Gå til innhold

Øvre aldersgrense for å få adoptere?

Anbefalte innlegg

Gjest julianne

Hei!

Jeg spør på vegne av et par i familien min som har prøvd å få barn i flere år. Hun er nå 37, han er passert 50. Han har fire barn fra sitt første ekteskap. De har ikke vært til noen utredning for å finne ut om de kan få barn "på egen hånd", men de har nå prøvd i snart fem år og det har ikke skjedd noe enda. De ønsker ikke å forsøke IVF. Er de for gamle til å bli godkjent som adoptivforeldre? Er det evt, ting som kan telle positivt som en "motvekt" til litt for høy alder? Begge er friske og

ressurssterke.

Blir glad for svar, hilsen

Fortsetter under...

http://bufa.no/art/?id=60

På denne lenken kan du lese litt mer. Det står at man ikke bør være over 45 år, men det er jo en individuell vurdering.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å forhøre seg med en av adopsjonsforeningene evt. med BUFA (som til syvende og sist avgjør saken her i Norge)

Hei!

Offisiell politikk i Norge er at ingen av søkerne bør være over 45, men det gjøres unntak så vidt jeg har skjønt. De ser på helheten, og i dette tilfelle vil det nok telle positivt at hun er så mye yngre + at han har erfaring med barn. Jeg ville nok prøvd var jeg dem, men si at de bør forte seg for denne prosessen tar tid!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...