Gå til innhold

Tilbud om jobb som helsesekretær?

Anbefalte innlegg

Gjest snart i jobb

Har fått to tilbud om jobb som nyutdannet helsesekretær. En på et sykehus (poliklinikk), den andre på et legekontor. Kan noen fortelle meg hva det innebærer og hva som kan være best. Har hørt at det er veldig stressende å jobbe på et legekontor. Kan noen med erfaring uttale seg. Jeg er ikke så veldig glad i stress heller da. Vil jo gjerne jobbe en plass jeg blir å trives. Har også lagt merke til at det er lett å få jobb som helsesekretær. Kan noen gi meg gode råd!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94358-tilbud-om-jobb-som-helsesekret%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet på en poliklinikk og trivdes veldig godt. Arbeidet var variert og og vi skiftet plass hver 14.dag. Jeg synes ikke det var stressende, bortsett fra når jeg så haugene med journaler som bare vokste og aldri tok slutt.

Jeg trodde det skulle være kjempekjedelig å skrive journaler men det likte jeg faktisk veldig godt. Noen leger mumler fælt da og andre, som ikke er norske, kan være vanskelig å forstå men det gikk sport i det.

Men skal du skrive journaler bør du være flink i medisinske uttrykk ellers så bruker du en evighet.

Gjest helsesekretær

På et legekontor jobber du med hele pakka, laboratorie, skiftestue, telefon, arkiv, osv. osv.

På et sykehus har du ikke så variert jobb, ofte på skrivestue eller resepsjon.

For å jobbe på et legekontor må du tåle stress og tøffe tak, mye kjeft å få, syke folk er ofte utålmodig og klarer ikke å se at andre kanskje har større behov for øyeblikkelig hjelp enn de har. Så får en kjeft for alt det gale legene gjør fra pasientene, og for alt det gale pasientene gjør fra legen. Mellom barken og vreden.

Men - hvis man liker utfordringer og høyt tempo er det absolutt morsommere å jobbe på et legekontor.

Gjest snart i jobb

Hvor tok du denne utdannelsen? Går det an å ta den offentlig? Har sett på studiekataloger fra private skoler, men det kostet så mye...

Jeg tok utdannelsen slik: Grunnkurs helse og sosial, så vk1 - helsesevicefag, og til slutt vk2 - helsesekretær. Veldig lærerikt, mye jobbing må du påregne hvis du ønsker god karakter. Du er iallefall sikret jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...