Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Gjest mye negativt

Leste på nettutgaven av en av gårdagens aviser(HA):

http://www.hamar-arbeiderblad.no/vis_sak.asp?refnum=16997

Her ser vi at det er mange som har problemer med asylsøkerne.Hvorfor slippes disse inn i landet(de må da ha en forhistorie?), og er det vårt(Norges) ansvar og ta oss av dem og bruke psykiatriske ressurser på asylsøkere istedet for på egne landsmenn som må stå i kø i årevis?Hva med nærmiljøet til mottakene, og ungenes(naboenes) sikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Ulv I Faarikaal

Med 13000 asylsøkere i landet på et år, er det vel ikke så store problemer. Avisene liker ikke å skrive om de stakkars mennskenes problemer, siden 80% av journalister er ventreradikale, og godt spekket med antirasister. Du får ikke høre om mer enn en brøkdel av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun asylsøkere som har Rettigheter, vi andre har kun plikter...

Ja dæven!(utenom tema men... )Leste en gang om at sosialen finansierte sykler i 10.000-kronersklassen til ungene til disse utlendingene.Forde de ikke skulle bli mobbet!!!

De måtte ha sykkel til ti tusen for ikke og bli mobbet av de andre(norske) ungene.Dette er helt sykt synes jeg, for hvem av oss norske har råd til og kjøpe sykkel til ti tusen kr til ungene våre??Jo, bare de som er VELDIG rike isåfall( dvs ingen av mine barns kamerater og bekjentskaper!Så mye penger som ti tusen har vi aldri opplevd og ha til overs til slikt her i huset iallefall, det er noe som heter regninger,huslån og mat, tross alt ;o)

Ja noe må da skattepengene brukes på....så hvorfor ikke luxusgjenstander til asylsøkerne *grrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja dæven!(utenom tema men... )Leste en gang om at sosialen finansierte sykler i 10.000-kronersklassen til ungene til disse utlendingene.Forde de ikke skulle bli mobbet!!!

De måtte ha sykkel til ti tusen for ikke og bli mobbet av de andre(norske) ungene.Dette er helt sykt synes jeg, for hvem av oss norske har råd til og kjøpe sykkel til ti tusen kr til ungene våre??Jo, bare de som er VELDIG rike isåfall( dvs ingen av mine barns kamerater og bekjentskaper!Så mye penger som ti tusen har vi aldri opplevd og ha til overs til slikt her i huset iallefall, det er noe som heter regninger,huslån og mat, tross alt ;o)

Ja noe må da skattepengene brukes på....så hvorfor ikke luxusgjenstander til asylsøkerne *grrr*

Slike historier er ofte ikke sanne, og årsken er ofte at foreldrene tjener svarte penger og må forklare hvor penga kommer fra. Ei berte jeg kjenner påsto hun hadde fått sertifikat og bil av sosialen. Jeg ringte dit fly forbanna, men de bare lo og sa det aldri hadde skjedd i historien. Bare hændikæppa får bilstøtte av RTV.

En liten snuserunde avslørte at hun jobba svart som frisør ! Der kom penga fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike historier er ofte ikke sanne, og årsken er ofte at foreldrene tjener svarte penger og må forklare hvor penga kommer fra. Ei berte jeg kjenner påsto hun hadde fått sertifikat og bil av sosialen. Jeg ringte dit fly forbanna, men de bare lo og sa det aldri hadde skjedd i historien. Bare hændikæppa får bilstøtte av RTV.

En liten snuserunde avslørte at hun jobba svart som frisør ! Der kom penga fra.

Jo, det kan jo være så, men denne saken jeg refererer til hadde vitner.Det var en annen far som var hos sportsforhandleren og skulle handle "billigsykkel" til sin egen sønn.Den utenlandske familien m/ sosialarbeider på slep var innom og handlet sykkel til denne fam sin sønn, og den norske faren fikk med seg hele seansen.Var avisskriverier om det etterpå, der sosialen på dette stedet bekreftet historien og flere lignende historier.

Utlendingene påstod at de ble mobbet om de ikke fikk kjøpe det dyreste utstyret, visstnok en effektiv metode for og presse til seg det dyreste.Sosialen ga etter for og slippe negativ offentlig omtale/kritikk fra utlendingene(de truet visstnok med det!).Noe i den duren såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dæven!(utenom tema men... )Leste en gang om at sosialen finansierte sykler i 10.000-kronersklassen til ungene til disse utlendingene.Forde de ikke skulle bli mobbet!!!

