Gå til innhold

trygderettigheter ved sengevæting?

Anbefalte innlegg

barelurerlitt

Hei! Har to gutter på 10 og 15 år som begge tisser om natten - masse.

Det er mye skifting på senger, kladder,bleier, vasking osv. Nå lurer jeg på hvilke trygderettigheter man har. Blåresept? Grunnstønad evt. utvidet? Hjelpestønad.

Har ikke fått noe skikkelig info. noen steder. Bruker mye tid,krefter og ikke minst penger på dette. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94604-trygderettigheter-ved-sengev%C3%A6ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Du kan søke både grunn og hjelpestønad . Send søknad på begge barna, hver sine søknader. Du må også kontakte lege for å få blåresept på nattbleier ,kladder og sengeplast. Det du ikke får dekt av utgifter via grunnstønad, kan du skrive av på skatten under post 3.5.5. Få en lege-erklæring til barna når du er til lege . Skriv av bleier ,madrasses ,extra sengetøyvask+ strøm , vaskemidler , storslitasje på dyner ,laken natt-tøy mm, ev annet som er en direkte følge av dine barns natt-væting. Trygdekontoret skal være behjelpelig ,ved søknadene . til hjelpestønad få med alt av ekstra tid som blir brukt pluss alle hensyn og bekymringer ved feks overnatting utenfor hjemmet ( eller mangel på dette pga problematikken ) all tid pga ekstra planlegging , pakking , m.m.alle ulempene dette medfører og hvilke følger dette får for dere som familie . Det kan være at en føler at en utleverer barna i en slik søknad og at en "klager over de , men husk at det er faktisk reelt i en familie med barn som har ekstra ballast. Selv har jeg gutt med adhd og det falt nok noen tunge tanker når jeg skrev søknad for han , men slik er det bare . Lykke til med runden hos det såkalte hjelpeapparatet.. Spør også om det kan være grunnlag for tilbakevisende kraft mht søknad eller trekk av på skatten . Dette kan være gjeldende hvis du har vært i berøring med apparatet uten at de har opplyst om dine mulige rettigheter for disse punktene.Er det noe du lurer på mht hva jeg har skrevet så legg inn nye sp.mål her så skal jeg stikke igjen . Skriver litt rotete jeg da sjø.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...