Gå til innhold

Hjemme igjen fra Kina (langt)

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Nå har vi vært hjemme i 6 dager med vår lille solstråle på snart 20 måneder.

Vi har hatt noen deilige, men også slitsomme dager i Kina.

Overtakelsen var rimelig kaotisk. Vi fikk barna på et konferanserom på hotellet. Det var mange barn der som skulle overleveres til andre familier enn oss fem fra VB. Jeg tror det må ha vært opptil 50 personer i rommet.

Vår lille jente hylskrek i 3 timer når vi fikk henne. Hos meg ville hun absolutt ikke være, men pappaen vår sånn nogenlunde grei.

Mammaen og storesøster ble faktisk avvist i 5 dager, dette var tøft!!!!

Vi fikk lov å leke litt med henne og gi henne litt mat, men holde henne fikk bare pappaen lov til. Faktisk så trakk hun seg unna og begynte å gråte bare jeg rørte litt på henne. Må innrømme at jeg var på gråten flere ganger, og jeg lurte på hvordan dette skulle gå når vi kom hjem.

Den femte dagen forsvant dette, nå fikk også jeg lov å holde henne og kose med henne, endelig følte jeg meg som mammaen hennes.

Nå etter å ha hatt henne bare i snart 3 uker, er vi bare helt betatt alle sammen. Hun er en virkelig solstråle. Hun har lært å si noen enkle norske ord allerede, hun løper rundt og roter i alle skuffer og skap, danser etter musikk, synger, babler, ler, kommer og gir oss kos av seg selv. Hun er bare helt herlig.

Men sta som et esel - det er hun. Får hun det ikke som hun vil havner mat, flasker og leker vegg i mellom.

Når hun er trøtt og sliten nå er det bare mammaen som kan trøste. Vi får bare ta tiden til hjelp, hun har tross alt opplevd å bli revet vekk fra sine trygge omgivelser flere ganger i sitt korte liv. Først biologisk mor/far, fostermor og så fra barnehjemmet.

Vi skal ihvertfall gjøre alt vi kan for at hun skal få en trygg og forutsigbar oppvekst hos oss.

Vår herlige datter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95882-hjemme-igjen-fra-kina-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er ikke bare lett når alt er fremmed og nytt. Som forelder får man en slik avmaktsfølelse når man så gjerne vil gjøre alt godt og ingen trøst hjelper. men nå etter 4,5 mnd er det som hun skulle ha vært vår fra 1.dag heldigvis.

Lykke til videre fei!

klem fra

Annonse

ja det er ikke bare lett når alt er fremmed og nytt. Som forelder får man en slik avmaktsfølelse når man så gjerne vil gjøre alt godt og ingen trøst hjelper. men nå etter 4,5 mnd er det som hun skulle ha vært vår fra 1.dag heldigvis.

Lykke til videre fei!

klem fra

Heisann :o)). Fint å høre fra dere !! Kjenner meg innmari igjen i det du skriver om stahet, og om flasker og mat som flagrer veggimellom. Slik var vår lille solstråle i begynnelsen også. Sånn ca. den første måneden hjemme, tenker jeg...

-Vel- sta er hun jo fortsatt, men nå har hun heldigvis sluttet med å dryle saker og ting i gulvet eller i veggen *ler*. Når hun trasser som værst her, tar jeg meg i å håpe at hun får kanalisert denne viljen til noe positivt i fremtiden :o)).

Små kinaputter er i allefall veldig herlige !! :)

Lykke til videre :o))

klem fra

Sitter også her rørt til tårer... Vi har noen måneder igjen før det er vår tur, så jeg skal vel bælje enda mer før vi kommer så langt som deg.

Bare ta tiden til hjelp så skal du se ting ordner seg. Jeg prøver å forberede meg på et lite knøtt som ikke vil ha noe med meg å gjøre, men får vi det tror jeg likevel det blir kjempetøft, fint at du forteller om det.

Lykke til videre.

Hilsener fra

hei fei,

VELKOMMEN hjem med kina-prinsessa!

