Gå til innhold

Kan jeg hive støvsuger i vanlig søppel??

Anbefalte innlegg

Har en ødelagt støvsuger som jeg skal hive. Jeg har putta'n i en søppelsekk, og er sinnsykt frista til å hive den i søppelbøtta som jeg deler med naboen.

Kan jeg gjøre det med god samvittighet, eller må den kjøres på søppelfyllinga!? (har jo ikke bil!!!)

Fortsetter under...

Tror du helst skal levere inn sånt ja. Elektriske forretninger som fører tilsvarende produkter plikter å ta imot. Det gjelder i alle fall for større saker, som vaskemaskin osv. Ser ingen grunn til at ikke samme skal gjelde for støvsugere.

Gjest Lulabay

Her i min kommune regnes elektriske artikler som spesialavfall. (tror det er likt over hele landet) Hvis du vil ha god samvittighet, så frakter du den til søppelfyllinga, eller leverer den inn til en elektrisk foretning. De er nemlig pliktig til å ta den i mot. Ofte har de en container stående utenfor butikken.

Du skal levere den inn som spesialavfall på mottaket av søppel og det fine med det er at det ikke koster deg noe som helst, bortsett fra bensin til frakten da. Med andre ord lite å gjøre seg til kjeltring for.

Det koster faktisk 20 kroner, som er minsteprisen. Prisen går etter vekt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...