Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Ifølge din "logikk" burde vel de kapitalistiske være mer effektive og billigere enn de sosialistiske?

Med vennlig hilsen

Svarer du på mitt spørsmål, så skal jeg svare på ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Interessant.

Da kan du selvsagt også finansiere hele det norske militæret, hvis jeg personlig er villig til å risikere at Sverige ikke innvaderer.

Samt at siden jeg ikke har barn, så kan du fullfinansiere skolen for dine barn.

Videre kan jeg ikke se at jeg skal betale skatt som går til å betale å ha dine (beste)foreldre på aldershjem.

Det du forfekter er å avvikle velferdsstaten.

Med vennlig hilsen

"Interessant."

Hyggelig at mine synspunkter vekker interesse. :-)

"Da kan du selvsagt også finansiere hele det norske militæret, hvis jeg personlig er villig til å risikere at Sverige ikke innvaderer."

En del ekstreme anarkister mener at finansiering av en del såkallte statsbærende institusjoner også bør være frivillig for den enkelte samfunnsborger.

Mitt liberalistiske standpunkt innebører dog at Staten har et ansvar for å sikre indre og ytre trygghet, og da er eksistensen av et militært forsvar av landet eller den frie nasjonalstaten Norge et fellesgode som alle i samfunnet må bære kostnaden av å opprettholde. Rettsvesenet i sin helhet er den andre pilaren i en slik samfunnsmodell, siden den er forutsetningen for indre trygghet.

"Samt at siden jeg ikke har barn, så kan du fullfinansiere skolen for dine barn."

Greit for meg, gi meg litt tilpasningstid oå en slik samfunnsomveltning, så får jeg til det.

"Videre kan jeg ikke se at jeg skal betale skatt som går til å betale å ha dine (beste)foreldre på aldershjem."

Nei, vi kan alle betale mindre skatt og betale for våre egne sosiale tjenester i stedet, hvis det er det du vil. Men, jeg har ikke gjordt meg til talsmann for dette eller å avvikle velferdsstaten...

"Det du forfekter er å avvikle velferdsstaten."

Det er det Dewey som har gjordt med sine normative utsagn om "dem og oss" og imlesitt "vårt og andres". Jeg tar der i mot utgangspunkt i at vi har en velferdsstat, der stat er det operative ordet og en forutsetning for velferd. Det innebærer et skille mellom "dem og oss"- de som er innenfor og utenfor, vårt og andres. Skal man legge Deweys forslag og syn til grunn, ville jo fort det du og de fleste av oss legger i begrepet "velferdsstat" få et alvorlig leveringsproblem- til tross for Petroleumsfond og overskudd på statsbudsjettet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Du skriver: "Hvem var det de henvendte seg til ?"

Til rasister og de som utøver vold. Selvsagt.

===

Du skriver: "Jeg har min egen mening om det."

Sikkert, men den er ikke basert på årsaken til de som faktisk GIKK i toget.

Med vennlig hilsen

Egentlig mener jeg at man skal være grei og snill, ellers kan man gjøre hva man vil.

Det rimte, har vi ikke hørt det før ?

Egentlig er det lett å erte sør, og egentlig er jeg flink til å tenke ut rigide formuleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer du på mitt spørsmål, så skal jeg svare på ditt.

Jeg kunne ikke drømme om å nedverdige verken meg selv eller den andre ved å kjøpe sex.

Uavhengig av sexarbeiderens politiske ståsted!

Jeg kjenner flere sexarbeidere, og er overhodet ikke "beskjemmet" av å kjenne dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig mener jeg at man skal være grei og snill, ellers kan man gjøre hva man vil.

Det rimte, har vi ikke hørt det før ?

Egentlig er det lett å erte sør, og egentlig er jeg flink til å tenke ut rigide formuleringer.

Sikkert.

Men du fremstår som en mobber av muslimer, og asylsøkere (enten de er kriminelle eller ei).

Det er ikke din kritikk av individuelle kriminelle jeg opponerer mot.

Det er din bruk av eksempler som "liksom" skal være indikativ for resten av tilfeldig utvalgte grupper.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er en selvfølge at den som er "sykest" får hjelp.

Og hvis ikke vi har nok personell i Norge, så kan det fremskaffes.

Ikke gjør problemet større enn det er.

Med vennlig hilsen

Når du ikke vil betale for min meget syke bestemor som bor på sykehjem...

Så vil ikke jeg betale for yndlingene dine.....

Jeg vil heller ikke at mennene (asylsøkere) som har voldet meg mest av mine psykiske problem skal få hjelp FØR meg....

Jeg vil heller ikke betale fengsel for de, om norske myndigheter hadde tatt meg seriøst og ikke dem....

Bruker du ALLE dine penger som du har til overskudd til å hjelpe....? NEPPE...

Må nok være enig med de fleste her inne... Du har det bare i kjeften!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - jeg betaler skatt som alle andre.

Ingen her forfekter at man skal betale 100% skatt - det er bare en avsporing av debatten.

