Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Jeg kan la noen komme hit for å pusse opp leiligheten min og gi dem mat. Det var jo det svenskene gjorde. Folk jobbet på gårder for mat og bodde på låven.

Hei,

Vil du behandle nordmenn på sosialen på samme måten? Skal de også sove på låven?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Og de sender ungene sine tilbake på "langtidsferie", mens de sjæl sitter og melker penger i Norge.Meget lønnsomt!

"de" ?

Hvem "de"? Alle? Noen du leste om i avisen?

Tror du ikke nordmenn som flytter til Spania sine unger besøker Norge av og til?

Og hva angår det dem sin ikke sender ungene sine til utlandet at andre gjør det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ville jo ikke behandle folk som individer. Du sa at selv om ikke alle var i fare, var noen det, og derfor måtte vi slippe inn alle. Du vil altså slippe inn alle som en gruppe.

Nei, jeg behandler folk som individer. De som er i fare får slippe inn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er uansett at ting ikke blir anmeldt. De fleste mottak i Norge har ikke engang personale som kan foretra romsøk i ny og ne, og de eneste gangene et rom blir gjennomsøkt er når politiet har ransakningsordre.

De gangene det blir foretatt romsøk så er det utrolig hva man finner av tyvegods.

Sett dem på første fly hjem, sier nå jeg, og så vil kriminaliteten rundt de ulike mottakene etter hvert reduseres kraftig fordi man får luket ut bermen.

Hei,

Asylsøkere er selvsagt, akkurat som deg, uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Eller?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når man kommer til Norge og har en søknad om asyl inne, så bør man oppføre seg som folk og ikke stjele syklene til hardt arbeidene, uskyldige, nordmenn.

Disse vet selvsagt at det de gjør er galt, for de kjenner da sine rettigheter, og en av rettighetene deres er selvsagt at de kan stjele så mange sykler de vil uten at det blir brukt mot dem når søknaden deres behandles.

Hvilket signal sender man her til dem når de en gang skal ut i Norge, som nye landsmenn? At det er lov til å stjele så lenge man kommer unna med det? Og selv om man skulle bli tatt så er straffen lik 0?

Er dette virkelig det inntrykket vi vil at disse menneskene skal ha av Norge?

Isåfall er det ikke rart at det blir mye kriminalitet ut av det.

Så sett gjerningsmennene i fengsel da! Straffeloven gjelder alle.

Hvis politiet unnlater å aksjonere så er det politiet som er skyldig i tjenesteforsømmelse, uansett om skyldige er asylsøker eller nordmann.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør ikke sosialklienter det samme?

Den type kriminalitet blant sosialklienter er nok høyere enn blant gjennomsnittet. Røkke behøver ikke stjele på Rimi for å få middag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske guttebander voldtok, drepte og ranet i 1900 tallets New York, og avisene kalte normenn for banditter og mordere. Norske prostituerte var meget tallrike og meget ettertraktet med sitt blonde hår og lyse hud.

Men hva så ?

Nå er det andre nasjonaliteter som dominerer, men hva så ?

Her inviterer vi kjeltringer i massevis og nekter å tro at de vil stjele noe, eller har stjålet noe.

Det er vår egen skyld, for det første har vi selv invitert dem, og for det andre låser vi ikke inne verdisakene våre som har vært usikret i en mannsalder, på tide å begynne å ta vare på sakene våre.

ja, nettopp - "hva så?"

Annet enn at du benytter deg av individuelle eksempler til å nøre opp under fordommer mot folk med mørk hud/forskjellig folkegruppe.

Patetisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisefine

Nei, jeg behandler folk som individer. De som er i fare får slippe inn.

Med vennlig hilsen

Du skriver:

"Nei, jeg behandler folk som individer. De som er i fare får slippe inn."

Fått deg ny jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med noe å gjøre? Det finnes ikke vikinger lenger, har ikke vært det på lenge. Har du ikke bedre argumenter så hold kjeft.

Du argumenter mot at alle på asylmottaket er kriminelle fordi mange sykler forsvinner (noe som viser at det er mange som står bak). Men at alle nordmenn er ansvarlige for noe vikingene gjorde for 1000 år siden, ja det mener du. Skjønn det den som kan.

Psst: [ironi]

Eksemplene er like dumme!

*klipper ut i papp*

Med vennlig hilosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:

"Nei, jeg behandler folk som individer. De som er i fare får slippe inn."

Fått deg ny jobb?

Takk, men har god jobb.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Asylsøkere er selvsagt, akkurat som deg, uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Eller?

Med vennlig hilsen

Selvsagt er de det, men de som arbeider på mottakene har lov til å foreta romsøk ved mistanke. Veldig mange av de som jobber på "gulvet" i mottaktene _vil_ også foreta disse søkene da de faktisk ser hvordan ting er, men øverste leder for mottaket er ofte ei venstreradikal hore som aldri er til stede, ikke ser hva som foregår, og som derfor nekter de ansatte å gå inn på alle disse snille asylsøkernes rom for å se hva de har tatt med seg fra butikken.

