ctrl Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hei! Jeg vet det blir anbefalt amming i minst ett år i Norge. Men nå blir det mindre og mindre med oss her i huset. Småen er snart 8 mnd og tar flasken med tillegg og koser seg med den. Han blir fortsatt ammet 1-3 ganger i døgnet, men melkemengden er ikke som den en gang var. Han spiser grøt to ganger daglig, middag og frukt. Mamma har ikke sovet en hel natt siden fødsel, dette tærer på både psyke og fysikk, spesielt når også storebror er hjemme sammen med oss. Blir ikke mye avslapping på dagtid sammen med minsten.Vi holder på med nattavvenning nå, så denne biten blir forhåpentligvis bedre om kun kort tid. Men melkeprod. går nok ytterligere ned. Og jeg tror ikke det blir noen innsats for å få den opp igjen. I tillegg har han snev av at han ikke er interessert i puppen på dagtid. Ettersom jeg leser så er dette vanlig og vil gi seg. Så er det slik hvis man bor i Norge og er noenlunde opplyst; man får skyldfølelse hvis man har lyst til å slutte å amme! Jeg tør iallefall ikke si det på helsestasjonen. Amming er kjempebra for barnet og jeg er absolutt FOR amming! Men når man som jeg føler det går på stumpene løs synes jeg man kan legge inn årene og være fornøyd med at man har gjort en god innsats. Og som mange sansynligvis har gjennomskuet skriver jeg dette innlegget delvis for å lette egen samvittighet fordi jeg kjenner at jeg har lyst til å gi meg nå. Vi har hatt våre kosestunder, men jeg kommer ikke til å savne den biten. Personlig synes jeg amming er noe oppskrytt. Jeg tar gjerne imot både kritikk og støtte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94710-ammeslutt-uten-d%C3%A5rlig-samvittighet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest licke Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet. Jeg er også for amming, det er jo det beste for barnet. Men det er provoserende når mange "eksperter" påstår at alle som ønsker å amme kan amme. Dette er ikke sant. Mange strever våldsomt og får ekstremt dårlig samvittighet når de ikke lykkes. Dette er fordi vi har slike idealer her i Norge... Jeg synes at man skal prøve og gjøre sitt beste. Hvis det ikke går bra, slutt og stress med ammingen. Det er slitsomt nok som det er med så små barn. Det er nok bedre for barnet å ha en glad mor som ikke ammer enn en stresset og utkjørt mor som ammer til trass for at hun ikke trives med det. Bruk sunt fornuft og gjør det du selv tror er best for deg og ditt barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94710-ammeslutt-uten-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-528720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hva skal du ha melkeproduksjonen opp for i den alderen? Så lenge han krever litt, vil den ha litt. Og dette litt vil ha samme mengde antistoffer som om det skulle være mye. Denne mengden er konstant. Så om du ammer 1-2 ganger i døgnet så er det fabelaktig det, i den alderen. Melkemengde skal en ikke bekymre seg om etter ungen har begynt å få fast føde mener nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94710-ammeslutt-uten-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-528789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg er nesten i samme situasjon som deg, men vesla mi er bare 6 mnd (snart). Jeg savner å få sove mer enn 3 timer i strekk, som er maks av det jeg får sove, da hun får mat 3-4 ganger i løpet av natten. Har også ei større jente hjemme. Hvor mange nattmåltid gir du? Hvordan klarer du å venne av om natten? Skulle gjerne fått noen råd av deg helst uten for mye skriking!! Selv ser jeg for meg at jeg må reise vekk og pappaen ta babyen, men ikke la henne skrike, men bære, trøste evt. tilby vann. Dette funket ihvertfall for storesøster da hun var 8 mnd. Har ikke lyst å amme 1 år som jeg gjorde sist gang. Men dersom jeg hadde fått sove om nettene, så hadde det ikke vært SÅ ille. Men føler jo det samme som deg, tenkte nettopp at jeg ikke tør si det på helsestasjonen og får litt dårlig samvittighet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94710-ammeslutt-uten-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-533052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.