prikken Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Hei. Er nå 5 dager fra termin, med mitt tredje barn. Pratet litt med jordmor på siste kontroll, ang. problemer med melkeproduksjonen. Ved siste fødsel og barselstid, så hadde jeg ikke den vanlige melkesprengen. som en bruker å få, og i min uvitenhet så trodde jeg det kom av at gutten hele tiden sugde så mye at jeg var konstant tom. Fikk nå høre at ved små rester av morkake i livmoren, så kan hormonene til igangsettelse av melkeproduksjonen, bli hindret. Men jeg hadde ikke spesiellt lang renselse, eller følte at det var noe igjen i livmoren, etter forrige fødsel. Det jeg lurer på, er hva akupunkturen gjør, for å hjelpe på melkeproduksjonen?? Hva slags effekt har den?? Jordmor lovte meg nemlig akupunkturbehandling på sykehuset, for å hjelpe kroppen i gang med produksjonen. Håper nemlig på å få amme lenger enn 6 uker denne gangen. mvh anja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9453-akupunkturhjelp-for-melkeproduksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
prikken Skrevet 13. november 2000 Forfatter Del Skrevet 13. november 2000 Hei. Er nå 5 dager fra termin, med mitt tredje barn. Pratet litt med jordmor på siste kontroll, ang. problemer med melkeproduksjonen. Ved siste fødsel og barselstid, så hadde jeg ikke den vanlige melkesprengen. som en bruker å få, og i min uvitenhet så trodde jeg det kom av at gutten hele tiden sugde så mye at jeg var konstant tom. Fikk nå høre at ved små rester av morkake i livmoren, så kan hormonene til igangsettelse av melkeproduksjonen, bli hindret. Men jeg hadde ikke spesiellt lang renselse, eller følte at det var noe igjen i livmoren, etter forrige fødsel. Det jeg lurer på, er hva akupunkturen gjør, for å hjelpe på melkeproduksjonen?? Hva slags effekt har den?? Jordmor lovte meg nemlig akupunkturbehandling på sykehuset, for å hjelpe kroppen i gang med produksjonen. Håper nemlig på å få amme lenger enn 6 uker denne gangen. mvh anja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9453-akupunkturhjelp-for-melkeproduksjon/#findComment-50699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Kjære prikken. Prøv å få lagt barnet til brystet så snart det er rede til å suge etter fødsel. Tilby brystet ofte og få hjelp til å vurdere om barnet suger effektivt og ikke bare ligger med brystet i munnen uten å suge. Barnet skal ha et stort gap med mye bryst inne i munnen og kjevene skal bevege seg og etterhvert som melken kommer skal du høre at barnet svelger og at brystet blir mykere etter amming. Om dette ikke er nok så kan du kontakte en som har erfaring med akupunktur og å stimulere melkeproduksjonen. J eg har hatt kontakt med mange mødre som har hatt god effekt av dette. Det er absolutt noe å prøve om du denne gangen får problemer, men det er viktig at også hele ammesituasjonen blir vurdert slik at eventuelt andre årsaker til lite melk også kan rettes opp. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9453-akupunkturhjelp-for-melkeproduksjon/#findComment-43888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Kjære prikken. Prøv å få lagt barnet til brystet så snart det er rede til å suge etter fødsel. Tilby brystet ofte og få hjelp til å vurdere om barnet suger effektivt og ikke bare ligger med brystet i munnen uten å suge. Barnet skal ha et stort gap med mye bryst inne i munnen og kjevene skal bevege seg og etterhvert som melken kommer skal du høre at barnet svelger og at brystet blir mykere etter amming. Om dette ikke er nok så kan du kontakte en som har erfaring med akupunktur og å stimulere melkeproduksjonen. J eg har hatt kontakt med mange mødre som har hatt god effekt av dette. Det er absolutt noe å prøve om du denne gangen får problemer, men det er viktig at også hele ammesituasjonen blir vurdert slik at eventuelt andre årsaker til lite melk også kan rettes opp. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9453-akupunkturhjelp-for-melkeproduksjon/#findComment-50764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.