Gå til innhold

Skal, skal ikke...?

Anbefalte innlegg

Kanskje litt tidlig å tenke på dette, men jeg lurte på om noen her har erfaring med å ha foreldre/svigerforeldre med på hentereise? Det er i dette tilfellet snakk om Colombia, og vi er veldig i tvil om hva vi vil...

Vi har et barn fra før, og det hadde sikkert vært godt med avlastning både for henne og oss på turen...men på den annen side så har vi lyst til å dra "alene". Jeg tror det kommer litt an på alder på barnet vi får også. Innbiller meg at hvis barnet er rundt halvannet-to år eller eldre så kan det kanskje bli for mange å forholde seg til? Det er vel her den største bekymringen ligger, at barnet ikke helt vet hvor det "hører hjemme" med tanke på tilknytning? Jeg vet ikke om dette stemmer, bare noen tanker jeg har gjort meg..

Hadde vært flott hvis noen kunne komme med råd :)

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96053-skal-skal-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet i dag

Hei!

Vi har adoptert et barn fra Colombia og svigermor ville gjerne være med på hentereisen. Vi sa dengang at hun heller kunne være med å hente nummer 2. Men vi har bestemt oss for at hun ikke får være med neste gang heller. Jeg synes prosessen i Colombia passer best uten svigerforeldre. Man skal bli kjent med barnet og ikke minst andre adoptivforeldre. Dette synes jeg er lettere uten innblanding fra svigermor. Det er også mye som skal gjøres som ikke andre enn oss bør være med på, overlevering, tilbaketur til ICBF osv.Jeg synes imidlertid det er viktig at lillegutt som skal bli storebror får være mest mulig med på det som skjer, og jeg er ikke redd for at vi ikke skal få tid til ham.Vi var i et distrikt med strenge restriksjoner slik at svigermor ville blitt sittende på hotellet alene når vi var ute på tur. Dere må selvfølgelig velge selv; jeg vet flere som har gode erfaringer med dette, men vi vil altså ikke gå for dette selv om sivgermor er en super dame.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96053-skal-skal-ikke/#findComment-540109
Del på andre sider

Hei!

Vi har adoptert et barn fra Colombia og svigermor ville gjerne være med på hentereisen. Vi sa dengang at hun heller kunne være med å hente nummer 2. Men vi har bestemt oss for at hun ikke får være med neste gang heller. Jeg synes prosessen i Colombia passer best uten svigerforeldre. Man skal bli kjent med barnet og ikke minst andre adoptivforeldre. Dette synes jeg er lettere uten innblanding fra svigermor. Det er også mye som skal gjøres som ikke andre enn oss bør være med på, overlevering, tilbaketur til ICBF osv.Jeg synes imidlertid det er viktig at lillegutt som skal bli storebror får være mest mulig med på det som skjer, og jeg er ikke redd for at vi ikke skal få tid til ham.Vi var i et distrikt med strenge restriksjoner slik at svigermor ville blitt sittende på hotellet alene når vi var ute på tur. Dere må selvfølgelig velge selv; jeg vet flere som har gode erfaringer med dette, men vi vil altså ikke gå for dette selv om sivgermor er en super dame.

Takk for at du delte dine synspunkter/erfaringer! Er enig med deg i mye, og vi har forsåvidt aller mest lyst til å dra alene. Hadde ikke tenkt på dette med at reisefølget kunne blitt sittende igjen å vente på hotellet, det kan jo bli ganske kjipt. Skulle likevel ønske at det var flere som hadde kommet med gode råd, er fortsatt litt usikker på hva vi gjør.

Takker og bukker for svar!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96053-skal-skal-ikke/#findComment-541157
Del på andre sider

Hei Luckymum!

Jeg har i og for seg ikke noen råd, men tenkte jeg skulle skrive noen ord om hvordan vi tenker om saken.

Pappan min, ville veldig gjerne være med til Korea. En ide' ikke BPS! og jeg tente helt på.

Etter mye frem og tilbake valgte vi og spørre om han ville være med allikevel. Grunnene for dette kommer her:

*besteforeldre som har kunskap og fortellinger om landet

*BMS! har mer enn BPS! og avreagere mot.

*Vi skal adoptere fra KOrea, så vi får ikke barnet før vi reiser hjem

Det var sikkert fler grunner, men de husker jeg ikke nå.

Uansett, jeg tror ikke Pappa kommer til og være med når vi får møte vårt kommende barn og forstermor, han kommer i alle fall til og holde seg litt i bakgrunn. Av sikre kilder har jeg hørt at man ikke husker noe av dette møtet, så kanskje Bestefar filmer litt, tar bilder ("og gråter" det er vi nemlig kjempe flinke til i vår familie).

Jeg må si jeg er overlykklig for at kommende besteforeldre er så engasjert, da jeg flere ganger på forumet her, leser om det motsatte.

Bare noen tanker om emnet, og hvordan vi løste det/kommer til og løse det.

God morgen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96053-skal-skal-ikke/#findComment-541221
Del på andre sider

Hei Luckymum!

Jeg har i og for seg ikke noen råd, men tenkte jeg skulle skrive noen ord om hvordan vi tenker om saken.

Pappan min, ville veldig gjerne være med til Korea. En ide' ikke BPS! og jeg tente helt på.

Etter mye frem og tilbake valgte vi og spørre om han ville være med allikevel. Grunnene for dette kommer her:

*besteforeldre som har kunskap og fortellinger om landet

*BMS! har mer enn BPS! og avreagere mot.

*Vi skal adoptere fra KOrea, så vi får ikke barnet før vi reiser hjem

Det var sikkert fler grunner, men de husker jeg ikke nå.

Uansett, jeg tror ikke Pappa kommer til og være med når vi får møte vårt kommende barn og forstermor, han kommer i alle fall til og holde seg litt i bakgrunn. Av sikre kilder har jeg hørt at man ikke husker noe av dette møtet, så kanskje Bestefar filmer litt, tar bilder ("og gråter" det er vi nemlig kjempe flinke til i vår familie).

Jeg må si jeg er overlykklig for at kommende besteforeldre er så engasjert, da jeg flere ganger på forumet her, leser om det motsatte.

Bare noen tanker om emnet, og hvordan vi løste det/kommer til og løse det.

God morgen fra

Hei BMS, takk for svar! Jeg synes det er veldig vanskelig å bestemme seg, heldigvis er det enda en liten stund til vi trenger å avgjøre det. Det er vel både positive og negative sider ved begge alternativer, får håpe vi finner ut hva som blir den beste løsningen for oss!

Ha en fin dag!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96053-skal-skal-ikke/#findComment-541430
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...