Ulv I Faarikaal Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Tre svære fraktskip seiler i stadig større sirkler i radiotaushet og får fløyet inn forsyninger fra arabiske land. Meget uvanlig adferd for et skip. Det som forundrer meg er hvordan de ble oppdaget ? Ikke akkurat få frakteskip som seiler rundt ? I tilfelle må våpnene vært fraktet gjennom andre land. I tilfelle bør det skape ettertanke: hvem samarbeider med Saddam ? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Det der sto i Dagbladet i går. Prøvde å gå inn på linken nå men kommer ikke inn. http://ad.no.doubleclick.net/adi/www.dart.dagbladet.no/nyheter/pknapp;sz=88x31;stile=1;ord=1242? Tror uansett at det var noen tidligere atomforskere i Irak som hadde hoppet av og fortalt om disse skipene + en del annet. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Hvis det er rett - så er det svært positivt. a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det. det vil være umulig å hjemme seg vekk. c) det blir svært lett å destruere dem. d) det bør i så fall være liten tvil om Saddams brudd på FN konvensjonen, og en militæraksjon for å få fjernet Saddam og hans styre bør kunne støttes bredt. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Hvis det er rett - så er det svært positivt. a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det. det vil være umulig å hjemme seg vekk. c) det blir svært lett å destruere dem. d) det bør i så fall være liten tvil om Saddams brudd på FN konvensjonen, og en militæraksjon for å få fjernet Saddam og hans styre bør kunne støttes bredt. "a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det." Feil. I følge Dagbladet i går så var grunnen til at disse skipene ikke var inspisert nettopp at det var jævla vanskelig å gjøre det. Amerikanerne var redde for at noen skulle finne på å sprenge seg i lufta når de kom, og dermed forårsake enorme skader i nærmiljøet. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 "a) det blir svært lett å inspisere dem, og man behøver ikke være redd for at for mange uskyldige blir drept om man må gjennomføre en militær aksjon for å få gjort det." Feil. I følge Dagbladet i går så var grunnen til at disse skipene ikke var inspisert nettopp at det var jævla vanskelig å gjøre det. Amerikanerne var redde for at noen skulle finne på å sprenge seg i lufta når de kom, og dermed forårsake enorme skader i nærmiljøet. Jeg ser poenget - og problemet. Det finnes vel heller intet våpen som kan blåse en slik last til himmels, og samtidig destruere innholdet uten risiko for store skader i nærmiljøet. Da gjenstår det vel egentlig bare å få utredet nærmere hvor disse skipene kom fra, hvor de er registrert, hvem som er eiere - og ikke minst følge dem med argusøyne når de til slutt må gå til havn et sted. Synes "synd på" det land som blir nødt til (eller av andre grunner ønsker) å ta de i mot..... 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Jeg ser poenget - og problemet. Det finnes vel heller intet våpen som kan blåse en slik last til himmels, og samtidig destruere innholdet uten risiko for store skader i nærmiljøet. Da gjenstår det vel egentlig bare å få utredet nærmere hvor disse skipene kom fra, hvor de er registrert, hvem som er eiere - og ikke minst følge dem med argusøyne når de til slutt må gå til havn et sted. Synes "synd på" det land som blir nødt til (eller av andre grunner ønsker) å ta de i mot..... Jeg så også problemet. Syke mennesker i en båt, stappfull med farlige våpen... Eh... jeg hadde ikke vært den som banka på døra for å sjekke lasten 0 Siter
Goliath Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Jeg så også problemet. Syke mennesker i en båt, stappfull med farlige våpen... Eh... jeg hadde ikke vært den som banka på døra for å sjekke lasten Ei heller hatt noe ønske om å stå i nærheten hvis det smeller... Kanskje vi kunne få sendt en gruppe av disse "fredsaktivistene" som så "beundringsverdig" stiller opp som menneskelige skjold for å beskytte Saddam & co? DET hadde vært interessant det! :-) 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. februar 2003 Skrevet 20. februar 2003 Ei heller hatt noe ønske om å stå i nærheten hvis det smeller... Kanskje vi kunne få sendt en gruppe av disse "fredsaktivistene" som så "beundringsverdig" stiller opp som menneskelige skjold for å beskytte Saddam & co? DET hadde vært interessant det! :-) Vi sender Aslak og Blitz! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.