Gå til innhold

Asylmottak:Store problemer over hele landet!


Gjest mye negativt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gidder ikke diskutere "venstreradikale horer" med deg... De fleste prostituerte jeg kjenner er svært kapitalistiske! ;)

Ja, det er mye kriminalitet på asylsenterene, men jeg er ikke helt sikker på hva du vil frem til?

Asylsøkere bør da ha samme rettsikkerhet som deg og meg? Og samme beskyttelse mot fordommer?

Vi kan godt ha en tråd om "manglende ressurser for politiet til å etterforske tyveri", men det er et generelt problem.

Med vennlig hilsen

"Asylsøkere bør da ha samme rettsikkerhet som deg og meg? Og samme beskyttelse mot fordommer?"

Det har de vel, og vel så det.

Stjeler jeg noe og blir tatt så får jeg tross alt problemer. Stjeler de noe og blir tatt så vil sannsynligvis ikke engang mottaket underette politiet.

"Vi kan godt ha en tråd om "manglende ressurser for politiet til å etterforske tyveri", men det er et generelt problem."

Politiet har ikke nok ressurser, men det er ganske uvesentlig her all den tid kriminaliteten ofte ikke engang blir rapportert til politiet.

Det er først når man blir tatt på fersken i å stjele noe at noe skjer. Ikke når man kommer inn på mottaket med en bagg full av tyvegods. Og blir man tatt på fersken så er det noen minutter i avhør før gutta blir kjørt tilbake til mottaket med et klapp på skulderen. Neste dag er det på'n igjen.

Det tar seg tross alt ikke bra ut for mottaket dersom alt som foregår der kommer i lokalavisa, da disse mottakene ofte er lite populære i utganspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    119

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • petter smart

    37

  • SierDuDet

    25

Lederstilling i norsk industri-firma.

Med vennlig hilsen

Såså, sør. Din posisjon som kverulant på dol er ikke avhengig av fine titler, skjønner du. Tenkte bare jeg skulle nevne det, før du ender opp som generaldirektør i Norsk Hydro eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såså, sør. Din posisjon som kverulant på dol er ikke avhengig av fine titler, skjønner du. Tenkte bare jeg skulle nevne det, før du ender opp som generaldirektør i Norsk Hydro eller noe sånt.

Hei,

Jeg ser heller ikke relevansen av spørsmålet, men siden hun lurte.

For øvrig ser jeg heller ikke noe galt om jeg hadde vært en dørvakt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men straffen (eller "straffen") for tyveri er den samme for alle.

At tyveri ikke blir anmeldt er heller ikke de andre asylsøkerenes "feil", og det er (som du ser i overskiften i denne tråden) de som blir hengt ut.

Med vennlig hilsen

Jeg svarte vel aldri på hovedinnlegget her, og er litt usikker på hva det omhandler.

Overskriften er forsåvidt helt grei i og med at den er sann.

Du har for øvrig rett i at det ikke er asylsøkerne som skal klandres. Flertallet av de som begår kriminelle handlinger er tross alt ikke engang reele asylsøkere, men "kriminelle turister". Problemet er at disse er jævla mange.

Hele systemet er helt kokos. Når man f.eks. ser at UDI nå ikke engang hadde varslet mottaket som tok i mot denne knivmannen forleden, om hans sjebne i hjemmelandet, så sier det seg selv at man ikke engang klarer å hjelpe de som trenger hjelp.

Det samme gjelder kriminelle. Når de ankommer Tanum og er der noen dager eller uker, så ser man fort hva slags mennesker man snakker om, men uansett hvor mye faenskap den enkelte presterer å gjøre på mottaket, så blir ikke det mottaket personen blir sendt til i ettertid en gang varslet om hva slags person de får.

På den måten kan man heller ikke hjelpe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Asylsøkere bør da ha samme rettsikkerhet som deg og meg? Og samme beskyttelse mot fordommer?"

Det har de vel, og vel så det.

Stjeler jeg noe og blir tatt så får jeg tross alt problemer. Stjeler de noe og blir tatt så vil sannsynligvis ikke engang mottaket underette politiet.

"Vi kan godt ha en tråd om "manglende ressurser for politiet til å etterforske tyveri", men det er et generelt problem."

Politiet har ikke nok ressurser, men det er ganske uvesentlig her all den tid kriminaliteten ofte ikke engang blir rapportert til politiet.

Det er først når man blir tatt på fersken i å stjele noe at noe skjer. Ikke når man kommer inn på mottaket med en bagg full av tyvegods. Og blir man tatt på fersken så er det noen minutter i avhør før gutta blir kjørt tilbake til mottaket med et klapp på skulderen. Neste dag er det på'n igjen.

Det tar seg tross alt ikke bra ut for mottaket dersom alt som foregår der kommer i lokalavisa, da disse mottakene ofte er lite populære i utganspunktet.

Hei,

Men ikke noe av det du skriver angår andre asylsøkere!

Vi er enige om at politiet burde prioritere, og at tyveri burde anmeldes, osv i det uendelige.

