Hugmee Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Tusen takk for alle gratulasjoner! Gledesrusen har nå blitt erstattet med tanker om alt det praktiske som skal ordnes. Og da melder det seg en del spørsmål; Det står at kopier skal notariebekreftes - hvor får en gjort dette? Mannen min er midt mellom to jobber, men har en sluttattest som og sier hva han har i "ventelønn" - kan den fungere som attest fra arbeidsgiver til han får ny jobb? Så det store: bildepresentasjonen - hvor mange bilder,an hva og hvem, og hvordan skal de presenters? Har dere med bilder av alle slektninger eller kun de nærmeste? Trenger vi å få en ny fødselsattest selv om vi fikk orginalen i retur fra BUFA - eller kan denne brukes på nytt? Takk for svar, det er ikke umulig at det kommer flere spørsmål etterhvert :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hei ! Kan jo svare ut fra hva vi gjorde forrige gang i mars 2001. Notarialbekreftelse får du hos sorenskriveren. Ta med både original og kopiene, så ser de på det og stempler. Vi laget to biledpresentasjoner en til DPW (myndighetene) og ett album til barnet. Til DPW laget vi 5-6 ark med bilder av oss selv i ulike situasjoner, med og uten nær familie og venner (ikke type bikini og flaksestoff!), bilde av huset og endel av romene inne. Alle bildene med kort tekst. Nå har jeg forstått det slik at alle rommene skal avbildes. Dette står det veldig godt om i VB instruksjonen som helt sikkert kommer i starten av uka. Barnealbummet var på en 10 - 15 bilder av oss og rom i huset og huset utenfra. På alle bildene prøvde vi å få med en kosebamse vi hadde kjøpt. Av teksten kom det frem at bamsen var barnets. Den tok vi med til Thailand og han kjente den igjen som sin ! I tilegg tok vi med ett bilde av hundene og besteforeldre (tror jeg). Vi bestemte oss for ikke å ha bilde av for mange personer i albumet (trodde det kunne forvirre). Albumet (lite hefte) pyntet vi med fine små klistremerker. Albummet får barnet med seg ved henting. Vedr. din manns jobb vet jeg ikke, vi er i samme situasjon og kommer til å informere bufa til uken i tilfelle de krever tillegsinfo. Ta gjerne kontakt på [email protected] mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-526486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hei ! Kan jo svare ut fra hva vi gjorde forrige gang i mars 2001. Notarialbekreftelse får du hos sorenskriveren. Ta med både original og kopiene, så ser de på det og stempler. Vi laget to biledpresentasjoner en til DPW (myndighetene) og ett album til barnet. Til DPW laget vi 5-6 ark med bilder av oss selv i ulike situasjoner, med og uten nær familie og venner (ikke type bikini og flaksestoff!), bilde av huset og endel av romene inne. Alle bildene med kort tekst. Nå har jeg forstått det slik at alle rommene skal avbildes. Dette står det veldig godt om i VB instruksjonen som helt sikkert kommer i starten av uka. Barnealbummet var på en 10 - 15 bilder av oss og rom i huset og huset utenfra. På alle bildene prøvde vi å få med en kosebamse vi hadde kjøpt. Av teksten kom det frem at bamsen var barnets. Den tok vi med til Thailand og han kjente den igjen som sin ! I tilegg tok vi med ett bilde av hundene og besteforeldre (tror jeg). Vi bestemte oss for ikke å ha bilde av for mange personer i albumet (trodde det kunne forvirre). Albumet (lite hefte) pyntet vi med fine små klistremerker. Albummet får barnet med seg ved henting. Vedr. din manns jobb vet jeg ikke, vi er i samme situasjon og kommer til å informere bufa til uken i tilfelle de krever tillegsinfo. Ta gjerne kontakt på [email protected] mvh Nå skal det være med bilder av huset fra _alle_ sider ute, samt bilder av alle rom inne. Liketil do og bad skal behørig fotograferes. Bare dette blir fort en del sider. Ellers sendte vi ikke bilder til DPW med noen andre enn oss selv og storebror uten at en eller fler av oss var med på bildene. Grillkos med venner eller øvrige familie, bursdagsfeiring osv kan godt være bilder der venner eller andre familiemedlemmer får være med. Men; Dere skal presentere _dere_ som familie, ikke hele slekta. Siden mesteparten av bildene våre er tatt med digitalt kamera lagde jeg bildepresentasjonen vår i MS Publisher og skrev den ut på fotopapir. Siden jeg kunne pynte sidene i programmet ble det skikkelig flott. Albummet til Lillebror hadde bilder på annen hver side. På de øvrige sidene hadde jeg et lite "bilde" med Teddy (bamsen hans) på der Teddy "fortalte" med få ord hva som var på bildet ved siden av. Hadde bilder av både meg, mannen og Storebror sammen med Teddy også. Så skal selvfølgelig Teddy være med for å hente Lillebror hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-526493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Nå skal det være med bilder av huset fra _alle_ sider ute, samt bilder av alle rom inne. Liketil do og bad skal behørig fotograferes. Bare dette blir fort en del sider. Ellers sendte vi ikke bilder til DPW med noen andre enn oss selv og storebror uten at en eller fler av oss var med på bildene. Grillkos med venner eller øvrige familie, bursdagsfeiring osv kan godt være bilder der venner eller andre familiemedlemmer får være med. Men; Dere skal presentere _dere_ som familie, ikke hele slekta. Siden mesteparten av bildene våre er tatt med digitalt kamera lagde jeg bildepresentasjonen vår i MS Publisher og skrev den ut på fotopapir. Siden jeg kunne pynte sidene i programmet ble det skikkelig flott. Albummet til Lillebror hadde bilder på annen hver side. På de øvrige sidene hadde jeg et lite "bilde" med Teddy (bamsen hans) på der Teddy "fortalte" med få ord hva som var på bildet ved siden av. Hadde bilder av både meg, mannen og Storebror sammen med Teddy også. Så skal selvfølgelig Teddy være med for å hente Lillebror hjem. Har dere en teddy også? ;-) Teddy (forøvrig fra Manchester) var avbildet i minimannens album og selvfølgelig med på hentereisen - på tross av sin ganske store størrelse. Nå er det første vi hører om morgenen "Teddyyyyyyyy!!!!!" ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-526718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Har dere en teddy også? ;-) Teddy (forøvrig fra Manchester) var avbildet i minimannens album og selvfølgelig med på hentereisen - på tross av sin ganske store størrelse. Nå er det første vi hører om morgenen "Teddyyyyyyyy!!!!!" ) Jada, en Teddy må til. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-526816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jada, en Teddy må til. ;-) Vi har også album- og koffertteddy!!! Et must for Thailand ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94370-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-526935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.