Gjest AH 26+5 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Venter tvillinger i slutten av mai. Har hatt to jobber så jeg har tjent opp retten til fødselspenger. Men så mye regler om ditt å datt når det gjelder permisjonen! Vil så gjerne la den strekke lengst mulig ut før jeg må begynne å jobbe igjen..Vet noen om hvordan jeg kan gjøre det? Må starte perm 3 uker før fødsel har jeg forstått, så skal far ha 4 uker, da tenkte jeg å ta ut ferien min...er d lurt? Lurer også på en annen ting...kan jeg søke perm uten lønn når tvillingene blir ett år fra den ene jobben og bare jobbe i den andre lille jobben min? Hvis ikke vil jeg få tilsammen 140% stilling noe som er vel mye i begynnelsen når man har tvillinger....derfor tenkte å bare jobbe litt andre året.. Ble mye dette men håper noen kunne ha hjelpet meg med å finne ut hva som er best å gjøre.. Takker på forhånd for alle svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94274-f%C3%B8dselspermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
chanti Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei . Har selv tvilling-gutter som nå er rukket å bli 6 mnd straks . Når du får tvillinger har du 5 uker ekstra permisjon på 100% (7 uker hvis du velger 80%) Disse ukene kan fordeles mellom mor og far som dere selv ønsker , kan også taes av mor eller far samtidlig som den andre har sin perm . Selv gjorde vi følgende: Jeg tok ut 80% . får da 52 uker ..minus de tre ukene en må ta før fødsel = 49 uker . Far har 2 uker etter fødsel pluss at han tok ut 5 av de ekstra 7 ukene slik at vi ble to hjemme den første tiden (ANBEFALES.. :-) ) Dvs at jeg har da 49 + 2 uker = 51 . I tillegg tar jeg ut ferie + overført ferie fra i fjor 51 +10 = totalt 61 uker . Her skal far ha 4 uker slik at totalen blir 57 uker . Han tar ut sine uker mens jeg tar ut ferien slik at vi får hele sommeren fri begge to, uten at økonomien lider for det. Du har rett til å ta ut ulønnet permisjon 1 år pr barn . Nb : søk i god tid. Men om du kan arbeide den lille stillingen din blir opp til din hovedarbeidsgiver å avgjøre, så der får du ta en prat med sjefen din . Stort sett vil dette være greit. Kos deg med ungene , det er ikke så ille å ha to bare en legger ting til rette . Det er den første tiden som er litt tøff , derfor var det godt å være to da . Da er det jo bare mat . stell og soving det går ut på + de har ikke lært seg å vente på tur enda :-)Nå er det moro , de leker seg og har virkelig glede av hverandre når de ligger på gulvet og plundrer . Lykke til .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94274-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-525854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.