Men her rettes baker for smed - det er ikke asylsøkerene som allokerer ressurser til politiet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte vel aldri på hovedinnlegget her, og er litt usikker på hva det omhandler.

Overskriften er forsåvidt helt grei i og med at den er sann.

Du har for øvrig rett i at det ikke er asylsøkerne som skal klandres. Flertallet av de som begår kriminelle handlinger er tross alt ikke engang reele asylsøkere, men "kriminelle turister". Problemet er at disse er jævla mange.

Hele systemet er helt kokos. Når man f.eks. ser at UDI nå ikke engang hadde varslet mottaket som tok i mot denne knivmannen forleden, om hans sjebne i hjemmelandet, så sier det seg selv at man ikke engang klarer å hjelpe de som trenger hjelp.

Det samme gjelder kriminelle. Når de ankommer Tanum og er der noen dager eller uker, så ser man fort hva slags mennesker man snakker om, men uansett hvor mye faenskap den enkelte presterer å gjøre på mottaket, så blir ikke det mottaket personen blir sendt til i ettertid en gang varslet om hva slags person de får.

På den måten kan man heller ikke hjelpe folk.

Hei,

Du skriver: "Når man f.eks. ser at UDI nå ikke engang hadde varslet mottaket som tok i mot denne knivmannen forleden, om hans sjebne i hjemmelandet, så sier det seg selv at man ikke engang klarer å hjelpe de som trenger hjelp."

Ja - de trenger faktisk flere ressurser. Kanskje Frp burde kjempe for flere ressurser for Tanum slik at de faktisk fikk ordentlig hjelp?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du skriver: "Når man f.eks. ser at UDI nå ikke engang hadde varslet mottaket som tok i mot denne knivmannen forleden, om hans sjebne i hjemmelandet, så sier det seg selv at man ikke engang klarer å hjelpe de som trenger hjelp."

Ja - de trenger faktisk flere ressurser. Kanskje Frp burde kjempe for flere ressurser for Tanum slik at de faktisk fikk ordentlig hjelp?

Med vennlig hilsen

"Ja - de trenger faktisk flere ressurser. Kanskje Frp burde kjempe for flere ressurser for Tanum slik at de faktisk fikk ordentlig hjelp?"

Eller kanskje Tanum og andre kunne sendt en mail, fax eller til og med tatt en enkelt telefon, slik at mottaket personen skal bo på i kanskje ett år framover slapp å finne ut "the hard way" hvordan person de får med å gjøre.

Disse vet det tross alt, mens det nærmest er umulig for noen få ansatte på det aktuelle mottaket å skulle finne ut av hundrevis av personer på egen hånd.

Det er utrolig at det ikke skjer flere drap enn hva det faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne nok de fleste, men faktisk blir Norge kritisert av FN fordi vi betaler asylsøkere MINDRE enn det FN anbefaler!

Ikke noe å være stolt av, akkurat....

Med vennlig hilsen

Hva sier FN om sosialnormen da? Vi som er verdens rikeste land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F*cking usaklig

Det kunne nok de fleste, men faktisk blir Norge kritisert av FN fordi vi betaler asylsøkere MINDRE enn det FN anbefaler!

Ikke noe å være stolt av, akkurat....

Med vennlig hilsen

Hva har de krav på da??MERE enn en norsk sosialklient?

Og hva er det som gjør at akkurat DU kjemper og forsvarer asylsøkernes sak så til de grader?Er du en av dem selv,så kan jeg forstå det...

Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Iran der det finnes bare slike.

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

ja, nettopp - "hva så?"

Annet enn at du benytter deg av individuelle eksempler til å nøre opp under fordommer mot folk med mørk hud/forskjellig folkegruppe.

Patetisk.

Med vennlig hilsen

Må jo fortelle hva jeg opplever. Hvilke konsekvenser sannheten får, er usikkert, men det er ikke grunn til å skjule noe.

Jeg legger merke til at du ikke protesterer på at nordmenn er banditter og mordere, nordmenn fikk jo et dårlig rykte selv om ikke alle var skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de krav på da??MERE enn en norsk sosialklient?

Og hva er det som gjør at akkurat DU kjemper og forsvarer asylsøkernes sak så til de grader?Er du en av dem selv,så kan jeg forstå det...

Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Iran der det finnes bare slike.

Over og ut!

Hei,

En asylsøker får 2720 kroner per måned. Det skal dekke mat, klær, transport og alt annet utenom sengen i asylmottaket.

Dette er langt MINDRE enn en sosial-klient.

===

Du skriver: "Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Iran "

Hvorfor skulle jeg bosette meg i IRAN hvis jeg er "glad i" IRAKERE?

Lær deg geografi!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier FN om sosialnormen da? Vi som er verdens rikeste land.

Hei,

Det er, naturlig nok, basert på gjennomsnittsinntekten, og skal være en viss prosentandel av denne.

Dette er selvsagt fordi det koster mer å "ta bussen" i Norge enn å "spise middag" i Malawi. (Levekostnaden i et land er jo relatert til hva "folk flest" tjener og kan leve for.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PåTideOgLoggeAv?