Med vennlig hilsen

Skatten alene (og ei heller med hjelp fra oljefondet) kan ikke på noen måte holde vårt velferdssamfunn på bena hvis vi skulle ha som mål å hjelpe alle de du forfekter vi skulle hjelpe.

Du er alt for ekstrem i dine synspunkter til at du kan tas seriøst, og din manglende evne/vilje til en reel konsekvensanalyse av dine teoretiske prinsipper - skulle de vært forsøkt gjennomført - gjør også at du ikke kan tas seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke vil betale for min meget syke bestemor som bor på sykehjem...

Så vil ikke jeg betale for yndlingene dine.....

Jeg vil heller ikke at mennene (asylsøkere) som har voldet meg mest av mine psykiske problem skal få hjelp FØR meg....

Jeg vil heller ikke betale fengsel for de, om norske myndigheter hadde tatt meg seriøst og ikke dem....

Bruker du ALLE dine penger som du har til overskudd til å hjelpe....? NEPPE...

Må nok være enig med de fleste her inne... Du har det bare i kjeften!!!

Jeg har ikke påstått at jeg ikke vil betale for eldrehjem i Norge, Mistera. Les hva jeg skriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Sikkert.

Men du fremstår som en mobber av muslimer, og asylsøkere (enten de er kriminelle eller ei).

Det er ikke din kritikk av individuelle kriminelle jeg opponerer mot.

Det er din bruk av eksempler som "liksom" skal være indikativ for resten av tilfeldig utvalgte grupper.

Med vennlig hilsen

Da skal ingen få fortelle hav de opplever ?

Av redsel for at det skal få konsekvenser for gjerningspersonen ?

Eller at det skal få konsekvenser for gjerningspersonens landsmenn, familie, rase, kjønn, folkegruppe, språkgruppe, hjemland, de med samme hudfarge ? Hvis ja, så er det ikke mye en kan fortelle i dette landet.

Glemte jeg å fortelle at naboene mine var fra Irak ? Ånei.... nå har jeg svertet alle irakere ! Dette kommer til å føre til store konsekvenser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk reiser hjem, betyr selvsagt ikke at de ikke er forfulgt, men at de er villige (i kortere perioder) til å utsette seg for faren forbundet med å bo i hjemlandet.

Det kan være å besøke en syk foreldre, eller delta i en fagforeningskonferanse.

Hjemmevernssoldater som rømte over grensen til Sverige, kom nok også tilbake til Norge for å "jobbe mer" når de kunne. Det betød ikke at det var trygt for dem å bo i Norge.

Med vennlig hilsen

At de reiser hjem viser at de ikke er forfulgte i hjemlandet og frykter for sitt liv.

De som dro tilbake til Norge under 2.verdenskrig dro ikke på ferie. De var motstandsfolk som kjempet mot tyskerne.

I tillegg dro de fleste hjem etter at krigen var slutt. Ikke fikk de masse penger og hjelp i Sverige heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke drømme om å nedverdige verken meg selv eller den andre ved å kjøpe sex.

Uavhengig av sexarbeiderens politiske ståsted!

Jeg kjenner flere sexarbeidere, og er overhodet ikke "beskjemmet" av å kjenne dem.

Med vennlig hilsen

Da er svaret på ditt spørsmål at jeg regner med at de kapitalistiske er mer effektive samtidig som de yter bedre service for pengene enn de sosialistiske.

Unntaket er selvfølgelig de som sier de er sosialistiske, men som like fullt gjør dette for pengene skyld.

For de er like mye opptatt av pengene, og hvordan deres leveranse og service av tjenestene kan bidra til å øke inntektene.

For denne typen mennesker (som for så vidt gjelder for de fleste såkalte "sosialister"), så gjelder sosialismen kun når de selv kan motta noe (eller mener de har krav på noe)i "ekte sosial ånd", men aldri når de selv er nødt til å avstå fra noe.

DET er dobbeltmoral det - og noe de fleste sosialister lider av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at jeg ikke vil betale for eldrehjem i Norge, Mistera. Les hva jeg skriver.

Med vennlig hilsen

Hun har jo nettopp lest og forstått hva det er du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er en selvfølge at den som er "sykest" får hjelp.

Og hvis ikke vi har nok personell i Norge, så kan det fremskaffes.

Ikke gjør problemet større enn det er.

Med vennlig hilsen

Så du vil avslå alle tilbud om hjelp til dine problemer (fysiske eller psykiske) samt din families, dersom noen andre trenger hjelpen mer enn deg? Tviler sterkt på det.

Vi som bor i Norge har en plikt til å ta oss av våre egne. Vi er med å bidrar til dette landet og kommer foran personer fra andre land.

Hvordan skal en fremskaffe alle disse personene som trengs da? Ikke er det nok personer totalt i Norge til dette, og arbeidsinnvandring vil bare føre til større behov så det er en meget kortsiktig løsning. NHD sier det ganske bra. Det er ikke nok kompentente folk og vi kan ikke bare bruke masse penger for å skaffe dem. Det fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

(Som NHD skriver)Ettersom vi ikke har ressurser til engang og ta oss av "våre egne" i norsk helsevesen, så synes jeg det ville være rart at vi prioriterte asylsøkere fremfor norskfødte, Ja!

