Gå til innhold

Har kjøpt noen pinnedyr , noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Ja ; ungene fikk hver sin i går , og vi har fått det meste av informasjonen om den gjennom nettet , men :

I buret de har er det grus/sand i bunnen , men ser jo at de nå bæsjer ganske mye i løpet av et døgn.

Og det lukter litt rart oppi der allerede.

Hvor ofte skal en skifte ut grusen/sanden og vaske buret ?

Og hvor ofte legger de egg?

Noen som har eller har hatt disse dyrene som vet?

Fortsetter under...

Hva i all verden er pinnedyr? Tenkte først på pinnsvin, men de har en jo vanligvis ikke i bur, og de legger definitivt ikke egg!

Det er et stort insekt, som av kamuflasjegrunner ser ut som en pinne. Står de helt stille blant vegetasjon, går de i ett med omgivelsene, siden de ser ut som en pinne. De har også bevegelser som kan forveksles med kvister som svaier litt i vinden.

Tornerose la forresten ut et bilde i en link over her.

Annonse

Det er et stort insekt, som av kamuflasjegrunner ser ut som en pinne. Står de helt stille blant vegetasjon, går de i ett med omgivelsene, siden de ser ut som en pinne. De har også bevegelser som kan forveksles med kvister som svaier litt i vinden.

Tornerose la forresten ut et bilde i en link over her.

Ja, jeg skjønner det nå. Har jo sett det på TV, og nå på Torneroses link. Morsomt klasseprosjekt, men jeg ville nå ikke hatt dem hjemme!

Husker vi fant en diger larve da jeg gikk i 5.-6. klasse som vi passet på og forte lenge, men til slutt døde den uten at vi fant ut hva slags larve det var. Den var helt enorm - 6-8 cm lang, lilla og oransje og tjukk som en finger!

Hva i all verden er pinnedyr? Tenkte først på pinnsvin, men de har en jo vanligvis ikke i bur, og de legger definitivt ikke egg!

Pinne dyr er grei de:) Er ett insekt,må passe på at de har det fuktig og friske eføyblader,og så legger de 30-40 egg

Min datter hadde noen få pinnedyr, som hun har kvittet seg med. Jeg syntes ikke det var sånn kos med den; de lå der jo bare og rørte ikke så mye på seg. De la et drøss med egg, og jeg var redd at de små pinnene skulle krype ut av buret. Ikke gjorde hun så ofte rent heller. Datter til en venninne gjør rent hos sine pinnedyr hver dag, men det er vel bare nå i starten det er sånn stas.

Ja, jeg skjønner det nå. Har jo sett det på TV, og nå på Torneroses link. Morsomt klasseprosjekt, men jeg ville nå ikke hatt dem hjemme!

Husker vi fant en diger larve da jeg gikk i 5.-6. klasse som vi passet på og forte lenge, men til slutt døde den uten at vi fant ut hva slags larve det var. Den var helt enorm - 6-8 cm lang, lilla og oransje og tjukk som en finger!

Sannsynligvis en sommerfugllarve eller en nattsvermer. *Grøss*

Annonse

Min datter hadde noen få pinnedyr, som hun har kvittet seg med. Jeg syntes ikke det var sånn kos med den; de lå der jo bare og rørte ikke så mye på seg. De la et drøss med egg, og jeg var redd at de små pinnene skulle krype ut av buret. Ikke gjorde hun så ofte rent heller. Datter til en venninne gjør rent hos sine pinnedyr hver dag, men det er vel bare nå i starten det er sånn stas.

Det er jo ofte slik at det er mest stas i begynnelsen da. Men disse er nå det ikke noen fare for å få allergi av ;o)

Ellers er de ganske aktive og kryper over nakken min akkurat nå !

Det er jo ofte slik at det er mest stas i begynnelsen da. Men disse er nå det ikke noen fare for å få allergi av ;o)

Ellers er de ganske aktive og kryper over nakken min akkurat nå !

*ståååpels* Åssen i alle dager orker du å ha de krypende på nakken? *grøss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...