Gå til innhold

Naboen vil vi skal kutte treet vårt..

Anbefalte innlegg

Vi har en bjørk i hagen vår, og den er ganske stor. Det var jo litt av vitsen, den gir oss litt skygge både for innsyn og sol. Så har vi en "nabo" som mener vi skal kutte ned denne bjørka. Naboen bor over veien for oss, og eiendommen deres ligger mye høyere enn vår. Treet vårt skygger litt for utsikten deres (over til vår terasse!!), men ikke for sola (ligger i gal retning). Kan de kreve at vi hogger/kutter treet vårt? Vi har ikke særlig lyst til det. Er det noen som vet hva slags regler som finnes for sånt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94475-naboen-vil-vi-skal-kutte-treet-v%C3%A5rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk å få dialog med naboen, dette kan raskt utvikle seg til en nabokrangel. Kan dere kutte av toppen på den da? Den blir jo ikke fullt så pen, men den vokser ganske raskt ut nye grener på siden som strekker seg opp igjen, så toppen ikke blir så stygg.

Minner meg om bjørka vår (RIP). Den sto omtrent midt i grensen mellom 4 tomter, men altså innenfor vår tomtegrense. Så kom en nabo og lurte på om vi kunne sage den ned for den skygget for sola for dem. Greit nok, den gjorde det og vi fant ut at dersom vi hadde vært i naboens situasjon så hadde vi satt stor pris på om de hadde gitt oss mere sol. Så vi sa ja, _du_ må bare sage ned treet. Men det det endte med var at gubben + de andre to nabogubbene gjorde hele jobben mens han som hadde bedt om at treet ble fjernet bare sto og så på... Litt uhøflig synes jeg faktisk, han kunne i det minste ha hjulpet til litt da, det var et diiiigert tre!

Annonse

Minner meg om bjørka vår (RIP). Den sto omtrent midt i grensen mellom 4 tomter, men altså innenfor vår tomtegrense. Så kom en nabo og lurte på om vi kunne sage den ned for den skygget for sola for dem. Greit nok, den gjorde det og vi fant ut at dersom vi hadde vært i naboens situasjon så hadde vi satt stor pris på om de hadde gitt oss mere sol. Så vi sa ja, _du_ må bare sage ned treet. Men det det endte med var at gubben + de andre to nabogubbene gjorde hele jobben mens han som hadde bedt om at treet ble fjernet bare sto og så på... Litt uhøflig synes jeg faktisk, han kunne i det minste ha hjulpet til litt da, det var et diiiigert tre!

For en frekk og sleip fyr! :-) Må nesten le. Her ber han om å få et tre fjernet, også løfter'n ikke en finger for å gjøre noe sjøl! *fnys*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...