Gå til innhold

har hun snev av adhd?

Anbefalte innlegg

mye å undre på

jeg har en datter som nå er 7 år.

hun er ukonsentret på skolen og kan få et veldig sinne om ikke ting går henes vei.

hun er konsentrert på ting hun liker.pusslespill data og tegning.

når jeg skal gi beskjeder til henne kan hun fare opp før jeg har rukket og si alt siden hun da har dannet seg resten av set i hodet sitt.

Hun har tale vanker og snakker nå som et barn på ca 5 år.

hun både tisser og bæsjer på seg.encoprese og enurese.

hin har i tillegg lære vansker på flere områder..de regner med dyseleksi og en lære vanske til som gjør at hvis det blir gitt beskjede i store grupper klarer ikke hjerner hennes å stoke om ordene riktig og hun hører da en haug av babbel.

jeg har flere søsken barn og en bror som lider av dette,samt at da jeg gikk på skolen hadde jeg oxo et enormt sinne og(som nå er roet ned)og var veldig ukonsentrert. det ble aldri tatt test på meg om dette.

vi er inne i bup ig ppt og begge avfeier problemet samt at lærer sa at hun trodde heller ikke dette på tross av alle henes problemer og sinne utbrudd.

hun er ikke av den overaktive typen så der stemmer det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94919-har-hun-snev-av-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var jeg deg ville jeg nok tatt kontakt med ppt for en prat for det er nok noe jenta di sliter med . Skal hun få hjelp til sine problemer så er det nok best å få kverna i gang . Ring ppt og få en time hvor du alene , eller i lag med far , tar en prat om deres bekymringer. Snakk også med læreren for å få en oversikt over skolehverdagen hennes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94919-har-hun-snev-av-adhd/#findComment-533746
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest studena

Var jeg deg ville jeg nok tatt kontakt med ppt for en prat for det er nok noe jenta di sliter med . Skal hun få hjelp til sine problemer så er det nok best å få kverna i gang . Ring ppt og få en time hvor du alene , eller i lag med far , tar en prat om deres bekymringer. Snakk også med læreren for å få en oversikt over skolehverdagen hennes.

Problemene du beskriver, er slike som ofte går i arv, eller opptrer i familier. Ikke gi deg, be om en skikkelig utredning. Det virker på meg som om du også sliter med norsken, og du hadde også raseriutbrudd som liten. Jeg synes det er rart ppt og andre ikke ser sammenhengene her. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94919-har-hun-snev-av-adhd/#findComment-591033
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...