Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å få min 6-åring til å lære bokstaver. Han vil gjerne skrive men klarer ikke å huske lydene. Han har nesten ikke lært noen bokstaver på skolen ennå og er litt lei seg for at han ikke kan lese. Det virker som de fleste i klassen kan lese og kunne det før de begynte på skolen.

Nå er min gutt en aktiv liten fyr som ikke har så stor interesse av å sitte stille. Han kan tallene og kan regne litt, noe han heller ikke har lært på skolen. Han er ganske kvikk og lærer fort utenat, de har lært mange dikt og han har ikke problemer der. Men bokstavlydene interesserer han ikke og da blir det vanskelig å lese. Har prøvd å forklare ham at han må kunne dem for å lese men hvis vi prøver å sette oss ned med det er han sliten og vil ikke.

Noen forslag her?

Det er greit at de ikke skal lære å lese før i annen klasse men problemet er som sagt at de andre kan det og de får lekser deretter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94454-skolestart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med læreren om dette?

Ellers kan du lese for han, synge...?

Er det noen spennende nettsider for barn hvor det lønner seg å kunne lese litt?

Eventuelt kan du lage et opplegg i samarbeid med skolen hvor du belønner ham for å øve på å lese sammen med deg.

(Hver gang han leser med deg får han et klistremerke på en plakat og når han har 5 klistremerker får han en belønning?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94454-skolestart/#findComment-526931
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...