De måtte ha sykkel til ti tusen for ikke og bli mobbet av de andre(norske) ungene.Dette er helt sykt synes jeg, for hvem av oss norske har råd til og kjøpe sykkel til ti tusen kr til ungene våre??Jo, bare de som er VELDIG rike isåfall( dvs ingen av mine barns kamerater og bekjentskaper!Så mye penger som ti tusen har vi aldri opplevd og ha til overs til slikt her i huset iallefall, det er noe som heter regninger,huslån og mat, tross alt ;o)

Ja noe må da skattepengene brukes på....så hvorfor ikke luxusgjenstander til asylsøkerne *grrr*

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

Jeg tror ikke det nytter leenie....bare det at vedkommende faktisk tror på slike vandrehistorier sier vel sitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisefine

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

Javisst har jeg sett det.

Mange stjæler som ravner.

Det er ikke lenge siden en "liga" ble avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

"Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør."

Å fuck, jeg har visst gjort en feil.

De ekstreme mengdene av sykler jeg har vært med å beslaglagt på asylmottaker var ikke stjålet, de var kjøpt.

My mistake.

Jaja, det var jo for øvrig ikke noe tap for dem. 10 minutter etter at syklene var tatt så hadde de "kjøpt" nye, så det er godt å se at systemet fungerer.

Og nei, jeg kødder ikke. Du har nok overhodet ingen aning om hva som foregår på disse mottakene, Leenie.

Ta deg en tur innom et en gang og spør en av disse miljøarbeiderne som jobber der, så får du kanskje høre hvor lite disse folka stjeler.

Og nei, det er ikke bare en brøkdel av dem som tar for seg som de føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan jo være så, men denne saken jeg refererer til hadde vitner.Det var en annen far som var hos sportsforhandleren og skulle handle "billigsykkel" til sin egen sønn.Den utenlandske familien m/ sosialarbeider på slep var innom og handlet sykkel til denne fam sin sønn, og den norske faren fikk med seg hele seansen.Var avisskriverier om det etterpå, der sosialen på dette stedet bekreftet historien og flere lignende historier.

Utlendingene påstod at de ble mobbet om de ikke fikk kjøpe det dyreste utstyret, visstnok en effektiv metode for og presse til seg det dyreste.Sosialen ga etter for og slippe negativ offentlig omtale/kritikk fra utlendingene(de truet visstnok med det!).Noe i den duren såvidt jeg husker.

Bullshit.

De får ikke sykler til 10000 kroner. De får ikke sykler i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit.

De får ikke sykler til 10000 kroner. De får ikke sykler i det hele tatt.

Nei ikke alle nei, men på dette stedet var det vanlig at de fikk svindyre sykler i mangetusenkronsersklassa(nærmere 10.000 var nevnt).Dette stod det et stykke om i avisa den gang saken var fersk.Vet ikke om rutinene er innskjerpet og forandret nå, har ikke hørt så mye om det siden.Hva med andre lesere her,har dere hørt mere om slike saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke alle nei, men på dette stedet var det vanlig at de fikk svindyre sykler i mangetusenkronsersklassa(nærmere 10.000 var nevnt).Dette stod det et stykke om i avisa den gang saken var fersk.Vet ikke om rutinene er innskjerpet og forandret nå, har ikke hørt så mye om det siden.Hva med andre lesere her,har dere hørt mere om slike saker?

Det er mye rart som foregår i potittnorge, men det høres merklig ut at noen skal få 10000 kroners sykler mens andre ikke får noe som helst.

Man skal heller ikke tro på alt man leser i avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

Ja, det har jeg sett :o

Har sett mange av dem med glinsende fancye sykler i mangemangetusenkronersklassa(dyre merkesykler!), og avishistorien var reell.Har alltid lurt på hvorfor disse folka skal ha så mye bedre sykler enn de innfødte her.Hrmf....nei jeg er ikke misunnelig altså,men jeg synes det er rart de skal bli utstyrt med det dyreste når det finnes like bra ting til halve prisen.

Forklaringen er kansje at de _fleste_ er stjålet da?Ser ting som er nevnt om det videre nedover her, og at mange utlendinger er ganske klåfingra vet vel alle.De kommer vel fra steder der de ikke er vant til å ha så mange ting, og da blir fristelsen for stor når de kommer hit til vår overflod.Men alikevel, noen må da ha forklart dem at det er kriminellt og straffbart og stjele(?.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det vårt (og andre lands) ansvar å hjelpe folk som blir forfulgt, osv... Akkurat slik som diverse nordmenn flyktet til Sverige under 2. VK.

Det er en menneskerettighet å få søke om asyl, og å få saken behandlet før man evt. utvises til land som Irak,.

Ikke for å være ond, men jeg tror du ville lært en god del av å bli sendt til Algeria, Irak eller lignende...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart som foregår i potittnorge, men det høres merklig ut at noen skal få 10000 kroners sykler mens andre ikke får noe som helst.

Man skal heller ikke tro på alt man leser i avisa.

Neida, enig med du!Men jeg tror på det når sosialkontoret/de som hadde det økonomiske ansvaret for denne familien bekreftet historien offentlig.Men for alt jeg vet, kunne dette være et unntak(og kansje derfor det ble omtalt i media den gang)?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...