Gå til innhold

Psykopat...??

Anbefalte innlegg

I helga hadde jeg en lang prat med en kompis. Jeg trodde jeg kjente han godt, men jeg skjønner jo at det gjorde jeg tydeligvis ikke!

Runar fortalte meg om et liv med hat, krangel og bråk i familien. (og jeg vet at han har gått på stoff en periode).

Han sa han elsker dama si så utrolig høyt. Hun betyr ALT for han!

Samtalen utviklet seg til de mer alvorlige ting etterhvert. Etterhvert kom betroelsene at han bar på drapsfølelser.. Han kan finne på å drepe hvis han bare blir sint nok osv. Orker ikke å fortelle alt...

Jeg fikk helt sjokk. Greit nok at han var full, men sånne betroelser som dette er noe man tar alvorlig uansett når det fortelles! Jeg greier ikke å se for meg at han virkelig KAN finne på å drepe et menneske, men han har opplevd mye, og jeg tør ikke være så sikker...

Da vi skulle dra hjem(uteplassen ligger to mil fra bygda vår) stakk bare dama hans avsted i en taxi uten å skjenke Runar en tanke. Han sto igjen med tårer i øynene og en klump i halsen. Så han dro med oss, og han strigråt på skuldrene mine hele turen hjem. Og jeg så at det trengte han, han har sperra ganske mye inni seg.

Jeg tenker med gru på hva som kan skje hvis han virkelig gjør alvor av truslene sine... Hva hvis dama hans gjør det slutt?? Han kommer til å gå berserk.. For Runar er så sjalu at jeg er nesten sikker på at det skjer snart...

Jeg ante ikke at problemene hans er så utrolig store... Men nå er spørsmålet, hva gjør jeg??? Jeg kan da vel ikke bare stå helt i ro uten å gjøre noe for han???

Vær så snill å svar meg!!! Jeg er helt rådløs nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93810-psykopat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Forsøk å snakke med ham når han er edru. Fortell ham litt om hva han sa (hvis han ikke husker det) og at du er bekymret for ham.

Tror det beste for ham vil være hvis han får proff psyk hjelp, og da må han en tur innom legen (eller legevakten) for å få en henvisning til psykolog.

Det er viktig at du poengterer at det er "voksent" å ta ansvar for dette, og at det ikke er "flauere enn å gå til legen". Spør ham om han vil være ansvarlig for hva som kan skje hvis han "eksploderer"? Det er viktigere å "ta tak i ting før".

Forstår du er bekymret.

Alt vel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93810-psykopat/#findComment-522424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...