Det du skriver rørte ved noe i meg - Plutselig var jeg tilbake i Kina - Minnene fra da vi fikk LilleLan - Lyden av gråten hennes da vi fikk henne - Et indre bilde av at hun klamrer seg fast til pappa - Hennes redsel i forhold til meg - Eget følelseskaos - Dagene som gikk - Stadig turde hun mer i forhold til mamma - Ja, nesten hele turen passerer i revy.

Livet nå; utrolig herlig! Vi har snart vært hjemme i 6 mnd = fantastisk som tiden flyr!! Ei lita jente med stor personlighet. En solstråle for hele familien. Hun er alt vi drømte om!

Vet hvordan dere har det. Det er utrolig hvor tilpasningsdyktige disse små er.

Ta vare på tiden - og nyt den!

Lykke til med hverdagen!

klem fra

forelsket colombiamamma

Da vi fikk vår lille datter, skjedde akkurat det samme som med dere. Hun hylte og skrek, sto i bro og ville ikke sitte på mammas fang i det hele tatt! Da jeg ga henne til pappaen roet hun seg ned, og der ble hun i 4 dager. Hos pappaen:-) Han ble jo helt forstyrret, for han hadde aldri trodd at det skulle bli sånn. Han måtte skifte bleie, gi henne mat, legge henne, ja, alt! Jeg fikk lov til å se på lekene hennes og sitte ved siden av henne, men ikke gjøre noen av de tingene som pappa fikk:-) Jeg hadde heldigvis forberedt meg på at dette kunne skje, men man kan vel aldri si at man er helt forberedt likevel. Man lengter etter å bli mamma og pappa, og når en av partene blir skjøvet bort, er det sårt, så klart!

Etter 4 dager fikk prinsessen gjort skikkelig i bleien, og da klarte ikke stakkars pappa mer:o) Da måtte mamma trå til, og under masse protester fra vår datter, fikk jeg vasket stumpen og skiftet ny og ren bleie!

Senere på dagen skulle vi på tur med taxi, og da vi skulle ut av den, ble plutselig mamma den hun ville være sammen med:o)

Så fort kan det snu! Siden har det vært begge to, selv om hun er en skikkelig mammadalt nå:o)

Lykke til, fei!

mvh.

Velkommen hjem fei! Når jeg hører på deg og AAA så må jeg innrømme at det høres travelt ut på rundreise i Kina!

Kan tenke meg det er herlig å komme hjem...

Så en hilsen fra AAA: I dette øyeblikk sitter sjarmtrollet på sengen og sjarmerer sine foreldre. Iflg den stolte nybakte moren er det flaggheising i spisesalen nå når de sjekker ut, - hadde visst noe med sjarmtrollets bordmanerer å gjøre :-)

Annonse

Velkommen hjem fei! Når jeg hører på deg og AAA så må jeg innrømme at det høres travelt ut på rundreise i Kina!

Kan tenke meg det er herlig å komme hjem...

Så en hilsen fra AAA: I dette øyeblikk sitter sjarmtrollet på sengen og sjarmerer sine foreldre. Iflg den stolte nybakte moren er det flaggheising i spisesalen nå når de sjekker ut, - hadde visst noe med sjarmtrollets bordmanerer å gjøre :-)

Hei GIN

Så kjekt å høre at det går bra med AAA også. Venter spent på referater når hun kommer hjem. (håper hun vil dele dette med oss... hun har vært så flink til det tidligere).

Til deg fei, gratulere så mye og velkommen hjem. Jeg sluker hvert eneste ord om hentereiser, selvom de ikke kommer fra Korea :-)

Lykke til

Så fint å høre fra hentereisen deres.

Høres ut som om dere fikk barn på samme måte som oss...

Konferanserommet i 3.etg. på Lake View Hotel i Nanchang har for evig brent seg inn i mitt sinn. Kaos og barnegråt, men akk, så stort øyeblikket var da 6 jenter fikk ny familie!

VB´s medarbeider hadde det vel travelt da hun "delte ut" barn til "family no.1", "family no.2" osv.??? (synes jeg hører henne...)

Vår lille snuppe er bare 13.mnd. men jeg kjenner igjen alt du beskriver om temperament etc.

Å ha sterk vilje er kanskje bare postivt den dagen de skal ut i den store verden?

Kos dere og nyt hver dag,-

tiden går så alt for fort!

(vi har allerede "brukt opp" 3 mnd. av permisjonen...)

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...