muriel Skrevet 19. februar 2003 Skrevet 19. februar 2003 Etter å ha lest utdrag fra IQ-testen til Svanhild (hun som kanskje mister omsorgen for barna) har jeg et spørsmål som NAGER meg: Hva er likheten mellom en hund og en katt? Det er selvfølgelig Det Korrekte Svaret jeg er ute etter. For selv jeg vet at begge er dyr, de har fire bein, de har pels, er kjøttetere osv osv osv. Skummelt med slike tester! Så mange alternativer og så liten tid... ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. februar 2003 Skrevet 19. februar 2003 Pattedyr, tenker jeg. Men vet ikke hvordan jeg hadde tenkt i en slik situasjon. 0 Siter
Gjest FJ Skrevet 19. februar 2003 Skrevet 19. februar 2003 Det korrekte svaret, i denne sammenheng, som du får poeng for er at begge er dyr. 0 Siter
happy1365380345 Skrevet 19. februar 2003 Skrevet 19. februar 2003 Da bomma jeg bare litt da jeg svarte (kjæle)dyr da. Hihi Merkelig spm egentlig...... Det hadde jo vært lettere med forskjellen på dem, eller? *LOL* 0 Siter
Gjest gnin Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Det blir som spørsmålet om du vet forskjellen på en elefant og en postkasse. Svarer du nei kan ikke du brukes til å hente posten. 0 Siter
asterix Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Det korrekte svaret, i denne sammenheng, som du får poeng for er at begge er dyr. Dette svaret ville ikke jeg tenkt på i det hele tatt fordi det er så alt for innlysende. På en IQ-test ville jeg trodd det skulle være noe mer avansert liksom. For det er jo tross alt en hel haug med likheter mellom en hund og en katt. 0 Siter
Gjest "!! -O- !!" Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Dette svaret ville ikke jeg tenkt på i det hele tatt fordi det er så alt for innlysende. På en IQ-test ville jeg trodd det skulle være noe mer avansert liksom. For det er jo tross alt en hel haug med likheter mellom en hund og en katt. I slike tester er vel mye av poenget at du skal kunne tenke innlysende? Syns den stakkars dama gjennom hele programmet viste manglende evne til dette. Svaret kan være; * De er begge dyr/kjæledyr * De har fire bein * De har pels Det er ikke meningen å tenke smart, men innlysende. 0 Siter
Gjest FJ Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 I slike tester er vel mye av poenget at du skal kunne tenke innlysende? Syns den stakkars dama gjennom hele programmet viste manglende evne til dette. Svaret kan være; * De er begge dyr/kjæledyr * De har fire bein * De har pels Det er ikke meningen å tenke smart, men innlysende. De to siste svarene dine hadde du ikke fått poeng for, selv om de jo er riktige i og for seg. 0 Siter
Gjest "!! -O- !!" Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 De to siste svarene dine hadde du ikke fått poeng for, selv om de jo er riktige i og for seg. Det er ikke I OG FOR SEG riktig at både hund og katt har fire bein og pels. Et spørsmål a la "likhet mellom hund og katt" har ikke ETT fasitsvar, en må regne alle riktige svar for jevngode. Dette er ikke matematikk. 0 Siter
Gjest FJ Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Det er ikke I OG FOR SEG riktig at både hund og katt har fire bein og pels. Et spørsmål a la "likhet mellom hund og katt" har ikke ETT fasitsvar, en må regne alle riktige svar for jevngode. Dette er ikke matematikk. Ikke metematikk, men IQ test :=) Forut for hver deltest vil det bli gitt en instruksjon som spesfiserer litt nærmere hva det spørres om (det er også et par "prøvespørsmål), slik at det i denne forbindelse kan forsvares å si et det er bare ett "rett" svar. Ellers er utregning av IQ elementær matematikk, ingenting annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.