Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Avsløre ? Løgn ? Rasist ? Fremmedhat ? Diskriminering ?

Ord det har gått inflasjon i, og som du selv har bidratt til ved å bruke dem ukritisk og for ofte og i urett. En slik framgangsmåte kjennetegner mennesker jeg helst ikke tenker for mye på, for da vil jeg le høyt og det passer ikke alltid.

Det er egentlig litt "morsomt" hvordan man forsøker å "omdefinere" ord som rasist, slik at det ikke rammer en selv.

Det er som at en bankraner selv skal definere at "det teller kun som bankran hvis utbyttet er over 250 000 kr"....

Din trakassering av folkegrupper blir ikke bedre av dine bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Ulv I Faarikaal

Hvis du hadde skrevet slikt én gang, kunne man lurt på om det var "tilfeldig" eller "uheldig".

Når du lager en karriere ut av det, så er saken en annen.

Med vennlig hilsen

Karriere, ja. Jeg får klare meg med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er egentlig litt "morsomt" hvordan man forsøker å "omdefinere" ord som rasist, slik at det ikke rammer en selv.

Det er som at en bankraner selv skal definere at "det teller kun som bankran hvis utbyttet er over 250 000 kr"....

Din trakassering av folkegrupper blir ikke bedre av dine bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke omdefinert noe.

Du forsøker nå å omskrive beskyldingen om at jeg er rasist. Det er like fullt en beskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de blir mobbet, diskriminert og trakassert.

Bytt ut "muslim" med "jøde" i UiFs innlegg, og du kan se hvor uakseptabelt det ville vært. Heldigvis.

Det er ikke "bedre" å mobbe muslimer enn å mobbe jøder.

Med vennlig hilsen

Det er ikke å mobbe muslimer å påpeke at enkelte grupper er overrepresentert i kriminalstatistikken eller ikke følger lover og regler i Norge. Hadde ikke jødene gjort dette hadde vi kunnet snakke.

Det er handlingene til personene i disse gruppene som gjør at tiltak må til. Når veldig mange i gruppen står for disse problemene så er det nyttig å sette inn tiltakene mot gruppen som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å mobbe muslimer å påpeke at enkelte grupper er overrepresentert i kriminalstatistikken eller ikke følger lover og regler i Norge. Hadde ikke jødene gjort dette hadde vi kunnet snakke.

Det er handlingene til personene i disse gruppene som gjør at tiltak må til. Når veldig mange i gruppen står for disse problemene så er det nyttig å sette inn tiltakene mot gruppen som sådan.

Det må jo være anledning til å påpeke at islamistene står for en kultur og et menneskesyn som er svinsk og ikke ønsket hos oss?

Det er heldigvis få som ønsker at muslimer skal få noen påvirkning på vårt samfunn. Vi kjenner jo de samfunn hvor muslimer har avgjørende innflytelse, og en utvikling i en slik retning er ikke ønsket.

Jeg gidder ikke jatte med muslimer som forfekter et slikt samfunnssyn. Jeg vil ikke ha noe med slike folk å gjøre, like lite som jeg ønsker å omgås nazister og kommunister. Tilhengere av totalitære systemer må regne med motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylsøkere snakker ofte "fremmede språk".

Psykologer snakker ofte "fremmede språk".

Ofte snakker de samme fremmede språk.

Men det er klart at man alltid kan finne på "vanskeligheter" når man vil.

Med vennlig hilsen

Hvor mange psykologer i Norge snakker samme språk som asylskøkere? Har du noe tall eller er dette også bare i ditt hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være anledning til å påpeke at islamistene står for en kultur og et menneskesyn som er svinsk og ikke ønsket hos oss?

Det er heldigvis få som ønsker at muslimer skal få noen påvirkning på vårt samfunn. Vi kjenner jo de samfunn hvor muslimer har avgjørende innflytelse, og en utvikling i en slik retning er ikke ønsket.

Jeg gidder ikke jatte med muslimer som forfekter et slikt samfunnssyn. Jeg vil ikke ha noe med slike folk å gjøre, like lite som jeg ønsker å omgås nazister og kommunister. Tilhengere av totalitære systemer må regne med motstand.

