Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Har du problemer med å lese? Jeg har aldri sagt at fordi noen kan reise hjem så er ingen forfulgt. Jeg sa at de som kan reise hjem ikke er forfulgt og dermed ikke har rett på opphold her.

At folk reiser hjem, betyr selvsagt ikke at de ikke er forfulgt, men at de er villige (i kortere perioder) til å utsette seg for faren forbundet med å bo i hjemlandet.

Det kan være å besøke en syk foreldre, eller delta i en fagforeningskonferanse.

Hjemmevernssoldater som rømte over grensen til Sverige, kom nok også tilbake til Norge for å "jobbe mer" når de kunne. Det betød ikke at det var trygt for dem å bo i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nynazister og kriminelle kan behandles som en gruppe, mens asylsøkere og muslimer ikke kan det. Takk for oppklaringen.

Hvilken selvforskyldt handling er det du snakker om? Og hvorfor skal en behandle f.eks. kriminelle som en homogoen gruppe?

Du forskjellsbehandler og mangler logikk i din argumentasjon.

Tilogmed JEG som er erklært mindre begavet av "mislykket" forsto dette budskapet, så klarer ikke du som er så smart å forstå det??

Alle muslimer og asylsøkere har ikke gjort noe galt...nazister og kriminelle derimot..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er en selvfølge at den som er "sykest" får hjelp.

Og hvis ikke vi har nok personell i Norge, så kan det fremskaffes.

Ikke gjør problemet større enn det er.

Med vennlig hilsen

Ja,sør, det er jo bare og utdanne halve norges befolkning til psykiatere og psykologer osv, så enkelt er det ;o))

Nå har jeg faen skjæra meg vært innom her flere småturer i dag og i går,på morningen og på kvelden.OG HVER JÆVLA GANG SITTER DU HER!!!

Hva faen er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er en selvfølge at den som er "sykest" får hjelp.

Og hvis ikke vi har nok personell i Norge, så kan det fremskaffes.

Ikke gjør problemet større enn det er.

Med vennlig hilsen

Sitat: "Og hvis ikke vi har nok personell i Norge, så kan det fremskaffes.

Ikke gjør problemet større enn det er."

Det er HELT tydelig at du ikke aner hva du snakker om når du kan komme med en uttallelse som den der.

Du er verdensmester i å teoretisere!

Men som sagt så mange ganger før Sør - de fleste andre av oss lever i den virkelige verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nynazister og kriminelle kan behandles som en gruppe, mens asylsøkere og muslimer ikke kan det. Takk for oppklaringen.

Hvilken selvforskyldt handling er det du snakker om? Og hvorfor skal en behandle f.eks. kriminelle som en homogoen gruppe?

Du forskjellsbehandler og mangler logikk i din argumentasjon.

Nei, jeg er konsistent.

Man kan behandle folk som har utført en handling som en gruppe (f.eks. meldt seg inn i BootBoys, eller et politisk parti), eller som har utført en kriminell handling (tyveri) som en gruppe, hvor man kan "si noe om" f. eks. deres politiske ståsted.

Dette er ikke fordommer, fordi det er basert på hva HVERT INDIVID i gruppen faktisk har gjort!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,sør, det er jo bare og utdanne halve norges befolkning til psykiatere og psykologer osv, så enkelt er det ;o))

Nå har jeg faen skjæra meg vært innom her flere småturer i dag og i går,på morningen og på kvelden.OG HVER JÆVLA GANG SITTER DU HER!!!

Hva faen er det med deg?

Han sitter kanskje å venter på å få en time hos en psykolog...?

:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,sør, det er jo bare og utdanne halve norges befolkning til psykiatere og psykologer osv, så enkelt er det ;o))

Nå har jeg faen skjæra meg vært innom her flere småturer i dag og i går,på morningen og på kvelden.OG HVER JÆVLA GANG SITTER DU HER!!!

Hva faen er det med deg?

Hvorfor er du så mye på nett da?

Og hvorfor tvinger du deg selv til å lese mine innlegg hvis du ikke liker dem?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du, NOEN GANG, sett en asylsøker på en sykkel i 10.000 kroners klassen? Jeg bare spør.

Absolutt.

Spørsmålet er vel heller hvem som har betalt for dem - og svaret er som regel ingen.

For de er selvfølgelig stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg gidder ikke diskutere "venstreradikale horer" med deg... De fleste prostituerte jeg kjenner er svært kapitalistiske! ;)

Ja, det er mye kriminalitet på asylsenterene, men jeg er ikke helt sikker på hva du vil frem til?

Asylsøkere bør da ha samme rettsikkerhet som deg og meg? Og samme beskyttelse mot fordommer?

