Gå til innhold

Verdensmestere i å vente... (dikt)

Anbefalte innlegg

Opp fra skrivebordsskuffen fra forrige venteperiode trakk jeg følgende lille (halvferdige) Vente - dikt. Om det er ferdig nå, er jeg sannelig ikke sikker på, men her er det i alle fall:

Verdensmestere

Vi er nå nærmest

Verdensmestere i og vente -

Vi har ventet på en gutt

som vi fikk hente hjem tilslutt.

Og nå venter vi så spente

på ei god og vakker jente.

Hvorfor alt skal

ta slik tid

det er ikke godt og si.

Vår tålmodighet blir prøvet,

ja, i det meste laget øvet -

Men en dag kan nok tålmodighet

den beste dyden være

Når rett og galt skal prentes inn

hos Lillegull og læres -

Da kan det vel hende

at vi det annet kinn må vende

til, både èn og flere ganger,

hvis hun i samme sjanger

er, som Storebror ~

Da får nok både far og mor

bruk for øvet tålemod!

Men historien

den sluttet ikke der.

Nei, for mor og far

de er nå blitt så sær

på sine eldre dager.

At en tredje gang vi vente skal

så familien blir fem i tall.

I så fall tror jeg neppe

noen kan betvile:

Verdensmestere vi er

til å vente!

Tålmodighetsklem til alle Venterne der ute... fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96274-verdensmestere-i-%C3%A5-vente-dikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Guamor

Tusen takk for flott dikt!

Jeg er helt imponert over hva du har fått til.

Hadde jeg hatt noen anelse om at ventetiden ville blitt så lang hadde jeg nok prioriert anderledes.

Kunne ha tatt 3 spansk kurs, kunne ha pusset opp hele huset(er snart ferdig), reist å besøkt masse venner og familie.

I stedenfor har vi sittet her og ventet på den telefonen som fremdeles ikke er kommet etter 17 mnd. Har idag vært og tatt ut ny farge til rommet hennes, nytt gardinstoff og rullegardiner.

Venteklem fra meg

Hadde jeg hatt noen anelse om at ventetiden ville blitt så lang hadde jeg nok prioriert anderledes.

Kunne ha tatt 3 spansk kurs, kunne ha pusset opp hele huset(er snart ferdig), reist å besøkt masse venner og familie.

I stedenfor har vi sittet her og ventet på den telefonen som fremdeles ikke er kommet etter 17 mnd. Har idag vært og tatt ut ny farge til rommet hennes, nytt gardinstoff og rullegardiner.

Venteklem fra meg

Hei, du!

De er noe med det at man ikke vet på forhånd, da... Må si jeg virkelig føler med dere som venter på 18.måneden nå...! Så koselig det hørtes ut med nymalt rom og nye gardiner, da. Godt du finenr deg noe å fordrive tiden med frem mot reisebeskjed.

Blir litt inspirert her jeg sitter. Men vi har enda ikke noe tredje rom å pusse opp, så vi får nok vente litt til.

Venteklem - en ekstra en - fra

Venteklem fra meg

Stakkars, stakkars Guamor! Er det noen jeg virkelig føler med så er det dere. 17 måneder er forferdelig lang tid. Å sitte som rekordinnehaver av ditt og datt er greit, men _ikke_ på ventetider! Nå kan jeg ikke bidra med noe her, annet enn at jeg tenker og krysser.... :)

Vi får tro at han kommer med sommertida. Den er heldigvis ikke mange ukene unna :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...