Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jada - vi har fastslått at du skriver "tull", men takk for bekreftelsen din.

Ikke at noen var i tvil.

Med vennlig hilsen

Barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Ulv I Faarikaal

Det er du sikkert også!

Med vennlig hilsen

Et saklig innlegg i en legal debatt uten rasisme:

I fjor kom det i alt ca 15.000 asylsøkere til Norge, som er om lag dobbelt så mange som myndighetene hadde regnet med. 12.000 av asylsøkerne var uten identitetspapirer. Hittil i år har det kommet omlag 60 asylsøkere daglig til Norge. Disse forbruker enorme summer og trenger ressurser vi ikke har. Før de klart grunnløse er sendt ut, ca 9000 av dem, har de slukt enorme ressurser kastet bort på ingenting.

Hvis du kan svare saklig på dette, kan det hende at du har evner likevel, selv om du hater meg bør du holde deg til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er du sikkert også!

Med vennlig hilsen

Et saklig innlegg i en legal debatt uten rasisme:

I fjor kom det i alt ca 15.000 asylsøkere til Norge, som er om lag dobbelt så mange som myndighetene hadde regnet med. 12.000 av asylsøkerne var uten identitetspapirer. Hittil i år har det kommet omlag 60 asylsøkere daglig til Norge. Disse forbruker enorme summer og trenger ressurser vi ikke har. Før de klart grunnløse er sendt ut, ca 9000 av dem, har de slukt enorme ressurser kastet bort på ingenting.

Hvis du kan svare saklig på dette, kan det hende at du har evner likevel, selv om du hater meg bør du holde deg til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et saklig innlegg i en legal debatt uten rasisme:

I fjor kom det i alt ca 15.000 asylsøkere til Norge, som er om lag dobbelt så mange som myndighetene hadde regnet med. 12.000 av asylsøkerne var uten identitetspapirer. Hittil i år har det kommet omlag 60 asylsøkere daglig til Norge. Disse forbruker enorme summer og trenger ressurser vi ikke har. Før de klart grunnløse er sendt ut, ca 9000 av dem, har de slukt enorme ressurser kastet bort på ingenting.

Hvis du kan svare saklig på dette, kan det hende at du har evner likevel, selv om du hater meg bør du holde deg til sak.

1) Jeg hater deg ikke. Men jeg misliker hvordan du mobber/trakasserer folk i diverse tråder.

2) Hva er det å "svare på" i innlegget ditt? Hva er poenget med det du skriver?

Alle vet at mange asylsøknader er grunnløse. Poenget med behandlingen er jo nettopp å finne ut hvilke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

1) Jeg hater deg ikke. Men jeg misliker hvordan du mobber/trakasserer folk i diverse tråder.

2) Hva er det å "svare på" i innlegget ditt? Hva er poenget med det du skriver?

Alle vet at mange asylsøknader er grunnløse. Poenget med behandlingen er jo nettopp å finne ut hvilke.

Med vennlig hilsen

Har aldri mobba noen her. Man kan ikke diskutere et problem uten å nevne hva problemet består i.

Hvordan får vi stoppa strømmen av asylsøkere og innvandrere før det går helt galt med ressursene våre, og med samfunnet vårt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri mobba noen her. Man kan ikke diskutere et problem uten å nevne hva problemet består i.

Hvordan får vi stoppa strømmen av asylsøkere og innvandrere før det går helt galt med ressursene våre, og med samfunnet vårt ?

Som det landet i verden med høyest levestandard, og størst rikdom, er det neppe noen særlig fare for vår "velstand" med 17000 asylsøkere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Som det landet i verden med høyest levestandard, og størst rikdom, er det neppe noen særlig fare for vår "velstand" med 17000 asylsøkere.

Med vennlig hilsen

Sverige har i dag ca 1 mill innvandrere. Undersøkelser Derfra tyder på at utviklingen har gått fra nettooverføringer _fra_ innvandrerbefolkningen til nettooverføringer _til_ denne befolkningsgruppen. Dette var allerede i 1996. Siden 1996 har innvandringen til Norge og Sverige blitt øket 6-7 ganger. I tillegg kommer asylsøkerstrømmen som har øket like mye.

Når skiftet nettooverføringene retning til å flyte _mot_ innvandrerne i Norge ?

Hvis vi slår sammen kostnadene med asylsøkere og innvandrerere under ett, når endret retningen da ?

Den er endret I Norge, men ingen vet når, fordi ingen tør undersøke det.

Så vidt jeg vet bruker vi nå 4,7 mrd i år bare på asylsøkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige har i dag ca 1 mill innvandrere. Undersøkelser Derfra tyder på at utviklingen har gått fra nettooverføringer _fra_ innvandrerbefolkningen til nettooverføringer _til_ denne befolkningsgruppen. Dette var allerede i 1996. Siden 1996 har innvandringen til Norge og Sverige blitt øket 6-7 ganger. I tillegg kommer asylsøkerstrømmen som har øket like mye.

