Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest isirkel

Jeg synes i grunnen at erstatning skulle være unødvendig ved sykdom og funksjonshemmiger. Staten og kommunen skulle stått for all økonomisk støtte for alle sammen uansett.

Slik det er nå får noen hjelp og andre ikke.

Ingen problemer med å være enig i at stat/kommune automatisk burde stille med de hjelpetiltak familiene har behov for.. Men sånn er det dessverre ikke i praksis, og det er nok en av årsakene til at par med funksjonshemmede barn er overrepresentert i skilsmissestatistikken.

Fortsetter under...

Gjest med egenfødte barn

Ingen problemer med å være enig i at stat/kommune automatisk burde stille med de hjelpetiltak familiene har behov for.. Men sånn er det dessverre ikke i praksis, og det er nok en av årsakene til at par med funksjonshemmede barn er overrepresentert i skilsmissestatistikken.

Og de fleste funksjonhemmede lever alene for det er altfor mye mas

Det stemmer ikke at de er det.

Jeg var på et foredrag der en forsker fra Modum Bad gikk igjen all litteratur på dette og la frem at foreldre til funskjonshemmede barn hadde det bedre - og vanskeligere enn andre, de slår ut på begge sider av statistikken. hvorfpr det er vanskelig er åpenbart, men for mange gjør det også at man holder enda tettere sammen,

Jeg synes i grunnen at erstatning skulle være unødvendig ved sykdom og funksjonshemmiger. Staten og kommunen skulle stått for all økonomisk støtte for alle sammen uansett.

Slik det er nå får noen hjelp og andre ikke.

Enig i det i utgangspunktet, alle skulle ha nok til et verdig liv, men slik forholdene er, selv her i det rike Norge, skjønner jeg jo godt at folk benytter seg av de muligheter som finnes.

Men at grov uaktsomhet må påtales er viktig, slik får man luket vekk de få inkompetente, tettet huller i systemer osv. Det må få konsekvenser å oppføre seg grovt uaktsomt.

Gjest isirkel

Det stemmer ikke at de er det.

Jeg var på et foredrag der en forsker fra Modum Bad gikk igjen all litteratur på dette og la frem at foreldre til funskjonshemmede barn hadde det bedre - og vanskeligere enn andre, de slår ut på begge sider av statistikken. hvorfpr det er vanskelig er åpenbart, men for mange gjør det også at man holder enda tettere sammen,

Ja, det har jeg også hørt - at par enten takler det veldig bra eller veldig dårlig, og at det i stor grad henger sammen med hvordan paret fungerte før de fikk barn med funksjonshemming. Men jeg trodde likevel at de var overrepresentert i noen grad. Bra hvis det ikke er sånn !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...