Gå til innhold

Våpnene vi leter etter kan finnes ombord på tre skip

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Tre svære fraktskip seiler i stadig større sirkler i radiotaushet og får fløyet inn forsyninger fra arabiske land. Meget uvanlig adferd for et skip.

Det som forundrer meg er hvordan de ble oppdaget ? Ikke akkurat få frakteskip som seiler rundt ?

I tilfelle må våpnene vært fraktet gjennom andre land. I tilfelle bør det skape ettertanke: hvem samarbeider med Saddam ?

Skrevet

Hvis det er rett - så er det svært positivt.

a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det.

B) det vil være umulig å hjemme seg vekk.

c) det blir svært lett å destruere dem.

d) det bør i så fall være liten tvil om Saddams brudd på FN konvensjonen, og en militæraksjon for å få fjernet Saddam og hans styre bør kunne støttes bredt.

Skrevet

Hvis det er rett - så er det svært positivt.

a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det.

B) det vil være umulig å hjemme seg vekk.

c) det blir svært lett å destruere dem.

d) det bør i så fall være liten tvil om Saddams brudd på FN konvensjonen, og en militæraksjon for å få fjernet Saddam og hans styre bør kunne støttes bredt.

"a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det."

Feil. I følge Dagbladet i går så var grunnen til at disse skipene ikke var inspisert nettopp at det var jævla vanskelig å gjøre det.

Amerikanerne var redde for at noen skulle finne på å sprenge seg i lufta når de kom, og dermed forårsake enorme skader i nærmiljøet.

Skrevet

"a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det."

Feil. I følge Dagbladet i går så var grunnen til at disse skipene ikke var inspisert nettopp at det var jævla vanskelig å gjøre det.

Amerikanerne var redde for at noen skulle finne på å sprenge seg i lufta når de kom, og dermed forårsake enorme skader i nærmiljøet.

Jeg ser poenget - og problemet.

Det finnes vel heller intet våpen som kan blåse en slik last til himmels, og samtidig destruere innholdet uten risiko for store skader i nærmiljøet.

Da gjenstår det vel egentlig bare å få utredet nærmere hvor disse skipene kom fra, hvor de er registrert, hvem som er eiere - og ikke minst følge dem med argusøyne når de til slutt må gå til havn et sted.

Synes "synd på" det land som blir nødt til (eller av andre grunner ønsker) å ta de i mot.....

Skrevet

Jeg ser poenget - og problemet.

Det finnes vel heller intet våpen som kan blåse en slik last til himmels, og samtidig destruere innholdet uten risiko for store skader i nærmiljøet.

Da gjenstår det vel egentlig bare å få utredet nærmere hvor disse skipene kom fra, hvor de er registrert, hvem som er eiere - og ikke minst følge dem med argusøyne når de til slutt må gå til havn et sted.

Synes "synd på" det land som blir nødt til (eller av andre grunner ønsker) å ta de i mot.....

Jeg så også problemet. Syke mennesker i en båt, stappfull med farlige våpen...

Eh... jeg hadde ikke vært den som banka på døra for å sjekke lasten :)

Skrevet

Jeg så også problemet. Syke mennesker i en båt, stappfull med farlige våpen...

Eh... jeg hadde ikke vært den som banka på døra for å sjekke lasten :)

Ei heller hatt noe ønske om å stå i nærheten hvis det smeller...

Kanskje vi kunne få sendt en gruppe av disse "fredsaktivistene" som så "beundringsverdig" stiller opp som menneskelige skjold for å beskytte Saddam & co?

DET hadde vært interessant det! :-)

Skrevet

Ei heller hatt noe ønske om å stå i nærheten hvis det smeller...

Kanskje vi kunne få sendt en gruppe av disse "fredsaktivistene" som så "beundringsverdig" stiller opp som menneskelige skjold for å beskytte Saddam & co?

DET hadde vært interessant det! :-)

Vi sender Aslak og Blitz! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...