Gjest Egoistisk...?? Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Har ikke brukt prevensjon på 4 1/2 år. Ønsket vårt var jo i utgangspunktet å få et egenfødt barn, men etter tre ivf og en operasjon føler jeg at den muligheten er lik null. Vi har nå begynt adopsjonsprosessen, og for meg er dette det eneste rette nå. Er forferdelig plaget av mensen, ujevn syklus, mye humørsvingninger, store blødninger og store smerter. De fjernet en del endometriose under en operasjon jeg hadde for et år tilbake, men tror dette er kommet tilbake. Mitt ønske er nå å begynne på p-piller eller p-sprøyte for å minske plagene mine. Brukte p-piller tidligere, og det var et helt annet liv. Har tatt dette opp med mannen min, men det virker som om han tror at det er en liiiiten mulighet for at vi fortsatt skal kunne bli gravide på egenhånd, selv om han er 100% klar for adopsjonen. Noen andre som har erfaring med det samme? Er det egoistisk av meg å ville begynne med prevensjon igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 heisann, nei, jeg vil ikke si at du er egoistisk som vil begynne med prevensjon. 1) du har store plager med mensen, som helt sikkert vil forbedres ved hjelp av prevensjon. Dette vil sikkert gi deg en bedret 'livskvalitet'. 2) sjansen for å bli gravid er kanskje Et 3dje aspekt som kommer inn i bildet ved avbrytning av adopsjonsprosessen er det økonomiske. Jo lengre dere har kommet i prosessen, desto mer har dere betalt inn - og desto mindre får dere tilbakebetalt (relativt sett). Nå vil jeg ikke tro at pengene betyr noe som helst den dagen man er gravid med sitt barn, men for noen er det kanskje et moment som kan tillegges vekt FØR man står med begge beina midt oppe i en sånn situasjon. Uansett så tror jeg at det viktigste er at dere går 100% for adopsjonen når dere starter på prosessen! At det er DET dere vil. LYKKE TIL med valget! med hilsen ei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-537806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 heisann, nei, jeg vil ikke si at du er egoistisk som vil begynne med prevensjon. 1) du har store plager med mensen, som helt sikkert vil forbedres ved hjelp av prevensjon. Dette vil sikkert gi deg en bedret 'livskvalitet'. 2) sjansen for å bli gravid er kanskje Et 3dje aspekt som kommer inn i bildet ved avbrytning av adopsjonsprosessen er det økonomiske. Jo lengre dere har kommet i prosessen, desto mer har dere betalt inn - og desto mindre får dere tilbakebetalt (relativt sett). Nå vil jeg ikke tro at pengene betyr noe som helst den dagen man er gravid med sitt barn, men for noen er det kanskje et moment som kan tillegges vekt FØR man står med begge beina midt oppe i en sånn situasjon. Uansett så tror jeg at det viktigste er at dere går 100% for adopsjonen når dere starter på prosessen! At det er DET dere vil. LYKKE TIL med valget! med hilsen ei Ja jeg satte faktisk inn spiralen da vi begynte på adopsjonsprosessen. Jeg hadde de samme plagene som deg. Jeg har PCO. Bestemte meg for at jeg ville fjerne livmora p.g.a desse store plagene med blødninger og smerter. I fjor gjorde jeg det.Har fått et helt nytt:-) liv etter denne operasjonen. Så stol på hva du selv føler er rett og prøv å komme til enighet med mannen din. Min mann hadde full forståelse for mine avgjørelser heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-537813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja, jeg bruker prevenson, ene og alene fordi jeg ikke på dette tidspunktet ønsker og bli gravid. (og dessuten, ble lysten borte da redslen for og bli gravid tok overhånd.) Jeg hadde blitt utrolig lei meg om vi på dette tidspunktet i prossesen, måtte satt adopsjonen på vent. Misforstå meg rett, jeg ville gledet meg over min egen graviditet, men sorgen hadde nok også vært der. Så det er nok ikke du som er egoistisk, da er i alle fall jeg deg. God helg fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-537820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja jeg satte faktisk inn spiralen da vi begynte på adopsjonsprosessen. Jeg hadde de samme plagene som deg. Jeg har PCO. Bestemte meg for at jeg ville fjerne livmora p.g.a desse store plagene med blødninger og smerter. I fjor gjorde jeg det.Har fått et helt nytt:-) liv etter denne operasjonen. Så stol på hva du selv føler er rett og prøv å komme til enighet med mannen din. Min mann hadde full forståelse for mine avgjørelser heldigvis. Jeg må bruke hormontabletter mot overgangsalder-plager. Jeg gikk en stund på en type som legen mente gav meg god sjanse til å bli gravid (uten medisin har jeg noen få % sjanse for det), men da fikk jeg mensen en gang i måneden. Jeg ble lei av mensen og da papirene ble sendt til Colombia byttet jeg til en type som ikke gir det Har litt mindre % sjanse for graviditet nå, men ja vi bruker prevensjon i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-537870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Man må jo ikke føde barn selv fordi om man kan, sjangsen for at du blir gravid nettop nå er faktisk ganske stor (sett i forhold til om du hadde samme tilstand og ikke skulle adobtere) Det finnes flere her inne som har prøvd og prøvd å bli gravide uten hell, satt i gang adobsjon og pang, da slappet kroppen av og vedkommende ble gravid. Og mensturasjon og mensturasjonsplager kan være helt grusomme, så eg skjønner deg også eg;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-538156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mathilde - Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Dersom prevensjon kan gi deg mindre plager synes jeg du bare skal sette igang! Dessuten; Vi er eksempler på at mirakler skjer! Selv med våre medisinske diagonoser og mikroskopisk til ingen sjanse for egen graviditet; Jeg er nå 12 uker på vei med en liten knøtt i magen! Kan du gjette hvor lamslåtte vi var?!? Selv om vi er veldig glade for graviditeten, er det veldig rart og vemodig å ikke kunne reise til Colombia for å hente vår lille brunøyde sjarmør nå i vår som vi hadde planlagt, ønsket og drømt om i lang tid... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95926-bruker-dere-prevensjonlitt-utenfor-tema/#findComment-538177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.