meningsløs Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei soleil! Jeg skrev et innlegg for nesten en uke siden om at jeg følte meg nedfor. Jeg var hos fastlegen min i dag. Du skrev at jeg gjerne kunne fortelle hvordan det hadde gått. Vel, jeg gjorde som du sa; skrev opp noen punkter på forhånd om det jeg ville si til legen. Jeg har grudd meg til legebesøket hele uken, men tilslutt følte jeg meg ganske forberedt. I hvert fall helt til jeg kom inn på kontoret hennes. Jeg fikk ikke frem et ord, begynte å gråte og klarte ikke å stoppe. Det tok sikkert to minutter før jeg klarte det, i hvert fall, og to minutter er lang tid når du sitter der..... Jeg fikk omsider presset ut noen ord, så i ettertid synes jeg vel egentlig at jeg fikk sagt det jeg burde. I tillegg er fastlegen min veldig grei og klarte å stille de "riktige" spørsmålene. Vi fant vel ut at problemet mitt sannsynligvis skyldes situasjonen jeg er i (flytting til et ukjent sted, liten sosial kontakt med andre, lite positive boforhold o.l.). Det hele endte med at hun ba meg ta kontakt med helsetjenesten på Blindern, siden jeg tross alt bor i Oslo og helsetjenesten på Blindern er gratis for studenter. Med meg fikk jeg et brev med diagnose "psykisk ubalanse, situasjonsbetinget". Jeg antar at det er meningen at jeg skal levere brevet til noen nede på helsetjenesten..? Jeg kommer i hvert fall til å gå ned dit i morgen og få bestilt meg time. Jeg må innrømme at jeg føler meg litt utilpass og flau, men samtidig er jeg glad for at ting går (forhåpentligvis) den rette veien. Jeg vil så gjerne at ting skal bli bedre mellom kjæresten min og jeg (jeg tror det sliter veldig på ham) og at jeg klarer å konsentrere meg om studiene igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96392-til-soleil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei! Fint å høre fra deg! Det brevet kan du sikkert levere til de på studenthelsetjenesten. Håper du får den hjelpa du trenger og at du etterhvert får det bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96392-til-soleil/#findComment-541302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.