Gå til innhold

Fritid...

Anbefalte innlegg

Gjest suseguri

Sønnen min på ni har ADD, og er hypoaktiv (det motsatte av hyper). Jeg føler at han trenger å ha en eller annen aktivitet å holde på med på fritiden, men hva?? Han hater fotball, og konkurransepreget idrett generelt.

Er det andre som har ADD-barn som har aktiviteter å foreslå? Hva holder deres barn på med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94256-fritid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min stesønn (15år) har ADHD og har prøvd litt forskj. aktiviteter uten at det har fenget noe særlig.

Plutselig høsten for 1,5 år siden bestemte han seg at Tae-kwondo, det hadde han fryktelig lyst å prøve.

Han visste ingenting om sporten på forhånd.

Det ble virkelig suksess!

Han stortrives med dette.

Han har fått bedre kontroll på sinne og humøret, er mye roligere i kroppen og selvfølelsen som var på bånn er blitt ganske bra. Han er også blitt mer sosial, og flinkere til å prate med folk.

I tillegg til treninger, sommerleir, o.l. har de ganske ofte sosialt samvær.

Pizzakvelder, spillekveld, bowling m.m.

Klubben han er med i er veldig opptatt av et godt miljø, og arrangementer er ofte for alle aldersgruppene sammen.

De fleste har vel slike "prøve-treninger" sånn at din sønn kan få prøve seg. Mange av disse klubbene har også nettsider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94256-fritid/#findComment-525645
Del på andre sider

Gjest suseguri

Min stesønn (15år) har ADHD og har prøvd litt forskj. aktiviteter uten at det har fenget noe særlig.

Plutselig høsten for 1,5 år siden bestemte han seg at Tae-kwondo, det hadde han fryktelig lyst å prøve.

Han visste ingenting om sporten på forhånd.

Det ble virkelig suksess!

Han stortrives med dette.

Han har fått bedre kontroll på sinne og humøret, er mye roligere i kroppen og selvfølelsen som var på bånn er blitt ganske bra. Han er også blitt mer sosial, og flinkere til å prate med folk.

I tillegg til treninger, sommerleir, o.l. har de ganske ofte sosialt samvær.

Pizzakvelder, spillekveld, bowling m.m.

Klubben han er med i er veldig opptatt av et godt miljø, og arrangementer er ofte for alle aldersgruppene sammen.

De fleste har vel slike "prøve-treninger" sånn at din sønn kan få prøve seg. Mange av disse klubbene har også nettsider.

Heisann.

Sønnen min prøvde tae-kwon do nesten et år, men trivdes ikke med det. Blant annet følte han graderinger som en belastning. han fikk ikke med seg beskjeder som ble gitt og måtte ofte basere seg på hva han så de andre gjorde. Nå er jo han som sagt ikke hyper, og har heldigvis ikke mye sinne å hanskes med...

Det største problemet med aktiviteter er det at han leser sosiale settinger litt dårlig, og er så innmari nærtagende. Alt av kommentarer tar han til seg, og det skal så lite til før han føler at han blir mobbet.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94256-fritid/#findComment-525653
Del på andre sider

Har sønnen din støttekontakt? Hvorvidt det er noen løsning vet jeg ikke, men kanskje en ung gutt kunne være behjelpelig å finne gode aktivieter i nærmiljøet deres.

Ellers har jeg erfaring med at speider ofte er ok for både de "passive" og de hyperaktive barna. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94256-fritid/#findComment-529624
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...