Gå til innhold

Frustrasjon vedr. utleier av bolig.

Anbefalte innlegg

Jeg og min bedre halvdel leier en sokkelleilighet i en enebolig.

Betaler markedspris, og vel så det.

Vi er et meget stille og rolig par, som hverken drikker, røyker, har fester eller stereoanllegg. Betaler alltid husleie i tide, og anser oss selv som et funn. (fleip det der altså.)

Men det virker som utleier ikke vil hverken se, høre eller lukte oss.

De har ymtet frempå at det av og til er matlukt fra leiligheten. Og fårikål, som jeg liker, liker ikke de lukten av ovenpå. Og derfor har de bedt oss ikke lage det så ofte, Hvor ofte lager jeg det egentlig? Fire ganger i året?

Når man leier et sted, skal man ikke få lov å lage middag? Det står ikke noe sted i kontrakten at matlaging er forbudt? Vi er da ikke gjester, vi bor her såvidt jeg vet.

Og vi hører absolutt huseieren selv, når han har fest til morningen, eller selv lager mat. Men dette er ikke vårt hus, så hva gjør man da?

Jeg sa til gubben i går kveld at dette gidder jeg ikke, vi flytter. Han tar det litt mer med, særlig ettesom det ikke var han som ble tilsnakket.

Hva skal jeg gjøre. Jeg brenner etter å si noe til eierene, men vil heller ikke skape fiendskap.

Jeg føler at de ikke liker oss noe særlig, men det er penga som teller. Men når man betaler for seg et sted, skal man ikke få lov å leve normalt da? Hva blir det neste? Ikke lov å prumpe inne, for det lukter oppe?

Grunnen til at jeg er ekstra frustrert er at det har kommet en del andre pålegg fra dem oppgjennom årene, som er nokså irriterende, men som jeg ikke har lyst til å nevne her. Men bare filleting. De har ikke en gang behøv å etterlyse husleien, eller be oss dempe musikken. Eller spare på strømmen. For alt det gjør vi.

Men mat skal vi altså ikke få lage. Ikke mat som lukter i hvert fall. Hva skal jeg gjøre med resten av fårikålen. Kaste den?Jeg vet ikke om jeg tør varme den opp, og risikere en telefon eller besøk.

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94068-frustrasjon-vedr-utleier-av-bolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Nå lukter ikke akkuartt fårikål godt da! ; ) Det lukter skikkelig fis!

Men egentlig så har vel ikke utleier noe å si på at du lager det 4 ganger i året.

Hadde det vært hver uke hadde jeg skjønt det.

Hvor er det lukta siver inn i huste hans da? Kan du lukke eller tette luka eller hva det måtte være og lufte mens du lager dette? Da slipper han matlukta deres, og omvendt! Må da finnes en enkel løsning på det..

Ingen er glad i å få matlukt i leiligheten/huste sitt.. I hvert fall ikke andres! Men han kan ikke fortelle deg hva du kan og ikke kan lage av mat.

Ta det opp med han med en hyggelig tone, så finner dere nok en løsning sammen.

Du skal be de passe sine egne saker. Dersom boliger er så utett at de lukter noe særlig av deres farikål får de utbedre huset. Dere har rett til å lage den maten dere vil.

Men har vært ut for noe lignende. En plass jeg bodde fikk jeg kjeft fordi jeg lot middagstallerknene stå på stuebordet over natten (dette sjekket verten regelmessig) Dette skapte vistnok en lukt som kom inn i deres del av huset. For noe tull, det var ikke lukt i min leilighet engang (spurte alle som var på besøk om de kjente noe, noe ingen gjorde). Enkelte har bare fikse ideer.

Det er mulig de prøver å presse dere til å flytte.

Personlig ville jeg gitt f*** i det de sa og sett meg om etter noe bedre etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...