Gå til innhold

Finnes det muslimske I-land?

Anbefalte innlegg

Gjest ola amir

Finnes det land, der religionen er muslimsk, og som er et I-land?

Med I-land mener jeg et land med religionsfrihet, lav barnedødelighet, forventet levealder over 75 år, uten offentlige henrettelser, ordnede trygdeforhold for syke og gamle, likestilling mellom kjønnene (stemmerett, jobb, sex, ekteskap)

Også lurer jeg på om det finnes et land der majoriteten av befolkningen er mørkhudede, som ikke er et U-land...?

Klar over at jeg nok vil bli anklaget for rasisme, men jeg ønsker bare et svar.

Og ikke et svar som går på hva f.eks. USA er dårlige på. USA er ikke muslimsk, og det er det mitt spørsmål gjelder, nemlig muslimske land.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93922-finnes-det-muslimske-i-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likestilling mellom kjønnene finnes ikke i muslimske land. Mannen hersker alltid. Religionsfrihet tror jeg ikke finnes heller. Kulturen er bygget opp på en helt annen måte og forsikringer i alderdommen er mere familiære enn samfunnsmessige. Muslimer er blitt mange i vestlige land og flere og flere blir ateister, det begynner å bli vanskelig å definere hva vi er.

Likestilling mellom kjønnene finnes ikke i muslimske land. Mannen hersker alltid. Religionsfrihet tror jeg ikke finnes heller. Kulturen er bygget opp på en helt annen måte og forsikringer i alderdommen er mere familiære enn samfunnsmessige. Muslimer er blitt mange i vestlige land og flere og flere blir ateister, det begynner å bli vanskelig å definere hva vi er.

Dersom du definerer religionsfrihet som muligheten til å utøve en annen religion enn islam, så er dette ikke uvanlig i flere muslimske land. Irak, for eksempel. Pakistan. Emiratene. Oman. Malaysia. Idonesia. Du finner sikkert flere.

Singapore er ikke noe U-land, til tross for at det er fullt av ikke hvite.

Annonse

Singapore er ikke muslimsk land.

Du sier at USA ikke skal nevnes, men med dine krav er jo ikke USA med blant I-landene en gang.

Tja, USA er vel et I-land.

Ikke har de offentlig henrettelse, og levealderen er over 75 år?

De har også likestilling, samt trygdeordninger for syke og gamle.

Synes spørsmålet som stilles er interessant, og jeg fikk meg faktisk en tankevekker.

Gjest rima alo

Tja, USA er vel et I-land.

Ikke har de offentlig henrettelse, og levealderen er over 75 år?

De har også likestilling, samt trygdeordninger for syke og gamle.

Synes spørsmålet som stilles er interessant, og jeg fikk meg faktisk en tankevekker.

"De har også likestilling, samt trygdeordninger for syke og gamle."

*lol* Ikke bodd særlig mye i USA du skjønner jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...