Gå til innhold

Så blir det dåp:o)

Anbefalte innlegg

forelsket colombiamamma

Ja, da var det i boks!

Som jeg nevnte tidligere i uken, så vil vår lille datter døpes!

På tirsdag avtalte vi med presten at hun skal døpes allerede på søndag!!

I går var vi til samtale i kirken og vi skulle "øve" på selve dåpsrituale. Rett fra en lang dag i barnehagen til rolige omgivelser i kirken. Ihvertfall var det stille der når vi kom:o) Prinsessen vår var så oppspilt og løpte rundt i alle korridorene som fantes i kirken, hun var inne i skapet hvor prestekjolen/sjalene hang og kravlet opp på fanget til presten! "Hjelp", tenkte jeg:-)

Hun hadde mange spørsmål til presten og han svarte rolig på alle som kom. Ett av dem lød slik: "Koffor e ikkje Jesus her i denne kirken?" Presten svarte: "Åjoda, Jesus er her, men vi kan ikke se ham!""Har du sett Jesus?" spurte han henne. "Ja, eg har sett han, han bor i himmelen og så er han ute i Salhus kirke!"

Vi holdt på å le oss ihjel, for hun er som jeg nevnte sist, veldig opptatt av Jesus (uten at vi har snakket om ham) og da vi var i dåp (i Salhus kirke) til kusinene og fetrene hennes så hang Jesus på korset der. Den kirken hun skal døpes i er ganske ny og de har ikke bilde av eller figur av Jesus, og det har hun lagt merke til! Tydeligvis har hun fått med seg at noen har snakket om Jesus i himmelen også.

Så nå blir det dåp til søndag, og presten forstod at vi ønsket å ha en privat seremoni:o))))

Vi gleder oss!

Ha en fin dag:o)

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95939-s%C3%A5-blir-det-d%C3%A5po/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som minsten vår i dag tidlig:

"Mamma, er Jesus død?"

"ja, han døde på korset, husker du vi snakket om påsken?"

"Å søren mamma, jeg som skulle så gjerne ha sett ham!"

Lykke til med dåpen! Regner med vi får ca. en toåring som skal døpes til høsten så historier/erfaringer mottas med takk!

Klem fra

Annonse

Hei, du!

Dette var skikkelig moro å lese! Det stemmer også godt med egne erfaringer vedr. barn og "dåpsopplæring".

Barn er oftest naturlig åpne for det guddommelige og tar nok mye mer uforbeholdent imot både kunnskap om og impulser fra den åndelige sfæren enn vi voksne gjør.

Jeg har mange ganger tenkt at det nok ikke var uten grunn Jesus sa: - La de små barn komme til meg, og hindre dem ikke...

Syns selv det er forunderlig og berikende å oppleve barnas svært konkrete og uforbeholdne tro på guddommelig nærvær i hverdagen. I deres datters - og våre barns tilfelle - iform av Jesus.

Antar det blir en festlig dåpsdag for dere alle, ønsker dere masse lykke til!

Mange hilsener fra

forelsket colombiamamma

Høres ut som minsten vår i dag tidlig:

"Mamma, er Jesus død?"

"ja, han døde på korset, husker du vi snakket om påsken?"

"Å søren mamma, jeg som skulle så gjerne ha sett ham!"

Lykke til med dåpen! Regner med vi får ca. en toåring som skal døpes til høsten så historier/erfaringer mottas med takk!

Klem fra

Jeg regner med at det blir morsomt på søndag, og jeg gleder meg virkelig nå. Vi skal filme hele seremonien, slik at hun senere får se det:o) Jeg er overbevist om at det blir mange morsomme scener.

Dere skal få en oppdatering når dåpen er over:-)

Ha en fortryllende god helg!

mvh.

Hei til dere,

Hun høres helt herlig ut, den lille virvelvinden av et dåpsbarn.

Dere får ha all mulig LYKKE TIL!

Unger får seg til så mye - jeg har ei god venninne som er prest og hun fortalte at en gang hun skulle holde dåp i Finnmark et sted (et lite sted) Da kom det to barn til kirken (de var vel 4-5 år gamle) en stund før gudstjenesten skulle begynne. De formelig rev opp døra - løp inn - og ropte; "KOR E GUD??!! Vi har hørt at han bor her!"

Da måtte hun le for de var så skrekkelig ivrige på å treffe Gud.

God helg!

hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...