Det er dessverre umulig uten å være rasist. De derimot kan kritisere oss og se ned på oss så mye de vil uten å være rasister. Grunnen er ganske mystisk, men sør vet helt sikkert hva den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være anledning til å påpeke at islamistene står for en kultur og et menneskesyn som er svinsk og ikke ønsket hos oss?

Det er heldigvis få som ønsker at muslimer skal få noen påvirkning på vårt samfunn. Vi kjenner jo de samfunn hvor muslimer har avgjørende innflytelse, og en utvikling i en slik retning er ikke ønsket.

Jeg gidder ikke jatte med muslimer som forfekter et slikt samfunnssyn. Jeg vil ikke ha noe med slike folk å gjøre, like lite som jeg ønsker å omgås nazister og kommunister. Tilhengere av totalitære systemer må regne med motstand.

Hei,

Men her fremstår du jo selv som tilhenger av et totalitært samfunn, og motstander av religionsfrihet...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange psykologer i Norge snakker samme språk som asylskøkere? Har du noe tall eller er dette også bare i ditt hode?

Ja, tenk Petter - det finnes faktisk psykologer utenfor Norge også!

*rister på hodet*

Med vennlig hilden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk Petter - det finnes faktisk psykologer utenfor Norge også!

*rister på hodet*

Med vennlig hilden

Nå snakker vi om psykologien i Norge, det er tross alt hit de kommer.

Du kan riste på hodet, det var i Norge vi snakket om. Skulle jeg ristet på hodet av det, hadde jeg hatt whiplash for lenge siden.

Skal vi hente disse psykologene hit (slik at de får mindre psykologer i de landene de kommer fra) eller skal vi sende dem dit (fortsatt med samme problem samtidig som vi må betale enorme summer).

Kanskje vi skal sponse psykologisk behandling av alle som vil ha, uansett hvor de bor og om de vil til Norge eller ikke. Veldig realisitsk, som det meste annet du kommer med.

Ikke finnes det særlig mange psykologer i mange av landene asylsøkerne kommer fra. Det er mange grunner til at de kommer hit, landene er som regel fattige og med lite eller ikke noen sosiale tiltak/tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi om psykologien i Norge, det er tross alt hit de kommer.

Du kan riste på hodet, det var i Norge vi snakket om. Skulle jeg ristet på hodet av det, hadde jeg hatt whiplash for lenge siden.

Skal vi hente disse psykologene hit (slik at de får mindre psykologer i de landene de kommer fra) eller skal vi sende dem dit (fortsatt med samme problem samtidig som vi må betale enorme summer).

Kanskje vi skal sponse psykologisk behandling av alle som vil ha, uansett hvor de bor og om de vil til Norge eller ikke. Veldig realisitsk, som det meste annet du kommer med.

Ikke finnes det særlig mange psykologer i mange av landene asylsøkerne kommer fra. Det er mange grunner til at de kommer hit, landene er som regel fattige og med lite eller ikke noen sosiale tiltak/tilbud.

1) Det finnes noe som heter tolker.

2) Asylsøkere lærer hurtig norsk, HVIS DE FÅR OPPLÆRING.

3) Man kommer ofte ganske langt med fransk/spansk/engelsk, og det finnes mange psyk som behersker disse språkene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

1) Det finnes noe som heter tolker.

2) Asylsøkere lærer hurtig norsk, HVIS DE FÅR OPPLÆRING.

3) Man kommer ofte ganske langt med fransk/spansk/engelsk, og det finnes mange psyk som behersker disse språkene.

Med vennlig hilsen

Det finnes bare noen _få_ tolker, og det finnes 30 språk ++ på mottakene.

Psykoanalyse via tolk er MEGET vanskelig/ umulig, og det bekreftet vår psykiater her i forgårs.

Også finnes det bare en håndfull psykologer i et sterkt overbelastet helsevesen, ref mitt innlegg om musa som pissa i havet. Det var overbelstet allerede før innnvandrer og asylsøkermassen ble 7-doblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men her fremstår du jo selv som tilhenger av et totalitært samfunn, og motstander av religionsfrihet...