Vi kan godt ha en tråd om "manglende ressurser for politiet til å etterforske tyveri", men det er et generelt problem.

Med vennlig hilsen

"De fleste prostituerte jeg kjenner er svært kapitalistiske! ;)"

Så du holder deg til de dyrere av "arten" ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - selvfølgelig skal vi hjelpe folk som ikke er like heldige med fødested som vi selv er. Det er en selvfølge.

Problemet er: Det kommer flyktninger og asylsøkere som har helt jævlige traumer. Mange har vært barnesoldater, de er opplært til å drepe og hate fra de er småunger, har mistet foreldrene eller blitt overlatt til en eller annen hær, blitt mishandlet og drillet i krig.

Så kommer de til Norge i femtenårsalderen. Her møter vi dem med rungende taushet, kun litt voksenhjelp til å avgi forklaring etc. Ingen som helst psykiatrisk hjelp, INGEN hjelp til å takle traumene. Er det rart det kan eksplodere?

Leste en artikkel i et eller annet fagblad for psykiatrien for etpar år side, der var det noen som hadde regnet litt på det. De mente at hvis vi stilte opp med full pakke psykiatrisk oppfølging i det folk ankom mottakene, sparte vi sammfunnet for milliarder. Mange flyktninger som IKKE "eksploderer" og gjør voldelige ting, ender opp i psykiatrien etter noen år likevel.

Psykiatriske institusjoner er "fulle" av tidligere torturofre og barnesoldater - som ikke fikk hjelp med en gang de kom. Senere kan det være for sent - når de for alvor er falt utenfor samfunnet og så siden havner i psykiatrien.

"Våre egne". For et vanvittig ondskapsfullt og idiotisk begrep. Vi bør ha plikt til å hjelpe mennesker generelt - ikke på grunnlag av HVEM de er og HVOR de er født.

"Eh - selvfølgelig skal vi hjelpe folk som ikke er like heldige med fødested som vi selv er. Det er en selvfølge."

Kanskje det, men er det noen som hindrer deg i å hjepe eller gi så det monner og svir i pungen? Så vidt jeg vet er det ikke det, så du kan jo begynne å realisere dine personlige verdier for å hjelpe dem som ikke har vært like heldig med fødested som deg....

Eller du mente kanskja at noen "andre" selvfølgelig har plikt til å hjelpe? Staten, de rike, "Norge som samfunn" (passe upresist og ansvarspulveriserende dog veldig PK) osv...

"Problemet er: Det kommer flyktninger og asylsøkere som har helt jævlige traumer. Mange har vært barnesoldater, de er opplært til å drepe og hate fra de er småunger, har mistet foreldrene eller blitt overlatt til en eller annen hær, blitt mishandlet og drillet i krig."

Ja, og det finnes antakelig mer mennesker i denne verden med slike traumatisernde oppleveleser og med "rett til asyl" enn det finnes nordmenn. Tenk om de alle kom samtidig...

"Så kommer de til Norge i femtenårsalderen. Her møter vi dem med rungende taushet, kun litt voksenhjelp til å avgi forklaring etc. Ingen som helst psykiatrisk hjelp, INGEN hjelp til å takle traumene. Er det rart det kan eksplodere?"

Nei.

"Leste en artikkel i et eller annet fagblad for psykiatrien for etpar år side, der var det noen som hadde regnet litt på det. De mente at hvis vi stilte opp med full pakke psykiatrisk oppfølging i det folk ankom mottakene, sparte vi sammfunnet for milliarder. Mange flyktninger som IKKE "eksploderer" og gjør voldelige ting, ender opp i psykiatrien etter noen år likevel."

Sett nå at vi hadde regnet på hva det koster å gi dem full pakke dag 1, og så heller benyttet den samme sum penger til å hjelpe folk "closer to home". Hvor mange flere kunne man da ikke hjulpet? Hvor mye mer rettferdig ville det ikke vært i stedet for dagens situasjon, der bare de mest ressurssterke (les rike og friske nok) flyktningene lykkes å ta seg forbi Festun Europa og opp til steinrøysa vår..Da kunne man jo lagt individuelle behov til grunn for ressursinnsatsen og virkelig hjulpet "dem som trenger det mest" i stedet for det tilfeldighetenes spill som regjerer i dag....

"Psykiatriske institusjoner er "fulle" av tidligere torturofre og barnesoldater - som ikke fikk hjelp med en gang de kom. Senere kan det være for sent - når de for alvor er falt utenfor samfunnet og så siden havner i psykiatrien."