Av de jeg har jobbet sammen med på asylmottaker har 90 % vært tidligere asylsøkere, og ingen forakter deres landsmenn mer enn disse. De ser tross alt hvor innihelvete mye faenskap de bidrar med, og vi snakker ikke her om en liten del av asylsøkerne, men en jævla stor del av dem.

Du burde ta deg en tur på transitmottakene i Osloområdet selv en gang, for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sett gjerningsmennene i fengsel da! Straffeloven gjelder alle.

Hvis politiet unnlater å aksjonere så er det politiet som er skyldig i tjenesteforsømmelse, uansett om skyldige er asylsøker eller nordmann.

Med vennlig hilsen

"Hvis politiet unnlater å aksjonere så er det politiet som er skyldig i tjenesteforsømmelse, uansett om skyldige er asylsøker eller nordmann."

Politiet blir ikke engang kontaktet. Øverst i mottakene sitter det ofte, i hvert fall hva jeg har sett, en skapning som er av den oppfatningen av at alle asylsøkerne er snille og greie og gjør ikke noe galt, så sånt blir stukket under en stol.

Navnet på de som kommer på stjålene sykler blir ikke engang notert ned.

Dessuten blir man ikke i Norge satt i fengsel for å stjele en sykkel, et tv på Lefdal, eller lignende. Man får et par timer i avhør, er ute igjen samme kvelden med et klapp på skulderen om å skjerpe seg, og neste dag er det på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Vil du behandle nordmenn på sosialen på samme måten? Skal de også sove på låven?

Med vennlig hilsen

Nei, men tror mange nordmenn som er på sosialen kunne tenke seg et opphold på et hotell uten økonomiske bekymringer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type kriminalitet blant sosialklienter er nok høyere enn blant gjennomsnittet. Røkke behøver ikke stjele på Rimi for å få middag.

Med vennlig hilsen

Jeg vil ikke engang fortelle deg hvem som stjeler sykler og hvem som selger dem videre her på Grünerløkka for da er en ny diskusjon på gang og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er de det, men de som arbeider på mottakene har lov til å foreta romsøk ved mistanke. Veldig mange av de som jobber på "gulvet" i mottaktene _vil_ også foreta disse søkene da de faktisk ser hvordan ting er, men øverste leder for mottaket er ofte ei venstreradikal hore som aldri er til stede, ikke ser hva som foregår, og som derfor nekter de ansatte å gå inn på alle disse snille asylsøkernes rom for å se hva de har tatt med seg fra butikken.

Av de jeg har jobbet sammen med på asylmottaker har 90 % vært tidligere asylsøkere, og ingen forakter deres landsmenn mer enn disse. De ser tross alt hvor innihelvete mye faenskap de bidrar med, og vi snakker ikke her om en liten del av asylsøkerne, men en jævla stor del av dem.

Du burde ta deg en tur på transitmottakene i Osloområdet selv en gang, for å se.

Hei,

Jeg gidder ikke diskutere "venstreradikale horer" med deg... De fleste prostituerte jeg kjenner er svært kapitalistiske! ;)

Ja, det er mye kriminalitet på asylsenterene, men jeg er ikke helt sikker på hva du vil frem til?

Asylsøkere bør da ha samme rettsikkerhet som deg og meg? Og samme beskyttelse mot fordommer?

Vi kan godt ha en tråd om "manglende ressurser for politiet til å etterforske tyveri", men det er et generelt problem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tror mange nordmenn som er på sosialen kunne tenke seg et opphold på et hotell uten økonomiske bekymringer en stund.

Det kunne nok de fleste, men faktisk blir Norge kritisert av FN fordi vi betaler asylsøkere MINDRE enn det FN anbefaler!

Ikke noe å være stolt av, akkurat....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke engang fortelle deg hvem som stjeler sykler og hvem som selger dem videre her på Grünerløkka for da er en ny diskusjon på gang og det gidder jeg ikke.

Men så la være å fortelle meg da...

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis politiet unnlater å aksjonere så er det politiet som er skyldig i tjenesteforsømmelse, uansett om skyldige er asylsøker eller nordmann."

Politiet blir ikke engang kontaktet. Øverst i mottakene sitter det ofte, i hvert fall hva jeg har sett, en skapning som er av den oppfatningen av at alle asylsøkerne er snille og greie og gjør ikke noe galt, så sånt blir stukket under en stol.

Navnet på de som kommer på stjålene sykler blir ikke engang notert ned.

Dessuten blir man ikke i Norge satt i fengsel for å stjele en sykkel, et tv på Lefdal, eller lignende. Man får et par timer i avhør, er ute igjen samme kvelden med et klapp på skulderen om å skjerpe seg, og neste dag er det på'n igjen.

Hei,

Men straffen (eller "straffen") for tyveri er den samme for alle.

At tyveri ikke blir anmeldt er heller ikke de andre asylsøkerenes "feil", og det er (som du ser i overskiften i denne tråden) de som blir hengt ut.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...