Gå til innhold

Hva avgjør valg av land ?

Anbefalte innlegg

Heisann ! Kan noen si noe om hva som har avgjort valg av land ? Har dere lest masse om landet, om forholdene for barna som hentes hjem (feks barnehjem vs fosterhjem), "statistisk helsetilstand" for barna fra landet, eller rett og slett valgt bare pga "magefølelsen" ? Vi vurderer India fordi jeg har reist en del der og er vannvittig fasinert av land og folk, men tror kanskje vi er "for gamle". Også vurderer vi Kina - mest fordi vi kjenner noen som har adoptert derfra, fordi jeg synes menneskene er nydelige (ingen god grunn, klar over det), og fordi det virkere SÅ spennende. Men noen vel kvalifiserte grunner har vi altså ikke ennå. Det bør vi kanskje skaffe oss, eller ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94134-hva-avgj%C3%B8r-valg-av-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hvorfor trenger man en spesiell grunn? Velg det som føles riktig for _dere_ uavhengig av hva evt. andre måtte mene (så lenge dere oppfyller landets kriterier selvfølgelig) Det gjorde vi...og det har vi aldri angret på! :-)

PS) Står det mellom to "likeverdige" får dere kaste kron og mynt ;-)

Hei litchi!

Vi hadde Kina som valg av land først. Så ble vi spurt av VB om vi ikke kunne bytte land til Korea pga kvote systemet i Kina. Dette gjorde vi og har ikke angret på det. Jeg tror dere blir glad i landet dere velger uansett hvilket det er.

Lykke til med valget av land.

Hilsen Koreandra

Hei, du!

Helt enig med thaimor her, jeg! Vi har også valgt utfra hjerteforhold til India og magefølelsen - og har aldri angret! Vi fikk jo Gudegavene våre...;-)

Ettersom du tror dere er for gamle for India, hvor pass gamle er dere, da? Vi er selv 36 og 43, og har fått klarsignal for barn nr.3 fra India...uten problemer!

Ta en prat med VB hvis dere er i tvil om dere oppfyller kriteriene for ønske - landet(ene). De kan nok veilede dere inn på riktig spor.

Hilsen fra

Hei, du!

Helt enig med thaimor her, jeg! Vi har også valgt utfra hjerteforhold til India og magefølelsen - og har aldri angret! Vi fikk jo Gudegavene våre...;-)

Ettersom du tror dere er for gamle for India, hvor pass gamle er dere, da? Vi er selv 36 og 43, og har fått klarsignal for barn nr.3 fra India...uten problemer!

Ta en prat med VB hvis dere er i tvil om dere oppfyller kriteriene for ønske - landet(ene). De kan nok veilede dere inn på riktig spor.

Hilsen fra

... sånn hvis du leter etter objektive grunner for å valg av giverland:

I tillegg til at vi har fulgt magefølelsen for India, så har vi jo sett på det at kvaliteten på den omsorgen barna i India får før de kommer til sin nye familie er et stort pluss.

Dessuten at man ved tildeling (og i ventetiden etterpå) får svært fyldige rapporter om barnas helse og utvikling på alle viktige områder.

Men det at India er et fascinerende og spennende land å reise i, har nok gjort at vektskålen tippet i akkurat den retningen.

Enda engang hilsen fra

Vi hadde tenkt oss Columbia fordi vi kjente noen som hadde adoptert derfra. Da vi registrerte oss hos AF fikk vi beskjed om at vi pga vår alder ikke kunne regne med å få små barn (vi var da 35 og 37 år). I ettertid ser vi at dette ikke nødvendigvis hadde vært riktig. AF anbefalte noen land som de mente passet bedre for oss. Vi endte opp med Kina og har ikke angret på det. Vi hadde ikke satt oss spesielt inn i noen av landenes historie eller kultur på det stadiet i prosessen. Det ble dermed ikke så viktig for oss. Tror det kan lønne seg å være åpen ang land, jeg kjenner etterhvert flere som har måttet bytte underveis. Nå som vi vurderer å sette i gang igjen føler jeg det er viktigere, jeg vil gjerne at begge to skal ha samme fødeland.

Annonse

Hei, du!

Hilsen fra

Vi er 36 og 39, så da kan vi kanskje velge India likevel, da.... Hm ! Masse (spennende) å tenke på !

Tusen takk for svar, alle sammen !!

Gjest melissa37

Vi er 36 og 39, så da kan vi kanskje velge India likevel, da.... Hm ! Masse (spennende) å tenke på !

Tusen takk for svar, alle sammen !!

India er et flott land og et flott folkeslag! Men da bør dere velge Verdens Barn, for Adopsjonsforum har full stopp for tiden.

Det finns forresten en egen hjemmeside om India-adopsjon:

http://www.angelfire.com/country/indiaadopsjon

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...