Gå til innhold

Vedr. medisiner og eventuell graviditet.

Anbefalte innlegg

Dersom jeg ba om antidepressiva, som jeg har hørt også kan ha virkning mot angst (har det det?), hvordan ville det da stille seg dersom jeg ble gravid? Jeg har dessuten høyt blodtrykk, som jeg nå antakeligvis også må oppjustere medisinen min på. Det er meningen at jeg skal ta en 24 timers kontroll av blodtrykket snart. Jeg bruker aldomet (500 mg morgen og kveld).

Jeg fikk høyt blodtrykk i etterkant av svangerskapsforgiftning (pre-eklampsi). Jeg bruker ingen andre medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96413-vedr-medisiner-og-eventuell-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

SSRIer er helt ok i svangerskapet.

SSRI er Seroxat, Cipramil, Zoloft, Fevarin og Fontex.

Har lest om disse preparatene i felleskatalogen som jeg har.

Hva angår Zoloft, Seroxat og Fontex står det der at de ikke er å anbefale under graviditet.

Under de andre midlene står det bare at de ikke er å anbefale under amming.

Men du mener det ikke er skadelig for barnet? Har du forskning som viser dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...