Gå til innhold

Fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest AH 26+5

Venter tvillinger i slutten av mai. Har hatt to jobber så jeg har tjent opp retten til fødselspenger. Men så mye regler om ditt å datt når det gjelder permisjonen! Vil så gjerne la den strekke lengst mulig ut før jeg må begynne å jobbe igjen..Vet noen om hvordan jeg kan gjøre det?

Må starte perm 3 uker før fødsel har jeg forstått, så skal far ha 4 uker, da tenkte jeg å ta ut ferien min...er d lurt?

Lurer også på en annen ting...kan jeg søke perm uten lønn når tvillingene blir ett år fra den ene jobben og bare jobbe i den andre lille jobben min? Hvis ikke vil jeg få tilsammen 140% stilling noe som er vel mye i begynnelsen når man har tvillinger....derfor tenkte å bare jobbe litt andre året..

Ble mye dette men håper noen kunne ha hjelpet meg med å finne ut hva som er best å gjøre..

Takker på forhånd for alle svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94274-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei . Har selv tvilling-gutter som nå er rukket å bli 6 mnd straks . Når du får tvillinger har du 5 uker ekstra permisjon på 100% (7 uker hvis du velger 80%) Disse ukene kan fordeles mellom mor og far som dere selv ønsker , kan også taes av mor eller far samtidlig som den andre har sin perm .

Selv gjorde vi følgende: Jeg tok ut 80% . får da 52 uker ..minus de tre ukene en må ta før fødsel = 49 uker . Far har 2 uker etter fødsel pluss at han tok ut 5 av de ekstra 7 ukene slik at vi ble to hjemme den første tiden (ANBEFALES.. :-) ) Dvs at jeg har da 49 + 2 uker = 51 . I tillegg tar jeg ut ferie + overført ferie fra i fjor 51 +10 = totalt 61 uker . Her skal far ha 4 uker slik at totalen blir 57 uker . Han tar ut sine uker mens jeg tar ut ferien slik at vi får hele sommeren fri begge to, uten at økonomien lider for det.

Du har rett til å ta ut ulønnet permisjon 1 år pr barn . Nb : søk i god tid. Men om du kan arbeide den lille stillingen din blir opp til din hovedarbeidsgiver å avgjøre, så der får du ta en prat med sjefen din . Stort sett vil dette være greit.

Kos deg med ungene , det er ikke så ille å ha to bare en legger ting til rette . Det er den første tiden som er litt tøff , derfor var det godt å være to da . Da er det jo bare mat . stell og soving det går ut på + de har ikke lært seg å vente på tur enda :-)Nå er det moro , de leker seg og har virkelig glede av hverandre når de ligger på gulvet og plundrer . Lykke til ..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94274-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-525854
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...