Norske gater, hjem, arbeidsplasser, fenglser og skoler er stappfulle av allminnelige folk som vil hatt den samme nytten av ressursinnsats nå, og som ville spart samfunnet for fremtidige utgifter dersom de hadde fått det. Til tross for denne åpenbare fremtidige besparelsen, både økonomisk og menneskelig, så klarer man ikke å få til et slikt tilbud. Hvorfor er det slik tror du?

""Våre egne". For et vanvittig ondskapsfullt og idiotisk begrep. Vi bør ha plikt til å hjelpe mennesker generelt - ikke på grunnlag av HVEM de er og HVOR de er født."

Som sagt, du kan jo begynne med å ta konsekvensen selv av det standpunket. Begynn med å selge unna dine personlige verdier til du har et absolutt minimum, gi alt du absolutt ikke trenger av lønnen din eller andre inntektskilder, og når du har gjordt det, så kan jeg i det minste tro på at du mener det du hevder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eh - selvfølgelig skal vi hjelpe folk som ikke er like heldige med fødested som vi selv er. Det er en selvfølge."

Kanskje det, men er det noen som hindrer deg i å hjepe eller gi så det monner og svir i pungen? Så vidt jeg vet er det ikke det, så du kan jo begynne å realisere dine personlige verdier for å hjelpe dem som ikke har vært like heldig med fødested som deg....

Eller du mente kanskja at noen "andre" selvfølgelig har plikt til å hjelpe? Staten, de rike, "Norge som samfunn" (passe upresist og ansvarspulveriserende dog veldig PK) osv...

"Problemet er: Det kommer flyktninger og asylsøkere som har helt jævlige traumer. Mange har vært barnesoldater, de er opplært til å drepe og hate fra de er småunger, har mistet foreldrene eller blitt overlatt til en eller annen hær, blitt mishandlet og drillet i krig."

Ja, og det finnes antakelig mer mennesker i denne verden med slike traumatisernde oppleveleser og med "rett til asyl" enn det finnes nordmenn. Tenk om de alle kom samtidig...

"Så kommer de til Norge i femtenårsalderen. Her møter vi dem med rungende taushet, kun litt voksenhjelp til å avgi forklaring etc. Ingen som helst psykiatrisk hjelp, INGEN hjelp til å takle traumene. Er det rart det kan eksplodere?"

Nei.

"Leste en artikkel i et eller annet fagblad for psykiatrien for etpar år side, der var det noen som hadde regnet litt på det. De mente at hvis vi stilte opp med full pakke psykiatrisk oppfølging i det folk ankom mottakene, sparte vi sammfunnet for milliarder. Mange flyktninger som IKKE "eksploderer" og gjør voldelige ting, ender opp i psykiatrien etter noen år likevel."

Sett nå at vi hadde regnet på hva det koster å gi dem full pakke dag 1, og så heller benyttet den samme sum penger til å hjelpe folk "closer to home". Hvor mange flere kunne man da ikke hjulpet? Hvor mye mer rettferdig ville det ikke vært i stedet for dagens situasjon, der bare de mest ressurssterke (les rike og friske nok) flyktningene lykkes å ta seg forbi Festun Europa og opp til steinrøysa vår..Da kunne man jo lagt individuelle behov til grunn for ressursinnsatsen og virkelig hjulpet "dem som trenger det mest" i stedet for det tilfeldighetenes spill som regjerer i dag....

"Psykiatriske institusjoner er "fulle" av tidligere torturofre og barnesoldater - som ikke fikk hjelp med en gang de kom. Senere kan det være for sent - når de for alvor er falt utenfor samfunnet og så siden havner i psykiatrien."

Norske gater, hjem, arbeidsplasser, fenglser og skoler er stappfulle av allminnelige folk som vil hatt den samme nytten av ressursinnsats nå, og som ville spart samfunnet for fremtidige utgifter dersom de hadde fått det. Til tross for denne åpenbare fremtidige besparelsen, både økonomisk og menneskelig, så klarer man ikke å få til et slikt tilbud. Hvorfor er det slik tror du?

""Våre egne". For et vanvittig ondskapsfullt og idiotisk begrep. Vi bør ha plikt til å hjelpe mennesker generelt - ikke på grunnlag av HVEM de er og HVOR de er født."

Som sagt, du kan jo begynne med å ta konsekvensen selv av det standpunket. Begynn med å selge unna dine personlige verdier til du har et absolutt minimum, gi alt du absolutt ikke trenger av lønnen din eller andre inntektskilder, og når du har gjordt det, så kan jeg i det minste tro på at du mener det du hevder...

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Eh - selvfølgelig skal vi hjelpe folk som ikke er like heldige med fødested som vi selv er. Det er en selvfølge."