Når skiftet nettooverføringene retning til å flyte _mot_ innvandrerne i Norge ?

Hvis vi slår sammen kostnadene med asylsøkere og innvandrerere under ett, når endret retningen da ?

Den er endret I Norge, men ingen vet når, fordi ingen tør undersøke det.

Så vidt jeg vet bruker vi nå 4,7 mrd i år bare på asylsøkerne.

4,7 milliarder ut av statsbudsjett på ..hva er det...? 750 milliarder?

0,7% ?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

4,7 milliarder ut av statsbudsjett på ..hva er det...? 750 milliarder?

0,7% ?

Med vennlig hilsen

Deler du på antallet asylsøkere, får du 250.000 kr pr asylsøker. Jeg ville tro disse pengene kunne vært brukt på en bedre måte ? Kostnaden for hver asylsøker kunne forsørge en hel landsby i Kongo et helt år.

Min mening er at 90% av disse pengene er kastet rett ut av vinduet, ikke en _kjeft_ som trenger det får glede av dem, unntatt alle profitørene. Det er DET som er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du på antallet asylsøkere, får du 250.000 kr pr asylsøker. Jeg ville tro disse pengene kunne vært brukt på en bedre måte ? Kostnaden for hver asylsøker kunne forsørge en hel landsby i Kongo et helt år.

Min mening er at 90% av disse pengene er kastet rett ut av vinduet, ikke en _kjeft_ som trenger det får glede av dem, unntatt alle profitørene. Det er DET som er poenget.

Hvis vi hadde brukt pengene som ble brukt til å bombe Afghanistan til nødhjelp istedet, kunne man trolig gitt mat til "halve Afrika"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis vi hadde brukt pengene som ble brukt til å bombe Afghanistan til nødhjelp istedet, kunne man trolig gitt mat til "halve Afrika"...

Med vennlig hilsen

Det er en annene sak. Dette gjalt asylsøkere til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annene sak. Dette gjalt asylsøkere til Norge.

Da er formodentlig landbyer i Kongo "en annen sak" også?

Dobbelmoral er dobbelt så bra?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Da er formodentlig landbyer i Kongo "en annen sak" også?

Dobbelmoral er dobbelt så bra?

Med vennlig hilsen

Jeg ønsker å skrive om et emne jeg vet noe om.

Det er mitt valg.

Ikke å sammenligne Kongo, Saddam og alt mulig annet som ikke er mulig å få noe fornuftig ut av.

Å vurdere hva pengene som brukes på asylsøkere heller kunne vært brukt til fra Norge er relevant, men å gå videre på det er ikke, da sporer vi av det _jeg_ ville diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å skrive om et emne jeg vet noe om.

Det er mitt valg.

Ikke å sammenligne Kongo, Saddam og alt mulig annet som ikke er mulig å få noe fornuftig ut av.

Å vurdere hva pengene som brukes på asylsøkere heller kunne vært brukt til fra Norge er relevant, men å gå videre på det er ikke, da sporer vi av det _jeg_ ville diskutere.

Så la være å diskutere det da...

Faktum er at Afghanistan ikke er lengre "vekke" fra tråden enn din "landsby i Kongo".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så la være å diskutere det da...

Faktum er at Afghanistan ikke er lengre "vekke" fra tråden enn din "landsby i Kongo".

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke intressert i det samme som du. Og lar ikke deg avspore debatten i en retning jeg ikke vil være med.

Bare fortsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke intressert i det samme som du. Og lar ikke deg avspore debatten i en retning jeg ikke vil være med.

Bare fortsett.

Igjen - du står fritt til å svare (eller ikke svare) på det jeg avslører i dine innlegg.

For eksempel dobbelmoralen om at "Kongo er et OK eksempel, men ikke Afghanistan".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Igjen - du står fritt til å svare (eller ikke svare) på det jeg avslører i dine innlegg.

For eksempel dobbelmoralen om at "Kongo er et OK eksempel, men ikke Afghanistan".

Med vennlig hilsen

Avsløre ? Løgn ? Rasist ? Fremmedhat ? Diskriminering ?

Ord det har gått inflasjon i, og som du selv har bidratt til ved å bruke dem ukritisk og for ofte og i urett. En slik framgangsmåte kjennetegner mennesker jeg helst ikke tenker for mye på, for da vil jeg le høyt og det passer ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Igjen - du står fritt til å svare (eller ikke svare) på det jeg avslører i dine innlegg.

For eksempel dobbelmoralen om at "Kongo er et OK eksempel, men ikke Afghanistan".

Med vennlig hilsen

Det var ikke det jeg skrev og ikke det jeg mente. Sør spør ikke hva jeg mener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg skrev og ikke det jeg mente. Sør spør ikke hva jeg mener ?

Hvis du hadde skrevet slikt én gang, kunne man lurt på om det var "tilfeldig" eller "uheldig".

Når du lager en karriere ut av det, så er saken en annen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...