Gjest ikke undertegnet Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Synes dere det er rart at ei norsk jente er sammen med en fra Sri Lanka? Altså reagerer dere om dere ser ei "lys" jente og en "mørk" gutt sammen? eller omvendt.. Jeg er fra en liten plass og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett noen her.. Jeg har møtt en som jeg er blitt glad i, vet ikke om det er gjensidig, men det virker slik på en måte.. men uansett.. Det plager ikke meg at han er mørk og at han snakker gebrokkent og slikt.. Men nesten alle andre er så negative.. Jeg burde jo ikke bry meg, men jeg gjør det likevel.. Pappa sier jeg skal holde meg langt unna han, mamma tror han er kriminell og søsteren min sa til meg at hun var flau for at jeg var ilag med han.. Det sårer at de sier slikt da... Huff.. nei jeg vet ikke jeg altså,, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hei, Du skal selvsagt være sammen med han DU er forelsket i, og ikke "tvangsgiftes" vekk til en av mamma og pappa, som baserer seg på fordommer og ikke kjenner ham. Folk er alltid redde for "de andre", enten "de andre" kommer fra Oslo eller Nordland, eller lengre vekke. Bli kjent med ham, slik som med alle andre. Snakk med ham, og spør om du lurer på ting. Trolig har han minst like mange spørsmål som det du har. Vær sikker på deg selv og hva du vil her. Ikke la samfunnet eller familien fortelle deg hvem som du har "lov" til å være sammen med. Forhold på kryss av kulturer kan være vanskelige, men de kan også være utrolig givende. Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-522417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Familien din er glad i deg og vil dit beste. Du er glad i en gutt og det er fint og naturlig. Du får et dilemma, når familien din reagerer sånn. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men antar at du er ganske ung. Det er ikke noe galt i at en lys jente og en mørk gutt forelsker seg i hverandre. Det finnes riktig mange tilfeller hvor det går bra, det finnes også mange tilfeller hvor forskjellige kulturelle syn skaper smerte og vanskeligheter for alle parter. Familien din er sannsynligvis redd for det, de vil at du får det beste ut av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-522428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dump heller familien enn denne gutten. Kjenner flere fra Sri Lanka og alle er hyggelige og hardt arbeidende. Jeg begynner nesten å lure på om familien dine er en gjeng bondeknøler. Trodde ingen oppegående mennesker mente alle mørkhudete var kriminelle og at skammet seg over at noen i familien var sammen med dem. Gjør det du mener er riktig, Kan ikke familien din akseptere det er de ikke stort å samle på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-522744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dump heller familien enn denne gutten. Kjenner flere fra Sri Lanka og alle er hyggelige og hardt arbeidende. Jeg begynner nesten å lure på om familien dine er en gjeng bondeknøler. Trodde ingen oppegående mennesker mente alle mørkhudete var kriminelle og at skammet seg over at noen i familien var sammen med dem. Gjør det du mener er riktig, Kan ikke familien din akseptere det er de ikke stort å samle på. Jeg er 20.. Det er han og.. Men jeg bor hjemme og derfor ble det vansklig å la være å si hvor jeg er, hvor jeg skal og hvem jeg har vært sammen med.. Jeg har et åpent og nært forhold til foreldrene mine.. Og de er ingen bondeknøler da, kanskje pappa.. men grunnen til at mamma tror han er kriminell er fordi han har mye penger og han jobber ikke, jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:) Jeg har tenkt mye på at han har en helt annen kultur enn meg (han er muslim).. Jeg har ikke noe problem med at han er som han er.. Men jeg vet jo ikke hva han synes om det faktum at jeg er norsk og jeg er kristen.. Synes det er så vansklig og synes ikke det er riktig at det skal være så vansklig bare fordi han er fra et annet land 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
megvel Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg er 20.. Det er han og.. Men jeg bor hjemme og derfor ble det vansklig å la være å si hvor jeg er, hvor jeg skal og hvem jeg har vært sammen med.. Jeg har et åpent og nært forhold til foreldrene mine.. Og de er ingen bondeknøler da, kanskje pappa.. men grunnen til at mamma tror han er kriminell er fordi han har mye penger og han jobber ikke, jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:) Jeg har tenkt mye på at han har en helt annen kultur enn meg (han er muslim).. Jeg har ikke noe problem med at han er som han er.. Men jeg vet jo ikke hva han synes om det faktum at jeg er norsk og jeg er kristen.. Synes det er så vansklig og synes ikke det er riktig at det skal være så vansklig bare fordi han er fra et annet land "jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:)" Uh... Husker du Gry? Hun som hadde kebabshop med Gamal Hosein? Jeg følte en viss sympati for henne. Men du er jo klar over det her på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg er 20.. Det er han og.. Men jeg bor hjemme og derfor ble det vansklig å la være å si hvor jeg er, hvor jeg skal og hvem jeg har vært sammen med.. Jeg har et åpent og nært forhold til foreldrene mine.. Og de er ingen bondeknøler da, kanskje pappa.. men grunnen til at mamma tror han er kriminell er fordi han har mye penger og han jobber ikke, jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:) Jeg har tenkt mye på at han