Gå til innhold

Godkjenning her også!

Anbefalte innlegg

Hurra!!! Idag kom brevet i posten om at vi er godkjent for et barn fra Colombia. Det var en måned før vi trodde, selv om vi fikk et ørlite håp om at det skulle gå fortere etter gladnyheten fra valmue igår. Nå har det tatt mindre enn tre måneder å bli godkjent! Papirene våre ble sendt 25.november.

Det eneste skåret i gleden, er at vi er godkjent for et barn på 4 år. Fra BUFA ble vi godkjent for barn fra 0-4 år, dvs. opp til 4 år. Vi lurer derfor på om det er 0-4 ICBF mener eller om vi helt sikkert vil få en på 4? Vi er 38 og 39 år og derfor forberedt på et litt større barn, men en 4-åring er litt større enn vi hadde tenkt... Vi får ringe Adopsjonsforum på mandag å høre.

Lykke til dere andre også, nå satser vi på at glameldingene fra Colombia fortsetter å strømme på!!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94288-godkjenning-her-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt : Gratulerer med godkjenningen :o)

Selv om ICBF har godkjent dere for et barn på 4 år, er det slett ikke sikkert det blir en 4-åring. Selv ble vi godkjente 2-4 år i Colombia, og fikk tildelt en liten pjokk på bare 10 mnd.14 dager etter godkjennelsen!

Jeg tror de prøver mer å matche riktig barn til riktig familie, enn å holde seg innenfor aldersgodkjenningen de har gitt. Det er i allefall mitt inntrykk.

Lykke til med siste innspurt :o)

Fyren1365380423

Hei..jeg er ikke stamgjest her på "linja"...men papirene våre ble sendt på nyåret nå..så det er spennende å lese om ventetider ol. Må bare fortelle at vi i -01 blei godkjennt for et barn 2-3 år i ICBF...men fikk tildeling på vår lille gutt bare 8.mnd gammel....så...som de sa til meg på AF..ikke ta det så veldig høytidelig...

Well..vi er klar for nr.to...og venter med enda større glede enn forrige gang...forde vi vet at det er bare såååå bra!!

Klem og lykke til

Fyren1365380423

Først av alt : Gratulerer med godkjenningen :o)

Selv om ICBF har godkjent dere for et barn på 4 år, er det slett ikke sikkert det blir en 4-åring. Selv ble vi godkjente 2-4 år i Colombia, og fikk tildelt en liten pjokk på bare 10 mnd.14 dager etter godkjennelsen!

Jeg tror de prøver mer å matche riktig barn til riktig familie, enn å holde seg innenfor aldersgodkjenningen de har gitt. Det er i allefall mitt inntrykk.

Lykke til med siste innspurt :o)

Hei på deg ja...samme erfaring har vi! Vi henta i mai-01 en gutt på 8.mnd og var godkjennt for 2-3 år!

Nå er han2 1/2 og nye papirer ble sendt Colombia i jan/febr.YYYESSS!!

Annonse

Gratulerer så mye med godkjenningen fra ICBF! Nå ser det ut som om de virkelig har fått farten opp, og det er jo fantastiske nyheter! Håper de er like raske også i de videre "leddene". Vi fikk vår godkjenning for ca 14 dager siden. Denne gangen er vi godkjent for et barn 2 år yngre enn vår lille colombia-prins på 3 år. Sist gang (i 2000) stod det i godkjenningen et barn på 1 år. Iflg. AF betydde dette et barn på opptil 1 år. Antagelig er deres godkjenning for et barn opptil 4 år, og ikke for et barn på akkurat 4 år. Spennende blir det i alle fall å følge med dere.

Nå er vi jo veldig mange som ligger helt likt i prosessen - tenk så hyggelig om noen av oss får reise på tur sammen?!

Klem

gratulerer så mye med godkjenningen!! Så utrolig morra med godkjenningene som har kommet disse 2 dagerne.! Kjenner at det begynner å krible i magen. Vi har hatt papirene i Colombia kun 1 mnd, så jeg bør vel vente i ivertfall 2 mnd før jeg begynner å håpe!!!!!

Klem fra

Gjest Tobarnmamsen

Gratulerer så mye, Aagot. Jeg antar at godkjenningen betyr et barn opptil 4 år. Men jeg skjønner godt du ønsker å ta en tlf til AF allikevel. Kanskje de kan bekrefte det? Og som du skjønner av de andre; alderen som er antydet på dette brevet kan si noe helt annet enn alderen på barnet som til syvende og sist blir tildelt dere.

Lykke til, moro at det ser ut til å gå ganske så fort hos ICBF.

Hei Aagot!

Gratulerer så veldig mye med godkjenningen! Nå begynner det å gå unna her.

Ang. det med alder, så er vi 32 og 37 år og ble godkjennte for barn fra 2-3 år(=24-47mndr). Det kan i praksis si at h*n kan være nesten fire år. For å feire godkj., kj¢pte vi en jakke i str. 4 år! Just in case. :-)

Lykke til videre og kanskje treffes vi i Colombia?!?

Klem fra

Gratulerer!! Hvis jeg husker riktig så var det du som stod på venteliste hos AF for å få sendt søknad til Cran men måtte bytte til ICBF. Ekstra kjekt ar du endelig får den etterlengtede godkjenningen.

Dere får det barnet som er perfekt for dere uavhengig alder. Da vi fikk vårt første barn i 2000 var vi godkjent for 0 -12 mnd, men fikk et barn på 2 år. Vi var da 28 og 29 år.

Vi fikk også beskjed av Lilliana i Bogota at i Colombia så er det vanlig med ett år mellom søsken og at det dermed ikke var sikkert at det neste barnet ville være minst to år yngre enn det første, selv om den norske godkjenningen sier det.

Håper melding om distrikt kommer snart!

Annonse

Hurra! Gratulerer med godkjenningen! Så fint at den kom før dere hadde beregnet!

For å si det slik, så har ICBF et MEGET avslappet forhold til det med alder på godkjenningen kontra alder på barnet man til slutt får tildelt. Det er utallige eksempler på til dels store avvik mellom det som står på godkjenningen og den alder som barnet har. Ikke er det noe system på aldersgruppene heller. Noen får godkjenning på en bestemt alder, sånn som dere, og noen får på aldersspenn, f.eks 2 -3 år.

Ta gjerne en telefon til AF, men jeg tror sikkert at 4 år betyr opp til 4 år. Jeg kjenner foreldre under 30 som har fått barn over 2 år og foreldre over 40 som har fått barn under 2 år, så her er det store variasjoner.

Til syvende og sist får dere akkurat det barnet som er bestemt for dere.

Det kommer få 4 åringer fra Colombia. Jeg tar herved sjansen og tipper på at dere får et barn i 2 årsalderen! Forøvrig en herlig alder! (Snakker av erfaring)

Lykke til, Aagot, det blir spennende å høre hvilket distrikt dere får.

Kjære, Aagot!

ENDELIG kom gladmeldingen fra deg! Her sitter jeg - en lørdagskveld etter at et vennepar har gått ut døren - og tenker at jeg får ta en titt på DOL. Rekker jo sjelden det nå for tiden :o) Og, der ligger gladmeldingen fra deg! Herlig!!!!!!

Vi møtes jo snart, og da skal du få en ordentlig gratulasjonsklem :o) Kos dere så lenge med gladmeldingen!

Stor klem fra en som gleder seg kjempemye på deres vegne,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...