Med vennlig hilsen

Jeg er tilhenger av demokrati og religionsfrihet.

Det innebærer imidlertid ikke at jeg ser noen plikt til å pleie omgang med tilhengere av totalitære systemer, enten det er kommunister, nazister eller islamister.

Det bør være alles plikt å sørge for at slike får ytre seg, men samtidig ta avstand fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tilhenger av demokrati og religionsfrihet.

Det innebærer imidlertid ikke at jeg ser noen plikt til å pleie omgang med tilhengere av totalitære systemer, enten det er kommunister, nazister eller islamister.

Det bør være alles plikt å sørge for at slike får ytre seg, men samtidig ta avstand fra dem.

Hei,

Men er det noen her som er tilhenger av religiøs fundamentalister, osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det finnes noe som heter tolker.

2) Asylsøkere lærer hurtig norsk, HVIS DE FÅR OPPLÆRING.

3) Man kommer ofte ganske langt med fransk/spansk/engelsk, og det finnes mange psyk som behersker disse språkene.

Med vennlig hilsen

Ikke finnes det ubegrensede antall tolker og det er en såpass stor hindring at hele greia kan være bortkastet. Ref. NHDs svar, han vet nok mer om slik behandling enn oss.

Skal vi lære opp alle asylskøkere (slett ikke alle er interessert i å lære språket engang, for mange tar det lang tid) slik at vi kan behandle dem? Det vil uansett ta lang for dem å lære nok til å få utbytte av psykologisk behandling.

En kommer ikke særlig langt med disse språkene da de færreste snakker dem såpass godt at en psykologisk behandling vil være effektiv.

Dine løsninger er dessverre meget urealistiske. Men de høres jo fine ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men er det noen her som er tilhenger av religiøs fundamentalister, osv?

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke nevnt at noen "her" har slike sympatier.

Dessuten: man kan ha ulik oppfatning av hva som ligger i religiøs fundamentalisme. Etter min vurdering kan de fleste muslimer (ikke alle) betraktes som fundamentalister.

En slik vurdering baserer seg på verdisyn, synet kvinner, synet på vestlige lands levesett etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare noen _få_ tolker, og det finnes 30 språk ++ på mottakene.

Psykoanalyse via tolk er MEGET vanskelig/ umulig, og det bekreftet vår psykiater her i forgårs.

Også finnes det bare en håndfull psykologer i et sterkt overbelastet helsevesen, ref mitt innlegg om musa som pissa i havet. Det var overbelstet allerede før innnvandrer og asylsøkermassen ble 7-doblet.

Er psykoanalyse en relevant/eneste bahandling for PTSD?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finnes det ubegrensede antall tolker og det er en såpass stor hindring at hele greia kan være bortkastet. Ref. NHDs svar, han vet nok mer om slik behandling enn oss.

Skal vi lære opp alle asylskøkere (slett ikke alle er interessert i å lære språket engang, for mange tar det lang tid) slik at vi kan behandle dem? Det vil uansett ta lang for dem å lære nok til å få utbytte av psykologisk behandling.

En kommer ikke særlig langt med disse språkene da de færreste snakker dem såpass godt at en psykologisk behandling vil være effektiv.

Dine løsninger er dessverre meget urealistiske. Men de høres jo fine ut da.

Det er mange problemer hvis du teller med dem du selv lager, Petter...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange problemer hvis du teller med dem du selv lager, Petter...

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke laget problemene, men de forsvinner ikke selv om jeg ikke nevner dem.

Kom med praktiske løsninger du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget problemene, men de forsvinner ikke selv om jeg ikke nevner dem.

Kom med praktiske løsninger du.

Jeg har kommet med flere helt gjennomførbare løsninger.

Andre løsninger er gruppe-terapi, hvor folk kan få snakket ut om PTSD osv.

Senteret for Torturofre i København kan også "klones" om nødvendig.

Det er ikke vanskeligere enn du gjør det til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...