Kanskje det, men er det noen som hindrer deg i å hjepe eller gi så det monner og svir i pungen? Så vidt jeg vet er det ikke det, så du kan jo begynne å realisere dine personlige verdier for å hjelpe dem som ikke har vært like heldig med fødested som deg....

Eller du mente kanskja at noen "andre" selvfølgelig har plikt til å hjelpe? Staten, de rike, "Norge som samfunn" (passe upresist og ansvarspulveriserende dog veldig PK) osv...

"Problemet er: Det kommer flyktninger og asylsøkere som har helt jævlige traumer. Mange har vært barnesoldater, de er opplært til å drepe og hate fra de er småunger, har mistet foreldrene eller blitt overlatt til en eller annen hær, blitt mishandlet og drillet i krig."

Ja, og det finnes antakelig mer mennesker i denne verden med slike traumatisernde oppleveleser og med "rett til asyl" enn det finnes nordmenn. Tenk om de alle kom samtidig...

"Så kommer de til Norge i femtenårsalderen. Her møter vi dem med rungende taushet, kun litt voksenhjelp til å avgi forklaring etc. Ingen som helst psykiatrisk hjelp, INGEN hjelp til å takle traumene. Er det rart det kan eksplodere?"

Nei.

"Leste en artikkel i et eller annet fagblad for psykiatrien for etpar år side, der var det noen som hadde regnet litt på det. De mente at hvis vi stilte opp med full pakke psykiatrisk oppfølging i det folk ankom mottakene, sparte vi sammfunnet for milliarder. Mange flyktninger som IKKE "eksploderer" og gjør voldelige ting, ender opp i psykiatrien etter noen år likevel."

Sett nå at vi hadde regnet på hva det koster å gi dem full pakke dag 1, og så heller benyttet den samme sum penger til å hjelpe folk "closer to home". Hvor mange flere kunne man da ikke hjulpet? Hvor mye mer rettferdig ville det ikke vært i stedet for dagens situasjon, der bare de mest ressurssterke (les rike og friske nok) flyktningene lykkes å ta seg forbi Festun Europa og opp til steinrøysa vår..Da kunne man jo lagt individuelle behov til grunn for ressursinnsatsen og virkelig hjulpet "dem som trenger det mest" i stedet for det tilfeldighetenes spill som regjerer i dag....

"Psykiatriske institusjoner er "fulle" av tidligere torturofre og barnesoldater - som ikke fikk hjelp med en gang de kom. Senere kan det være for sent - når de for alvor er falt utenfor samfunnet og så siden havner i psykiatrien."

Norske gater, hjem, arbeidsplasser, fenglser og skoler er stappfulle av allminnelige folk som vil hatt den samme nytten av ressursinnsats nå, og som ville spart samfunnet for fremtidige utgifter dersom de hadde fått det. Til tross for denne åpenbare fremtidige besparelsen, både økonomisk og menneskelig, så klarer man ikke å få til et slikt tilbud. Hvorfor er det slik tror du?

""Våre egne". For et vanvittig ondskapsfullt og idiotisk begrep. Vi bør ha plikt til å hjelpe mennesker generelt - ikke på grunnlag av HVEM de er og HVOR de er født."

Som sagt, du kan jo begynne med å ta konsekvensen selv av det standpunket. Begynn med å selge unna dine personlige verdier til du har et absolutt minimum, gi alt du absolutt ikke trenger av lønnen din eller andre inntektskilder, og når du har gjordt det, så kan jeg i det minste tro på at du mener det du hevder...

Siden jeg ser at det var "inn" å applaudere innlegg i denne tråden så:

*Applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eh - selvfølgelig skal vi hjelpe folk som ikke er like heldige med fødested som vi selv er. Det er en selvfølge."

Kanskje det, men er det noen som hindrer deg i å hjepe eller gi så det monner og svir i pungen? Så vidt jeg vet er det ikke det, så du kan jo begynne å realisere dine personlige verdier for å hjelpe dem som ikke har vært like heldig med fødested som deg....

Eller du mente kanskja at noen "andre" selvfølgelig har plikt til å hjelpe? Staten, de rike, "Norge som samfunn" (passe upresist og ansvarspulveriserende dog veldig PK) osv...

"Problemet er: Det kommer flyktninger og asylsøkere som har helt jævlige traumer. Mange har vært barnesoldater, de er opplært til å drepe og hate fra de er småunger, har mistet foreldrene eller blitt overlatt til en eller annen hær, blitt mishandlet og drillet i krig."

Ja, og det finnes antakelig mer mennesker i denne verden med slike traumatisernde oppleveleser og med "rett til asyl" enn det finnes nordmenn. Tenk om de alle kom samtidig...

