Gå til innhold

Kan dette kvalifisere for TT?

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg vurderer nå å søke om TT.

Mine problemer er synshemming (ser ca. 10%), diabetes, epilepsi og angst.

Har greit orienteringssyn, men sliter med å kjenne meg igjen/finne riktig buss/trikk/bane når det er mørkt. Er jeg ikke kjent og det er dårlig skiltet må jeg ta drosje. Dessuten tør jeg knapt nok å ferdes alene ute/reise kollektivt alene på kveld/natt, spesielt ikke når det er mørkt. Jeg tar heller drosje. Det er også en risiko for at jeg kan få epilepsianfall eller føling/insulinsjokk (lavt blodsukker), noe som spesielt er skummelt når det er kaldt og lite folk ute.

Lurer på om dette kan være grunner gode nok for å søke om TT?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94374-kan-dette-kvalifisere-for-tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sikkert TT pga synshemmingen. De andre tingene kvalifiserer ikke til TT. Så her er det bare å søke.

Tror både synshemningen og den totale situasjonen (inkl. andre plager) samlet gir godt grunnlag for TT.

TT = TransportTjeneste (for funksjonshemmmede). Ulike regler og ordninger i ulike kommuner (hvis dette ikke er endret de seneste årene), men kort sagt får man (en god del) rimeligere taxi pga manglende mulighet til å benytte offentlig kommunikasjon.

Tror både synshemningen og den totale situasjonen (inkl. andre plager) samlet gir godt grunnlag for TT.

TT = TransportTjeneste (for funksjonshemmmede). Ulike regler og ordninger i ulike kommuner (hvis dette ikke er endret de seneste årene), men kort sagt får man (en god del) rimeligere taxi pga manglende mulighet til å benytte offentlig kommunikasjon.

Det har i Oslo blitt store forandringer i TT-ordningen. Det er stort sett bare blinde og rullestolbrukere som får TT. Andre får avslag fordi de kan bruke offentlig transport med besvær.

Det har i Oslo blitt store forandringer i TT-ordningen. Det er stort sett bare blinde og rullestolbrukere som får TT. Andre får avslag fordi de kan bruke offentlig transport med besvær.

OK. Men jeg kjenner ikke til om Windsong bor i Oslo eller en hvilkensomhelst annen kommune i landet... :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...