Gå til innhold

En annen dimensjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som har vært hos en "healer" som i seg selv er greit nok, men dette var et seminar av noe slag hvor denne "healer" holdt foredrag for en liten gruppe.

Når kjæresten kom tilbake fra dette seminaret så hadde hun totalt endret sin adferd. Ting som hun responderte positivt på tidligere, var nå noe hun tok helt avstand fra. Etterhvert under en samtale til langt ut på natten fortalte hun hva hun hadde opplevd, for hun hadde da sett "lyset" på en måte. Hun fortalte at hun hadde en sommerfugl som sitt totem, og at hun hørte hjemme i alveland. Jeg spurte mer om dette alvelandet, og da sa hun at det var der hun hørte hjemme og ikke i denne på denne jord som vi andre lever. Hun hadde vært der også fortalte hun, og jeg spurte hvordan da. Da fortalte hun at hun hadde blitt hypnotisert og i den hypnosen så hadde hun funnet ut at hun nå er en alv. Alt hva hun foretar seg er basert på all informasjon en kan få om alver. Hun lærer seg alvespråket etter boken som Tolkien har skrevet, og har etter mitt syn mistet bakkekontakten totalt. Ja, ikke bare jeg, men flere av våre venner reagerer sterkt på dette. Slik jeg tolker henne så tar hun avstand fra denne verden, og har nå beveget seg inn i noe som for meg er fantasi. På toppen av det hele så kommer det tekstmeldinger fra denne "healeren" hver time, og det er som hun faller i transe når hun leser meldingene. Hun har også fått en tekst hun leser, og da blir hun helt borte vekk fra denne verden. Jeg synes dette er skremmende, og vet at dette ikke er den personen jeg kjenner. Jeg har snakket med venner, og de sier at jeg bør kontakte psykolog e.l. for å få hjelp. Det er bare det at hun virker lykkelig i sitt liv, men er følelseskald mot mennesker hun elsket "tidligere" Hun er veldig opptatt av kjærlighet, men i en annen dimensjon enn det "vi" andre er i. Svaren som en får er unnvikende, ingen innlevelsesevne, kald uttrykk i ansiktet, reagerer ikke normalt emosjonelt på ting hun reagerte på tidligere.Det virker også som enkelte ord som før var positivt for henne, er nå veldig negativt.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre med dette, og det er ikke sikert jeg skal det heller. Er det noen som kan gi meg tips om dette? eller råd? Blir takknemlig for alle tips jeg kan få.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ikke bra ut.

Hun bør vurderes hos en lege for eventuell henvisning videre.

Kan det hende hun har glidd inn i en psykose?

Det er ikke godt å si, men hele adferdsmønsteret er totalt endret. For ikke mange timene siden så snakket jeg med henne på telefonen, og plutselig begynte hun å le. Jeg spurte hva det var hun lo av, og hun fortalte at en tingeling danset rundt hånden hennes og at det kilte. Litt lengere ut i samtalen så var det plutselig mange tingelinger utenfor hennes vindu i blått lys. De var der for å beskytte henne. Jeg spurte fra hva, og fikk til svar at de skulle beskytte henne slik at bare de med ren kjærlighet fikk snakke med henne. Jeg spurte videre hvordan vet du dette, og fikk til svar at det hadde disse tingelingene gitt henne i beskjed. Det er klart for meg at hun ikke klarer å skille fantasi fra virkelighet, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Å få henne til en lege tror jeg er vanskelig siden hun ikke tror på leger. Finnes det noen som kan gi meg et råd eller et tips på hva jeg bør gjøre. Foreløpig nå så jatter jeg med for å ikke provosere noe som helst frem. Må tenke på to barn som er i huset der også. Rådløs fremdeles...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-539504
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er ikke godt å si, men hele adferdsmønsteret er totalt endret. For ikke mange timene siden så snakket jeg med henne på telefonen, og plutselig begynte hun å le. Jeg spurte hva det var hun lo av, og hun fortalte at en tingeling danset rundt hånden hennes og at det kilte. Litt lengere ut i samtalen så var det plutselig mange tingelinger utenfor hennes vindu i blått lys. De var der for å beskytte henne. Jeg spurte fra hva, og fikk til svar at de skulle beskytte henne slik at bare de med ren kjærlighet fikk snakke med henne. Jeg spurte videre hvordan vet du dette, og fikk til svar at det hadde disse tingelingene gitt henne i beskjed. Det er klart for meg at hun ikke klarer å skille fantasi fra virkelighet, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Å få henne til en lege tror jeg er vanskelig siden hun ikke tror på leger. Finnes det noen som kan gi meg et råd eller et tips på hva jeg bør gjøre. Foreløpig nå så jatter jeg med for å ikke provosere noe som helst frem. Må tenke på to barn som er i huset der også. Rådløs fremdeles...

Hmmm - det er så mye rart mellom himmel og jord. Jeg blir stadig overrasket her jeg :)

Jeg forstår jo at du nå er i en vanskelig situasjon. Snakker hun om dette hele tiden? Eller er hun for det meste "blant oss andre"?

Hvor gamle er barna hennes, og hvordan opplever de dette?

Du kan jo som du sikkert har forstått ikke tvinge henne til noe, men det må da vitterlig være noe alvorlig galt her. Det må jo være flere rundt henne som er bekymret også. Er det noen du kan snakke med? Foreldre/venner?

Kanskje dere sammen kan finne ut hvordan det er lurt å gripe dette an?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-539661
Del på andre sider

Hmmm - det er så mye rart mellom himmel og jord. Jeg blir stadig overrasket her jeg :)

Jeg forstår jo at du nå er i en vanskelig situasjon. Snakker hun om dette hele tiden? Eller er hun for det meste "blant oss andre"?