"Så kommer de til Norge i femtenårsalderen. Her møter vi dem med rungende taushet, kun litt voksenhjelp til å avgi forklaring etc. Ingen som helst psykiatrisk hjelp, INGEN hjelp til å takle traumene. Er det rart det kan eksplodere?"

Nei.

"Leste en artikkel i et eller annet fagblad for psykiatrien for etpar år side, der var det noen som hadde regnet litt på det. De mente at hvis vi stilte opp med full pakke psykiatrisk oppfølging i det folk ankom mottakene, sparte vi sammfunnet for milliarder. Mange flyktninger som IKKE "eksploderer" og gjør voldelige ting, ender opp i psykiatrien etter noen år likevel."

Sett nå at vi hadde regnet på hva det koster å gi dem full pakke dag 1, og så heller benyttet den samme sum penger til å hjelpe folk "closer to home". Hvor mange flere kunne man da ikke hjulpet? Hvor mye mer rettferdig ville det ikke vært i stedet for dagens situasjon, der bare de mest ressurssterke (les rike og friske nok) flyktningene lykkes å ta seg forbi Festun Europa og opp til steinrøysa vår..Da kunne man jo lagt individuelle behov til grunn for ressursinnsatsen og virkelig hjulpet "dem som trenger det mest" i stedet for det tilfeldighetenes spill som regjerer i dag....

"Psykiatriske institusjoner er "fulle" av tidligere torturofre og barnesoldater - som ikke fikk hjelp med en gang de kom. Senere kan det være for sent - når de for alvor er falt utenfor samfunnet og så siden havner i psykiatrien."

Norske gater, hjem, arbeidsplasser, fenglser og skoler er stappfulle av allminnelige folk som vil hatt den samme nytten av ressursinnsats nå, og som ville spart samfunnet for fremtidige utgifter dersom de hadde fått det. Til tross for denne åpenbare fremtidige besparelsen, både økonomisk og menneskelig, så klarer man ikke å få til et slikt tilbud. Hvorfor er det slik tror du?

""Våre egne". For et vanvittig ondskapsfullt og idiotisk begrep. Vi bør ha plikt til å hjelpe mennesker generelt - ikke på grunnlag av HVEM de er og HVOR de er født."

Som sagt, du kan jo begynne med å ta konsekvensen selv av det standpunket. Begynn med å selge unna dine personlige verdier til du har et absolutt minimum, gi alt du absolutt ikke trenger av lønnen din eller andre inntektskilder, og når du har gjordt det, så kan jeg i det minste tro på at du mener det du hevder...

Interessant.

Da kan du selvsagt også finansiere hele det norske militæret, hvis jeg personlig er villig til å risikere at Sverige ikke innvaderer.

Samt at siden jeg ikke har barn, så kan du fullfinansiere skolen for dine barn.

Videre kan jeg ikke se at jeg skal betale skatt som går til å betale å ha dine (beste)foreldre på aldershjem.

Det du forfekter er å avvikle velferdsstaten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv det klarer svært mange av dem ikke.

Nei, selvsagt ikke. Jeg tviler på at du aldri har brutt loven heller - for eksempel, fartsgrensen.

Dobbelmoral er dobbel så, osv, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste prostituerte jeg kjenner er svært kapitalistiske! ;)"

Så du holder deg til de dyrere av "arten" ? :-)

Ifølge din "logikk" burde vel de kapitalistiske være mer effektive og billigere enn de sosialistiske?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

Da kan du selvsagt også finansiere hele det norske militæret, hvis jeg personlig er villig til å risikere at Sverige ikke innvaderer.

Samt at siden jeg ikke har barn, så kan du fullfinansiere skolen for dine barn.

Videre kan jeg ikke se at jeg skal betale skatt som går til å betale å ha dine (beste)foreldre på aldershjem.

Det du forfekter er å avvikle velferdsstaten.

Med vennlig hilsen

Mao så har du det bare i kjeften Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao så har du det bare i kjeften Sør....

Nei - jeg betaler skatt som alle andre.

Ingen her forfekter at man skal betale 100% skatt - det er bare en avsporing av debatten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke. Jeg tviler på at du aldri har brutt loven heller - for eksempel, fartsgrensen.

Dobbelmoral er dobbel så, osv, osv.

Med vennlig hilsen

Kan du vise meg hvor jeg har påstått noe slikt om meg selv?

Og forklare litt nærmere hva det har med saken å gjøre?

ps: vær vennlig å les hele undertråden før du svarer - slik at du muligens vil klare å gi et relevant svar for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...