Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For oss som har adoptert fra land med lang ventetid fra tildeling til hentereise, så har det tidligere vært slik at vi fikk etterbetalt barnetrygd fra måneden etter tildeling.Dette har utgjort en god del penger for oss som har ventet fra 6-10 måneder, før vi kunne reise og hente barnet vårt. Dette er det nå dessverre slutt på. Fikk bekreftet dette fra Linda hos VB i dag.

Det hjalp ikke akkurat på humøret mitt siden det ikke ser ut til at det blir noen reisebeskjed på oss denne gangen heller:-( Vi har nå ventet 7 mnd, og så er det hele 14 dager til man kan krysse fingrene (og alt annet) igjen.Og siden ventetid fra reisebeskjed til henting nå ligger på 4 uker så er vi allerede oppe i 8 mnd venting. Ja, ja... den som venter på noe godt....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95049-adopsjon-og-barnetrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, lille venn!

Hørte rykter om dette rett før vi reiste i november også, men vi rakk tydeligvis akkurat å ikke bli rammet av disse nye bestemmelsene. Vet det er masse forskjellige meninger om temaet, men når man har regnet med disse pengemne, er det jammen _kjedelig_ å ikke få dem.

Likevel, barnet dere venter på er det viktigste, og nå må dere få reise snart!!!! Dette begynner jo å nærme seg vår ventetid (8 1/2 mnd...). Vet hvordan dere har det nå, og krysser ALT for dere (men, det vet du jo :o)

Stor klem fra en vinterferie-hjemkommende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95049-adopsjon-og-barnetrygd/#findComment-533463
Del på andre sider

Hei Grot! Er dette en endring som gjelder fra 1/1 2003 ? I så fall har nok vi har vært heldige fordi vi valgte å returnere til Norge 28/12. Vi har nemlig nettopp fått etterbetalt barnetrygd for 7 mnd. Vi var ikke klar over denne endringen så det var ikke derfor vi returnerte før nyttår. Har følt meg litt ekstra rik i noen uker nå - men pengene får som vanlig fort ben å gå på her hos oss....Det viktigste er likevel at dere får hente lillegutt snart......er det noe nytt ????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95049-adopsjon-og-barnetrygd/#findComment-533765
Del på andre sider

Hei Grot! Er dette en endring som gjelder fra 1/1 2003 ? I så fall har nok vi har vært heldige fordi vi valgte å returnere til Norge 28/12. Vi har nemlig nettopp fått etterbetalt barnetrygd for 7 mnd. Vi var ikke klar over denne endringen så det var ikke derfor vi returnerte før nyttår. Har følt meg litt ekstra rik i noen uker nå - men pengene får som vanlig fort ben å gå på her hos oss....Det viktigste er likevel at dere får hente lillegutt snart......er det noe nytt ????

leste hele innlegget ditt godt nok. Ser jo at du skriver at det ikke var nyheter denne gangen heller. Huff og huff....nå synes jeg jammen det begynner å bli på tide at dere får reisebeskjed. Vil imidlertid legge til at det slettes ikke er sikkert dere får 4 ukers varsel før reise. Etter hva jeg har forstått er det blitt ganske vanlig å gjøre det slik som for oss; vi fikk først beskjed om at vi skulle ha møte med DPW enten den 4/12 eller 18/12. Etter møtet 2 uker før den 4/12 (altså 20/11) fikk vi beskjed om at vi ikke skulle ha møte den 4/12 og at endelig reisebeskjed for møte 18/12 evnt ville komme etter møtet 4/12. Denne uken var kontaktperson hos VB bortreist så vi slet litt med å få bekreftet endelig reisedato - og fikk altså ikke endelig reisebeskjed før 6/12. Vi ville ha 2 dager i Bangkok før programmet begynte (+ 1 reisedøgn) og reiste nedover 11/12. Det betyr m.a.o. at endelig reisebeskjed kom bare 5 dager før avreise - ganske nervepirrende og litt slitsomt i forhold til arbeidsgiver. Har en kollega som opplevde å få utsatt reisen i høst og klarte dermed ikke helt å stole på oppgitt reisedato før den var bekreftet. Siden jeg vet at dere planlegger ferie før henteprogrammet starter krysser jeg derfor fingrene for at dere får beskjed i god tid, men som sagt... det kan komme på kort varsel også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95049-adopsjon-og-barnetrygd/#findComment-533783
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...