Gå til innhold

Les denne og ta tid til ettertanke!!!

Anbefalte innlegg

I went to a party, Mom, I remembered what you said.

You told me not to drink, Mom, so I drank soda instead.

I really felt proud inside, Mom, the way you said I would.

I didn't drink and drive, Mom, even though the others said I should.

I know I did the right thing, Mom, I know you are always right.

Now the party is finally ending, Mom, as everyone is driving out of sight

As I got into my car, Mom, I knew I'd get home in on piece.

Because of the way you raised me, so responsible and sweet.

I started to drive away, Mom, but as I pulled out into the road,

the other car didn't see me, Mom, and hit me like a load.

As I lay there on the pavement, Mom, I hear the policeman say,

the other guy is drunk, Mom, and now I'm the one who will pay.

I'm lying here dying, Mom. I wish you'd get here soon.

How could this happen to me, Mom? My life just burst like a balloon.

There is blood all around me, Mom, and most of it is mine.

I hear the medic say, Mom, I'll die in a short time.

I just wanted to tell you, Mom, I swear I didn't drink.

It was the others, Mom. The others didn't think.

He was probably at the same party as I.

The only difference is, he drank and I will die.

Why do people drink, Mom? It can ruin your whole life.

I'm feeling sharp pains now. Pains just like a knife.

The guy who hit me is walking, Mom, and I don't think it's fair.

I'm lying here dying and all he can do is stare.

Tell my brother not to cry, Mom. Tell Daddy to be brave.

And when I go to heaven, Mom, put "Daddy's Girl on my grave

Someone should have told him, Mom, not to drink and drive.

If only they had told him, Mom, I would still be alive.

My breath is getting shorter, Mom. I'm becoming very scared.

Please don't cry for me, Mom. When I needed you, you were always there.

I have one last question, Mom, before I say good bye.

I didn't drink and drive, Mom, so why am I the one to die?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94136-les-denne-og-ta-tid-til-ettertanke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

her leste denne historien x antall ganger før, og blir ikke lei.Det er virkelig noe å tenke på.Takk for at du delte den med oss

Leste den på norsk engang, den er skikkelig sørgelig.. Særlig når jeg tar i betraktning at jeg har blitt utsatt for fyllekjørere sjøl(men da var det bare bilen min det gikk ut over).

Jeg syns den er så utrolig trist... *snufs*

Kjempefint at du skreiv den hit!:)

Det var da voldsomt. Alltid tragisk med folk som blir drept av fyllekjørere, men dette ble vel klissete etter min smak... Særlig "when I go to heaven, Mom, put "Daddy's Girl on my grave", da blir det bare teit...

>Kansje det blir teit for deg... jeg vet ikke er ikke jeg som har skrevet den!

Den er vel skrevet av venner eller søsken til en som har blitt drept av en fyllekjører...

Poenget ved diktet var at dere unge godt kan tenke dere om før dere setter dere inn i bilen etter neste fest og foreksempel dreper dere selv eller andre!!!

Har vært dum og kjørt i fylla jeg og, men det sluttet jeg RASKT med da to av mine bestevenner ble drept da de var så dumme å kjøre i fylla!!!

Det var mange som satt igjen etter de, og det er heldigvis MANGE av oss som lærte, men uheldigvis noen som ikke gjorde!!!

>Kansje det blir teit for deg... jeg vet ikke er ikke jeg som har skrevet den!

Den er vel skrevet av venner eller søsken til en som har blitt drept av en fyllekjører...

Poenget ved diktet var at dere unge godt kan tenke dere om før dere setter dere inn i bilen etter neste fest og foreksempel dreper dere selv eller andre!!!

Har vært dum og kjørt i fylla jeg og, men det sluttet jeg RASKT med da to av mine bestevenner ble drept da de var så dumme å kjøre i fylla!!!

Det var mange som satt igjen etter de, og det er heldigvis MANGE av oss som lærte, men uheldigvis noen som ikke gjorde!!!

Moralen her er langt fra teit, men det ble voldsomt "tåredryppende". Slike dødsfall er tragiske uansett. Men det er enda mer tragisk at det må en ulykke til FØR folk begynner å tenke seg om!!! Jeg har gjort mye dumt i fylla, mem aldri noe som grenser opp mot fyllekjøring. Man må tenke over hva som kan bli konsekvensene.

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Daraan

Moralen her er langt fra teit, men det ble voldsomt "tåredryppende". Slike dødsfall er tragiske uansett. Men det er enda mer tragisk at det må en ulykke til FØR folk begynner å tenke seg om!!! Jeg har gjort mye dumt i fylla, mem aldri noe som grenser opp mot fyllekjøring. Man må tenke over hva som kan bli konsekvensene.

Dette diktet er skrevet av ei jente for sånn kanskje ti år siden, der det ble publisert i et slags jenteblad da. Girls tror jeg det var.

Husker det diktet -veldig- godt. Er -jævlig- pirkete av meg når jeg sier at det ikke er -helt- riktig sitert. Det ble brukt i forbindelse med en reprtasje om fyllekjøring tror jeg.

Mye kliss ja,men den opprinnelige teksten var jævlig bra skrevet. Den klinga bra i hodet,hade fin rytme og et veldig bra budskap. Ikke verst av ei jente på 16 år nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...