har en helt annen kultur enn meg (han er muslim).. Jeg har ikke noe problem med at han er som han er.. Men jeg vet jo ikke hva han synes om det faktum at jeg er norsk og jeg er kristen.. Synes det er så vansklig og synes ikke det er riktig at det skal være så vansklig bare fordi han er fra et annet land Hei, Du skriver: "Synes det er så vansklig og synes ikke det er riktig at det skal være så vansklig bare fordi han er fra et annet land" Det er viktig å tenke på at hvis du hadde møtt en "helt vanlig norsk gutt" med "for mye penger" så kunne man også vært skeptisk. På den annen side - mange reagerer på at "mørkhudete" har penger. De skal, ifølge fordommene, helst være fattige. I noen kulturer er det også mer vanlig å "vise frem" at man har penger enn det som er vanlig i Norge. Noen reagerer på det også. ==== Forsøk å bli bedre kjent med ham da vel. Kanskje blir dere kjærester, kanskje er han ikke noe. Akkurat som en hvilken som helst annen fyr. Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Du skal selvsagt være sammen med han DU er forelsket i, og ikke "tvangsgiftes" vekk til en av mamma og pappa, som baserer seg på fordommer og ikke kjenner ham. Folk er alltid redde for "de andre", enten "de andre" kommer fra Oslo eller Nordland, eller lengre vekke. Bli kjent med ham, slik som med alle andre. Snakk med ham, og spør om du lurer på ting. Trolig har han minst like mange spørsmål som det du har. Vær sikker på deg selv og hva du vil her. Ikke la samfunnet eller familien fortelle deg hvem som du har "lov" til å være sammen med. Forhold på kryss av kulturer kan være vanskelige, men de kan også være utrolig givende. Lykke til! Med vennlig hilsen Det stemmer. Eg er frå Nordland, og er saman med ei frå Telemark, og det går faktisk heilt fint sjølv om kulturskilnadene er store! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det stemmer. Eg er frå Nordland, og er saman med ei frå Telemark, og det går faktisk heilt fint sjølv om kulturskilnadene er store! :-) Mistenker at du kun er interessert i henne fordi du vil gifte deg og få permanent opphold i sør Norge! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg er 20.. Det er han og.. Men jeg bor hjemme og derfor ble det vansklig å la være å si hvor jeg er, hvor jeg skal og hvem jeg har vært sammen med.. Jeg har et åpent og nært forhold til foreldrene mine.. Og de er ingen bondeknøler da, kanskje pappa.. men grunnen til at mamma tror han er kriminell er fordi han har mye penger og han jobber ikke, jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:) Jeg har tenkt mye på at han har en helt annen kultur enn meg (han er muslim).. Jeg har ikke noe problem med at han er som han er.. Men jeg vet jo ikke hva han synes om det faktum at jeg er norsk og jeg er kristen.. Synes det er så vansklig og synes ikke det er riktig at det skal være så vansklig bare fordi han er fra et annet land Det er ikke enkelt når ens foreldre ikke "godkjenner" den man er sammen med. Men jeg synes det høres litt rart ut at han har masse penger uten jobb eller at han vil si hvor de kommer fra. Ikke at det nødvendigvis betyr at det skjer noe ulovlig, men ærlighet er uansett viktig i et forhold. Spørsmålet er om det er vanskelig fordi han er fra Sri Lanka eller fordi han er muslim. Er han veldig konservativ så kan det bli problemer. Bli enig om hva som skal skje på forhånd. Ikke tro at kjærligheten ordner alt. Håper det ordner seg for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-523728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 "jeg vet ikke hvor han får pengene fra og han svarer ikke når jeg spør han. Men i og med at jeg ikke kjenner til familien hans og slikt så håper jeg og tror jeg at han får de fra en ærlig plass:)" Uh... Husker du Gry? Hun som hadde kebabshop med Gamal Hosein? Jeg følte en viss sympati for henne. Men du er jo klar over det her på forhånd. Klar over hva da? Jeg er ikke klar over noe som helst.. Pengene hans kan vel komme fra en ærlig plass, kanskje han har en rik familie eller noe lignende.. men det vet jeg ikke.. jeg kan ikke si at bare fordi han har mye pengerog er mørk så er han uærlig og kommer til å drepe meg (siden det virket som du tror han drepte Gry). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-524268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det stemmer. Eg er frå Nordland, og er saman med ei frå Telemark, og det går faktisk heilt fint sjølv om kulturskilnadene er store! :-) Heh... Det er vel kanskje litt annerledes.. Men flott for dere =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-524445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
megvel Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Klar over hva da? Jeg er ikke klar over noe som helst.. Pengene hans kan vel komme fra en ærlig plass, kanskje han har en rik familie eller noe lignende.. men det vet jeg ikke.. jeg kan ikke si at bare fordi han har mye pengerog er mørk så er han uærlig og kommer til å drepe meg (siden det virket som du tror han drepte Gry). Nei, men den spesifikke kombinasjonen av arbeidsløs, muslim, snakker knapt norsk, mye penger og _ikke sier hvor pengene kommer fra_ er litt spesiell. Man kan alltids bygge seg sin egen drømmeverden hvor denne kombinasjonen ikke er et skrikende rødt flagg, men da får man også stå alene til ansvar om virkeligheten biter en i rompa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93867-er-det-noe-gale-i-det/#findComment-524459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.