Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Foccacia-brød?

ca. 14 dl finbakstmel eller vanlig hvetemel

1 ss salt

4 ss olivenolje

25 g (½ pk.) gjær

5 dl lunkent vann

olivenolje

1-2 ts grovsalt

sorte oliven

Hell mesteparten av melet i bollen til en food processor, ha i salt og olivenolje. Smuldre i gjæren og hell i det lunkne vannet. La maskinen gå litt, først langsomt siden litt raskere. Kjør deigen noen minutter og ha i litt mer mel. Hell deigen på bakebordet og klapp eller kjevle ut deigen til et stort rektangel. La deigen heve under plast på lunt sted ca. 40 minutter. Klapp deretter ut deigen i en bakepapirkledd langpanne. Heves 15-20 minutter. Drypp over litt olivenolje. og evt noen oliven. Strø på grovsalt og stek nederst i ovnen. ved 175 grader i 30-40minutter. Ha på litt olivenolje og avkjøl brødet før det skjæres i biter

Foccacia-brød?

ca. 14 dl finbakstmel eller vanlig hvetemel

1 ss salt

4 ss olivenolje

25 g (½ pk.) gjær

5 dl lunkent vann

olivenolje

1-2 ts grovsalt

sorte oliven

Hell mesteparten av melet i bollen til en food processor, ha i salt og olivenolje. Smuldre i gjæren og hell i det lunkne vannet. La maskinen gå litt, først langsomt siden litt raskere. Kjør deigen noen minutter og ha i litt mer mel. Hell deigen på bakebordet og klapp eller kjevle ut deigen til et stort rektangel. La deigen heve under plast på lunt sted ca. 40 minutter. Klapp deretter ut deigen i en bakepapirkledd langpanne. Heves 15-20 minutter. Drypp over litt olivenolje. og evt noen oliven. Strø på grovsalt og stek nederst i ovnen. ved 175 grader i 30-40minutter. Ha på litt olivenolje og avkjøl brødet før det skjæres i biter

Tusen takk for oppskrift!

Pussig, jeg pleier alltid å servere foccaccia med kjempesuksess, men fikk plutselig for meg at nå var tiden inne for noe annet.

Men hvis du sier at det skal være sånn, så...

:-)

Forresten - pleier å bruke raust med fersk rosmarin i stedet for oliven. Det er også nydelig.

Tusen takk for oppskrift!

Pussig, jeg pleier alltid å servere foccaccia med kjempesuksess, men fikk plutselig for meg at nå var tiden inne for noe annet.

Men hvis du sier at det skal være sånn, så...

:-)

Forresten - pleier å bruke raust med fersk rosmarin i stedet for oliven. Det er også nydelig.

Ja, jeg bruker selv rosmarin istedet for oliven. Men jeg hadde ikke "min" oppskrift i nærheten, så denne kopierte jeg fra en nettside. :-)

Jeg syntes du skrev hunmus, så jeg var glad jeg ikke var din gjest! Vet faktisk ikke hva hummus er.

Hehe.

Hummus er en arabisk dip og veldig vanlig i de kretser. Sånn cirka her kommer en oppskrift:

http://www.tasteline.se/recipe/showRecipe.asp?intChannelID=1&lngRID=1281

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...