"de" ?

Hvem "de"? Alle? Noen du leste om i avisen?

Tror du ikke nordmenn som flytter til Spania sine unger besøker Norge av og til?

Og hva angår det dem sin ikke sender ungene sine til utlandet at andre gjør det?

Med vennlig hilsen

Hvem er de?Jo det er en del,mange vil noen si(jeg har ikke eksakte tall,har du?) av asylsøkerne som får opphold her i landet!

Du er dæven ta meg dummere enn jeg trodde!

I media har det vært mange saker om at asylsøkere som har fått opphold her i N har sendt sine unger på "langtidsferie" til det tidligere hjemlandet.Langtidsferie betyr her omtrent det samme som at ungene har flytta tilbake(da det dreier seg om år).Dvs foreldrene kom hit bare for og håve inn penger, når de sender ungene sine tilbake på en slik "liksom-langtidsferie" kan de ikke ha vært så veldig trua i det landet de "flykta" fra.

#og alt må inn med tesje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest F*cking...

Hei,

En asylsøker får 2720 kroner per måned. Det skal dekke mat, klær, transport og alt annet utenom sengen i asylmottaket.

Dette er langt MINDRE enn en sosial-klient.

===

Du skriver: "Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Iran "

Hvorfor skulle jeg bosette meg i IRAN hvis jeg er "glad i" IRAKERE?

Lær deg geografi!

Med vennlig hilsen

""Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Irak"

*mater sør med tesje´n*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo fortelle hva jeg opplever. Hvilke konsekvenser sannheten får, er usikkert, men det er ikke grunn til å skjule noe.

Jeg legger merke til at du ikke protesterer på at nordmenn er banditter og mordere, nordmenn fikk jo et dårlig rykte selv om ikke alle var skyldige.

Du nører opp under allerde eksisterende fordommer, som rammer uskyldig muslimer/asylsøkere.

Ingen forhindrer deg i å skrive. Men da må du regne med å bli avslørt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er, naturlig nok, basert på gjennomsnittsinntekten, og skal være en viss prosentandel av denne.

Dette er selvsagt fordi det koster mer å "ta bussen" i Norge enn å "spise middag" i Malawi. (Levekostnaden i et land er jo relatert til hva "folk flest" tjener og kan leve for.)

Med vennlig hilsen

Poenget mitt her var vel at jeg ikke synes asylsøker kan forlange mer penger enn nordmenn som går på sosialkontoret.

Og at det økonomiske ikke er grunn nok for at de skal slippe konsekvenser for kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Irak"

*mater sør med tesje´n*

Hei,

Jeg er glad i individer, og ikke i folks nasjonalitet.

Jeg sjekker ikke folks pass for å vite om jeg skal like dem eller ei.

*klipper ut i papp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du nører opp under allerde eksisterende fordommer, som rammer uskyldig muslimer/asylsøkere.

Ingen forhindrer deg i å skrive. Men da må du regne med å bli avslørt.

Med vennlig hilsen

hvordan kan det en enekltperson gjør få konsekvenser for alle andre ?

Unntatt Søviknesen da, der fikk hele FrP skylda for hva en dust gjorde.

Også et drap på en utlending, der fikk hele Norge ta på seg skylda for hva tre gærninger gjorde, og tusenvis av mennesker gikk i tog for å beskylde hele Norge for rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er de?Jo det er en del,mange vil noen si(jeg har ikke eksakte tall,har du?) av asylsøkerne som får opphold her i landet!

Du er dæven ta meg dummere enn jeg trodde!

I media har det vært mange saker om at asylsøkere som har fått opphold her i N har sendt sine unger på "langtidsferie" til det tidligere hjemlandet.Langtidsferie betyr her omtrent det samme som at ungene har flytta tilbake(da det dreier seg om år).Dvs foreldrene kom hit bare for og håve inn penger, når de sender ungene sine tilbake på en slik "liksom-langtidsferie" kan de ikke ha vært så veldig trua i det landet de "flykta" fra.

#og alt må inn med tesje...

Om så var tilfelle - hva har det med ANDRE asylsøkere (som er folk som ikke engang har fått innvilget asyl) å gjøre?

Det du forfekter er som å si "jeg traff en nordmann og han var fæl, derfor er alle tyskere kriminelle"!

Du våser, for å si det rett ut!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

En asylsøker får 2720 kroner per måned. Det skal dekke mat, klær, transport og alt annet utenom sengen i asylmottaket.

Dette er langt MINDRE enn en sosial-klient.

===

Du skriver: "Om du er så veldig glad i...var det irakere(?),så får du reise dit og bosette deg i Iran "

Hvorfor skulle jeg bosette meg i IRAN hvis jeg er "glad i" IRAKERE?

Lær deg geografi!

Med vennlig hilsen

Men de har jo ingen regninger. Sosialklienter har ofte regninger f.eks tvlisens, fasttelefon, avdrag på lån, forsikringer, barnehage. Man kommer fort ned på den summen der.

Det er bare husleie, strøm og renter på lån sosialkontoret tar hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...