med deg Mistera, alt liv er verdifullt.Tror de fleste er enige med det!Dyr er flotte skapninger ; )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...