Men kansje dere som ikke forstår dette aldri har hatt en nær slektning med slike problemer som trenger proffesjonell hjelp?Jeg har en eldre slektning som til sist fikk hjelp, og jeg synes det er en selvfølge at denne personenen skulle bli prioritert fremfor asylsøkere.

Psykiatrien var allerde overbelastet FØR de 16000 asylsøkerne kom, og de får selvsagt ikke hjelp de trenger, hverken nordmenn eller asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke. Jeg tviler på at du aldri har brutt loven heller - for eksempel, fartsgrensen.

Dobbelmoral er dobbel så, osv, osv.

Med vennlig hilsen

Likestiller du å kjøre 5 km/t over fartsgrensen med drap, overfall, voldtekt, tyveri osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert.

Men du fremstår som en mobber av muslimer, og asylsøkere (enten de er kriminelle eller ei).

Det er ikke din kritikk av individuelle kriminelle jeg opponerer mot.

Det er din bruk av eksempler som "liksom" skal være indikativ for resten av tilfeldig utvalgte grupper.

Med vennlig hilsen

Han har da ikke brukt disse eksemplene til å sverte hele grupper. Du derimot bruker det enkeltpersoner har gjort for å sverte grupper som bl.a. nynazister, FRP'ere osv. Dobbeltmoral er visst kjekt det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiatrien var allerde overbelastet FØR de 16000 asylsøkerne kom, og de får selvsagt ikke hjelp de trenger, hverken nordmenn eller asylsøkere.

"overbelastet" *S*

I HELE Etiopia har til - til sammen - 3 (tre) kvalifiserte psykologer!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatten alene (og ei heller med hjelp fra oljefondet) kan ikke på noen måte holde vårt velferdssamfunn på bena hvis vi skulle ha som mål å hjelpe alle de du forfekter vi skulle hjelpe.

Du er alt for ekstrem i dine synspunkter til at du kan tas seriøst, og din manglende evne/vilje til en reel konsekvensanalyse av dine teoretiske prinsipper - skulle de vært forsøkt gjennomført - gjør også at du ikke kan tas seriøst.

Du kan ikke tas seriøst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Interessant."

Hyggelig at mine synspunkter vekker interesse. :-)

"Da kan du selvsagt også finansiere hele det norske militæret, hvis jeg personlig er villig til å risikere at Sverige ikke innvaderer."

En del ekstreme anarkister mener at finansiering av en del såkallte statsbærende institusjoner også bør være frivillig for den enkelte samfunnsborger.

Mitt liberalistiske standpunkt innebører dog at Staten har et ansvar for å sikre indre og ytre trygghet, og da er eksistensen av et militært forsvar av landet eller den frie nasjonalstaten Norge et fellesgode som alle i samfunnet må bære kostnaden av å opprettholde. Rettsvesenet i sin helhet er den andre pilaren i en slik samfunnsmodell, siden den er forutsetningen for indre trygghet.

"Samt at siden jeg ikke har barn, så kan du fullfinansiere skolen for dine barn."

Greit for meg, gi meg litt tilpasningstid oå en slik samfunnsomveltning, så får jeg til det.

"Videre kan jeg ikke se at jeg skal betale skatt som går til å betale å ha dine (beste)foreldre på aldershjem."

Nei, vi kan alle betale mindre skatt og betale for våre egne sosiale tjenester i stedet, hvis det er det du vil. Men, jeg har ikke gjordt meg til talsmann for dette eller å avvikle velferdsstaten...

"Det du forfekter er å avvikle velferdsstaten."

Det er det Dewey som har gjordt med sine normative utsagn om "dem og oss" og imlesitt "vårt og andres". Jeg tar der i mot utgangspunkt i at vi har en velferdsstat, der stat er det operative ordet og en forutsetning for velferd. Det innebærer et skille mellom "dem og oss"- de som er innenfor og utenfor, vårt og andres. Skal man legge Deweys forslag og syn til grunn, ville jo fort det du og de fleste av oss legger i begrepet "velferdsstat" få et alvorlig leveringsproblem- til tross for Petroleumsfond og overskudd på statsbudsjettet.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Greit for meg, gi meg litt tilpasningstid oå en slik samfunnsomveltning, så får jeg til det."

Ditto for en mer internasjonal velferdsstat.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil avslå alle tilbud om hjelp til dine problemer (fysiske eller psykiske) samt din families, dersom noen andre trenger hjelpen mer enn deg? Tviler sterkt på det.

Vi som bor i Norge har en plikt til å ta oss av våre egne. Vi er med å bidrar til dette landet og kommer foran personer fra andre land.

Hvordan skal en fremskaffe alle disse personene som trengs da? Ikke er det nok personer totalt i Norge til dette, og arbeidsinnvandring vil bare føre til større behov så det er en meget kortsiktig løsning. NHD sier det ganske bra. Det er ikke nok kompentente folk og vi kan ikke bare bruke masse penger for å skaffe dem. Det fungerer ikke slik.

Det er mer behandling som med utdannelse.

Det er dyrt, men alternativet er dyrere!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...