Gå til innhold

sommerferie

Anbefalte innlegg

mon1365380357

hei alle sammen

Hva gjør dere som venter tilldeling om 6-8 måneder med sommerferien? På jobb hos meg skal sommerturnusen snart lages så alle har levert inn ferie ønsker unntatt meg!!!

Har tenkt å ta all ferie i forbindelse med hentereisen,men det kan jo drøye så nå er jeg i tvil...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95933-sommerferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myrna

Jeg ville absolutt ha planlagt noe ferie utenom hentereisen, om det skulle drøye med tildelingen. Det gjorde vi i fjor og jeg er veldig glad for det. Vi var forespeilt tildeling innen mai/ juni. Når tildelingen ikke kom før august (kankje dette var et spesielt unntak - ikke bli skremt nå), er jeg veldig glad for at vi hadde en del ferie sammen og ikke "bare" ventet. Særlig pga gutten vår på 5, når jeg nå tenker tilbake hadde vi mye kjekt sammen; fjellturer og en uke bare hjemme sammen. Ved tildelingsreisen fikk jeg noe perm. uten lønn siden jeg ikke hadde så mye ferie igjen da..

Kanskje du kan avtale med arb.giver en slags "flexi"-ordning der du kan ta noe ferie om det ikke blir tildeling øfr sommeren??

Et annet moment er at man bør føle seg opplagt før tildelingsreisen. En hel sommer (for ikke å snakke om et helt år) uten ferie kan være tøft før en slik tøff (om enn gledelig) opplevelse som omsorgsovertakelse er/ kan være.

Uansett prøv å lev så normalt så mulig; alle trenger ferie og fri, særlig når været kan være på det fineste.

Dette ble visst litt rotete, men jeg har ikke tid til å rette på det nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95933-sommerferie/#findComment-537882
Del på andre sider

Hei Mon

våre papirer gikk 20 januar, samtidig med deres papirer ikke sant?!

Vi at det blir Colombiatur i august/september.

Vi har tenkt å bruke 3 feriedager i påsken da vi skal til huset vårt i frankrike, og kanskje det blir en uke i juli der nede også. Men det er usikkert med juliuken da vi ikke vet om vi da har fått tildeling eller om det kommer rett etterpå!!!??? Det er ikke så lett å få inn en som erstatter for meg i en uke da jeg jobber som ergoterapeut på et sykehjem,. så det spiller ingen rolle om jeg bråbestemmer meg.

Så den uken holder jeg åpen. Men det er tror jeg viktig å ha litt tid sammen før man reiser avgårde til Colombia, en ferieuke som av avslapning og kos og ikke stress på jobb..

Jeg har tenkt litt på dette med hentereise og permisjoner.

Skal man ta permisjon eller bruke ferie NÅR vi er i Colombia.

Jeg tror vi kommer til å gjøre det slik:

* søke velferdsperm i 10 dg.

* jeg går ut i permisjon etter disse 10 dagene (om jeg får innvilget de) Mannen min tar feriedager resterende uker.

* Så når min permisjon går ut så tar jeg ferie og mannen min permisjon

Når skal vi søke permisjon??? 3 mnd i forkant?? hva har dere tenkt?

Kanskje vi reiser samtidig til Colombia. Vi ligger så likt som det lar seg gjøre vi to parene!

OK. må avslutte. Ha en god weekend

Hilsen en som driver med

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95933-sommerferie/#findComment-537905
Del på andre sider

Hei mon

Det er vanskelig å se for seg hvordan ting skal være når vi ikke vet noe annet en cirka-tid men jeg vil tro som de andre skriver så vil det være sundt å legge inn noen feriedager sånn at du kan slappe av og være opplagt til du reiser. Jeg var veldig opptatt av å spare alt på nr 1. Det var på samme tid som forventet nå, juli/august men ting rundt vår adopsjon den gangen var ikke "A4-format" slik at vi fikk ikke reist før i nov. Så jeg var ganske sliten av alt. Jeg valgte å starte ferie/permisjon en uke før vi reiste og det var kjempegodt. Være hjemme i ro og fred for å pakke,handle ja alt du gjør før du reiser.

Så planlegg som en helt vanlig sommer og heller ordne en avtale med arbeidsgiver i tilfelle ting endrer seg underveis.

Håper det ordner seg for deg og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95933-sommerferie/#findComment-538018
Del på andre sider

hei mon,

vi hadde våre papirer i Kina og etter hvert visste vi at vi kunne forvente å få tildeling i juli og reise et par mnd. etter tildelingen.

Vi valgte å ta ut 2 ferieuker i juli, for vi visste av erfaring at det er slitsomt å skulle jobbe hele sommeren. Jeg var imidlertid så heldig at jeg hadde 2 ferieuker tilgode fra året før, så jeg brukte ingenting av årets ferien før vi dro på hentereisa.

Vet ikke om du har mulighet til noe avspasering - da kan man jo styre det litt etter været - flexe litt. Det gjorde jeg en sommer vi valgte å ikke ta ut ferie fordi vi skulle bygge på huset om høsten og følte at vi trengte ferien til det. Det fungerte greit, men da må man ha en sånn mulighet på arbeidsplassen.

Uansett; jeg råder dere til å ta litt fri på sommeren, særlig hvis det er litt 'i det blå' når tid tildelingen kommer.

Lykke til!

fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95933-sommerferie/#findComment-538252
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...