Hvor gamle er barna hennes, og hvordan opplever de dette?

Du kan jo som du sikkert har forstått ikke tvinge henne til noe, men det må da vitterlig være noe alvorlig galt her. Det må jo være flere rundt henne som er bekymret også. Er det noen du kan snakke med? Foreldre/venner?

Kanskje dere sammen kan finne ut hvordan det er lurt å gripe dette an?

Takk for svar. Ja, det er en vanskelig situasjon, men den er nok mest vanskelig for henne og hennes barn. Jeg kan tross alt gjøre et valg ved å bare å gå vekk fra hele situasjonen, men jeg har følelser for henne, og ser at dette er en som sliter forferdelig. Barna er 7 og 13 år, og det er klart at når mor går rundt å ser tingelinger hele tiden, og snakker masse om dette, så vil barna bli påvirket. Det bekymrer meg, for barna blir dratt uskyldig inn i dette. Jeg har snakket med venner allerede, og alle er enig i at det bør gjøres noe. Noen må gripe inn å gi henne hjelp. Jeg skal snakke med hennes far i dag, og så får jeg høre hva som kan gjøres. Jeg er redd hun går inn i en psykose, og det vi som er rundt henne er i villrede på hva vi skal gripe inn med.

Jeg har tenkt slik at jeg snakker med hennes far og bror i dag, og så om de finner dette like vanskelig og merkelig som oss andre, så bør vi vel ta kontakt med psykiatrisk tjeneste i kommunen slik at hun kan få hjelp.

Jeg kan ikke tvinge henne, men er det slik at hun går inn i en psykose så må hun få hjelp på en eller annen måte. Noe mer en dette kan jeg ikke gjøre for henne tror jeg.Hun forstår ikke dette selv, og har ikke kontakt med denne verden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-539714
Del på andre sider

Annonse

Ikke like sundt for alle, hun har sansynligvis ikke lært seg grunnprinsippet med å jorde sin kropp til jordens akse før hun starter prossesen.

Ikke alle har evne til å takle *lyset*

http://www.godtfredsen.no/Norsk.html

Takk for svar.

Hva mener du med å jorde kroppen? Jeg kan ikke så mye rundt dette, men det er rimelig klart at hun ikke vil være med i denne verden lenger. Alver, tingelinger og totem + mye mer er hennes hverdag nå, og denne veilederen hun har har tydeligvis tatt fullstendig kontroll over hennes liv. Jeg skal i dag ha en samtale med hennes far og bror, for dette tror jeg egentlig har lite med healing m.m. å gjøre. Det virker mer som om hun går inn i en dyp psykose, og da trenger hun en annen type hjelp. Jeg er mest bekymret for henne og ikke minst barna hennes som ser mor dyrker sommerfugler, alver og tingelinger. Barna blir påvirket av mors holdninger, og et barn bør etter min mening beskyttes mot dette. Hva en gjør som voksen er i seg selv greit. Det er helt klart at hun har vært utsatt for noe som hun ikke har selvkontroll på lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-539741
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet idag

Takk for svar. Ja, det er en vanskelig situasjon, men den er nok mest vanskelig for henne og hennes barn. Jeg kan tross alt gjøre et valg ved å bare å gå vekk fra hele situasjonen, men jeg har følelser for henne, og ser at dette er en som sliter forferdelig. Barna er 7 og 13 år, og det er klart at når mor går rundt å ser tingelinger hele tiden, og snakker masse om dette, så vil barna bli påvirket. Det bekymrer meg, for barna blir dratt uskyldig inn i dette. Jeg har snakket med venner allerede, og alle er enig i at det bør gjøres noe. Noen må gripe inn å gi henne hjelp. Jeg skal snakke med hennes far i dag, og så får jeg høre hva som kan gjøres. Jeg er redd hun går inn i en psykose, og det vi som er rundt henne er i villrede på hva vi skal gripe inn med.

Jeg har tenkt slik at jeg snakker med hennes far og bror i dag, og så om de finner dette like vanskelig og merkelig som oss andre, så bør vi vel ta kontakt med psykiatrisk tjeneste i kommunen slik at hun kan få hjelp.

Jeg kan ikke tvinge henne, men er det slik at hun går inn i en psykose så må hun få hjelp på en eller annen måte. Noe mer en dette kan jeg ikke gjøre for henne tror jeg.Hun forstår ikke dette selv, og har ikke kontakt med denne verden.

Enig, skaff proffesjonelle folk som kan hjelpe henne. Dette er ikke Healing slik jeg kjenner det. Bortsett fra *lyset* og kraften, varmen som er en naturlig livskraftoverføring alle mennesker kan lære seg til.

*Jording* er fundamentet som skal hindre at man mister kontakten med virkeligheten. Men obs, dette er kraftige saker som kan utnyttes av resurssterke mot resurssvake.

Søk hjelp forttest mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-539755
Del på andre sider

Enig, skaff proffesjonelle folk som kan hjelpe henne. Dette er ikke Healing slik jeg kjenner det. Bortsett fra *lyset* og kraften, varmen som er en naturlig livskraftoverføring alle mennesker kan lære seg til.

*Jording* er fundamentet som skal hindre at man mister kontakten med virkeligheten. Men obs, dette er kraftige saker som kan utnyttes av resurssterke mot resurssvake.

Søk hjelp forttest mulig.

Tar det helt av så kontakt legevakta. Hensynet til barna er det viktigste.

Hun har åpenbart psykotiske symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96097-en-annen-dimensjon/#findComment-541382
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...